Paard sterren kijken/tegen de hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-17 20:13

Narcomil schreef:
SGorter schreef:
Bedankt voor je tips! Zou je het in de handen leunen kunnen toelichten?


OK, even voor de duidelijkheid: ik heb zelf geen ervaring met renpaarden, dit is wat ik van een Canadese vriendin die renpaarden rijdt heb meegekregen. De ruiter houdt het bovenlijf en de handen volledig stil. Het paard rent voornamelijk (ong. 60% v/h gewicht) op de voorhand en leunt op de handen van de ruiter zodat hij niet alleen van achteren kan sturen, maar ook van voren aantrekt. Als de teugel losgelaten wordt, gaan die paarden vaak ook steeds harder, want ze zijn op zoek naar dat teugelcontact.


Ah oke, dat klopt wel, want als ik tijdens het indraven teugels lange teugels heb kost het heel veel moeite om haar rustig te houden. Ik rijd daarom tijdens het indraven met lange teugels op de volte en probeer haar op mijn stem en zit terug te rijden. Maar is het dan beter dat ik wel licht contact houd?


Narcomil
Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Re: Paard sterren kijken/tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:14

Dat durf ik niet zo te zeggen. Iets wat je wel in gedachten kunt houden is dat haar balans waarschijnlijk nog moet ontwikkelen, wat ook een factor is in het graag op de handen steunen. Probeer een beetje uit bij wat voor contact ze wat prettiger en zelfverzekerder voelt in het lopen. Overleg vooral met je instructeur over hoe je jullie haar balans kunnen ontwikkelen zodat ze meer op eigen benen en minder op de voorhand leert lopen. Als ze meer in balans is, zal haar tempo hopelijk ook wat stabieler/gecontroleerder worden.

Spring_ev
Berichten: 85
Geregistreerd: 09-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:32

Hoi hoi, is het “probleempje” al opgelost? Anders heb ik nog een paar goede tips voor je

Ik hoor het wel. Groetjes !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers