Paard 'weet' dat hij moet halthouden in de proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xMalibu
Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Paard 'weet' dat hij moet halthouden in de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-19 14:17

Sorry helemaal vergeten te laten weten hoe gegaan is :o
Ik heb nu een paar dingen 'veranderd'.
1. Het niet meer laten lezen van halthouden en groeten.
2. Voor mezelf denken dat ik IN het jury hokje wil eindigen met halthouden en niet ervoor
3. Voorwaartser aanrijden voor het halthouden en groeten
4. Tijdens het trainen doet hij het niet, maar als ik bijvoorbeeld 5 keer ga halthouden en dan direct achterwaarts gaat hij de 6e keer zelf wel al achterwaarts omdat hij denkt dat dat weer komt. Dus ik heb hem thuis in de training heel vaak laten halthouden op G, net zolang totdat hij zelf dacht hey we gaan halthouden en vervolgens heb ik hem in middendraf en middengalop weg gereden, dat net zo lang herhaalt tot hij niet meer zelf dacht aan halthouden.
13 april wedstrijd gehad, de eerste proef heeft mijn vriend voor het eerst in zijn leven verkeerd gelezen en was daardoor zo van slag dat hij het wel gelezen heeft want hij was helemaal in de war :') Zelf wel vlot aangereden maar had een 5 met als commentaar valt terug in tempo en moet actiever halthouden, nou dat was terecht. Tweede proef heeft hij niet gelezen en heb ik vlot aangereden en had ik een 7, dus dat was zeker positief. Vorig weekend weer wedstrijd gehad, beide proeven heb ik voorwaarts aaangereden voor het halthouden, gedacht aan eindigen in het jury hokje en heeft mijn vriend het niet voor gelezen, resultaat 7 en 8 en complimenten voor het nette halthouden.
Het gaat nu dus in ieder geval goed, denk dat het komt door de combinatie van dingen die nu anders gaan. Dus of het probleem bij mij zat (te veel op de rem denken) of bij mijn paard (routine ofzo) ik weet het niet, maar voorlopig lijkt het goed te gaan :)


Laibadji
Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Paard 'weet' dat hij moet halthouden in de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:25

Fijn om te lezen! Goed bezig!


Lottekuhh_x
Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:51

Fijn dat het nu wel goed gaat! Ik snap precies wat je bedoelt. Waarschijnlijk denk je er gek genoeg toch onbewust aan. Een punt in de verte pakken werkt bij mij vaak ook goed. M’n paard heeft laatst bedacht dat ze in de binnenbak elke keer niet langs de bakrand wil als er iets op ligt. Onbewust ging ik elke keer focussen op dat punt en ging ze er dus ook niet langs. Voor mij hielp het toen ook enorm om in de verte te kijken en hieraan te denken en niet aan de bakrand. Onbewust gaat je lichaam daar toch in mee. Je hoeft er maar 1 seconde aan te denken en gelijk heeft je paard het door.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers