Inwerking van de longeerlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
justfamke
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-10-19

Inwerking van de longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 12:37

Hoi allemaal. Voor school ben ik bezig met een werkstuk over longeren. Helaas heb ik moeite met het vinden van de inwerking van de longeerlijn bij verschillende manieren van bevestigen. Ik hoop dat er mensen zijn die mij verder kunnen helpen. Hieronder quote ik even een deel van mijn werkstuk zodat jullie weten over welke manieren van bevestiging het gaat.

[i]"Manieren met enkele longe
• Bij de standaard manier van bevestigen haal je de lijn door de binnenste bitring en bevestig je hem met de musketonhaak aan de buitenste bitring.
• Wanneer het paard nog niet helemaal aan het bit gewend is doe je er verstandig aan om zo min mogelijk druk op de mond uit te oefenen. Haal de longeerlijn door de binnenste birting heen en daarna door de neusriem. Maak de lijn vervolgens aan zichzelf vast.
• Bij een sterk paard haal je de longeerlijn tweemaal door de binnenste bitring en bevestig je hem daarna aan de buitenste bitring.
• Als je paard moeite heeft met stellinglopen haal je de longeerlijn door de binnenste ring en bevestig je hem daarna aan de singel.
• Heeft je paard moeite met door de hals gaan dan haal je de longeerlijn door de binnenste ring en bevestig je hem daarna onder de singel.
• Bij een paard dat moeite heeft met zijn balans houden en dus eigenlijk over de buitenschouder wegloopt kun je de longeerlijn door beide bitringen heen halen en vervolgens bevestigen aan de buitenzijde van de singel. Op deze manier sluit je het paard dus eigenlijk op.
• Heeft het paard de nijging om jou helemaal naar buiten te trekken dan haal je de longeerlijn door de binnenste bitring heen, vervolgens over het hoofd achter de oren langs en bevestig je hem daarna weer met de musketonhaak aan de buitenste bitring.

Manieren met dubbele longe
• Bevestig de buitenlonge aan de buitenste bitring, steek de lijn vervolgens door de buitenste beugel en laat hem dan achter de schoft over de rug heenlopen. Maak de binnenlonge vast aan de binnenste bitring, en steek ook deze lijn door de beugel.
• Wanneer je een longeersingel gebruikt haal je de longeerlijn eerst door de ringetjes, dan door beide bitringen en vervolgens haal je de lijn weer terug naar de singel. Hierbij moet de buitenlonge over de rug van het paard teruglopen naar jou toe."
[/i]

Groetjes justfamke

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Inwerking van de longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:39

Aangezien huiswerktopics niet zijn toegestaan op bokt plaats ik hier een slotje.