Vraagje - Springen en Achteruit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ashlyn
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-10-19

Vraagje - Springen en Achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 08:46

Hey, ik zit dus al 4 jaar op paardrijden, maar ik heb nog steeds niet geleerd hoe ik moet springen. Ik vroeg me af of iemand dit kon uitleggen?

Ik heb ook nooit te horen gekregen hoe ik achteruit moet lopen met met mijn pony(terwijl ik erop zit). Dit heb ik voornamelijk uit boeken, maar mijn pony en ik kunnen maar iets van twee stapjes achteruit. Weten jullie een betere manier voor achteruit?

[i]Hey, niet zo creatief om een onderschrift te typen, maar Spoty blijkbaar wel, hij likt aan mijn telefoon...[/i]


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Vraagje - Springen en Achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:52

Ik verplaats dit topic naar Rijtechnische vragen.

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 09:31

Dit zijn allebei dingen die iemand op bokt je niet uit kan leggen omdat er vooral veel gevoel bij komt kijken. Springen is niet iets wat je even leert. Je begint met balken draven en gaat steeds hoger terwijl je je techniek en gevoel ontwikkeld. Een hulp voor achterwaarts kun je wel ergens lezen, maar dan moet je pony wel weten wat deze hulp betekent, anders snapt hij niet wat je van hem vraagt.

Dit zijn echt dingen waar je les voor moet nemen, zodat iemand mee kan kijken en jullie kan begeleiden

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten


Avalanche
Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vraagje - Springen en Achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:11

Ik ben geen springer, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Achteruit: dan moet ik eerst de hulp bespreken voor vooruit, waar je je been sluit, en je bekken iets achterover kantelt zodat je met je zitbeen knobbels je paard vooruit 'duwt'. Simpel om uit te leggen, lastig om correct uit te voeren.
Achteruit is precies andersom: je duwt je paard met je zitbeenknobbels naar achter, door je bekken vooruit te kantelen, en dan je been aan te sluiten. Je sluit je handen, zodat je de weg naar voor blokkeert, maar je werkt niet terug, paard moet op je zit en been achteruit, niet op de hand.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers