Paard bokt & steigert

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 01:02

Prima toch? Het kan aan diverse redenen liggen dat een paard 'niet wil' en als het geen ongemak, overvragen etc is, maar andere redenen; het weer, noem maar op, en het paard heeft door dat de ruiter haar gedrag onzin vindt, is het opgelost. En hopelijk dan ook de volgende keren, gezien dat het onvoorspelbare gedrag zich al langer voordoet.
Als bijrijder zou ik mezelf in elk geval niet invalide eraf laten bokken. Komt het dier trouwens wel voldoende lang buiten?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:53

Lindsey_99 schreef:
Prima toch? Het kan aan diverse redenen liggen dat een paard 'niet wil' en als het geen ongemak, overvragen etc is, maar andere redenen; het weer, noem maar op, en het paard heeft door dat de ruiter haar gedrag onzin vindt, is het opgelost. En hopelijk dan ook de volgende keren, gezien dat het onvoorspelbare gedrag zich al langer voordoet.
Als bijrijder zou ik mezelf in elk geval niet invalide eraf laten bokken. Komt het dier trouwens wel voldoende lang buiten?

Ehm, die taart van mij doet dit al zo lang ik haar heb en daarvoor ook al. Dus nee, geen enkele garantie dat het "opgelost"is, maar als je weet hoe het werkt, kun je er gewoon omheen werken.

Waarom denk je dat de meeste mensen zo'n aversie tegen meiden hebben? Heel simpel, de meeste meiden EISEN respectvol behandeld te worden. Zo ook mijn taart. Ben je beleeft tegen haar, loopt ze het vuur uit d'r hoeven voor je.

Je commandeert een ruin (juist ja, dat kunnen de meesten wel)
Je vraagt het een hengst (wordt al lastiger)
Je onderhandelt met een merrie (daar haakt het gros dus af)
Maarre, met een pony bid je om een stukje medewerking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:02

xCileva schreef:
@GDG ik ook ! 7 December is de les
@Lindsey ik heb zelf ook nog een eigen paard dus ben niet perse opzoek naar een bijrijdpaard :) rij haar alleen omdat ze het aan me vroeg, bedankt voor de tips !!



probeer eens het op een andere manier, elk paard is anders qua type, opleiding, inrijden, ect.

mijn ervaring is dat als je eerst op je eigenpaard rijd en dan op je bijrijdpaard het lastig is om weer eerst de warmingup te doen met dit paard

zou ze ook niet direct achterelkaar rijden maar voor jezelf ook een ruime rustpauze inlasse zodat je weer onbevangen voelt dat je op een ander paard zit en dat je die op een andere manier moet rijden