Wat als het paard nou stopt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xelinexx
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-18

Wat als het paard nou stopt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 13:20

Hoi ik rij op een manege maar elke keer zit je op een ander paard. Ik zat deze week op een paard die dus heel erg lui was die dag. Wat moet ik nou doen al stopt hij en hij reageert niet op mijn been? Ik weet dat je dan het zweepje moet gebruiken, maar kan je niet op een ander manier aantonen dat hij door moet lopen? :?

A horse is your best friend. You can tell them anything and no one else will never no.



xelinexx
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 13:23

Absolem schreef:
Nope. Als je been niet helpt moet je 'm een tikje geven. Helaas but that's how it works.

Oke thx

A horse is your best friend. You can tell them anything and no one else will never no.

xelinexx
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 13:26

Bowo schreef:
Vooral consequent en duidelijk zijn :)
Krijg je geen reactie op je been? Dan geef je harder been. Nog steeds geen reactie? Dan krijgt hij een flinke schop. Vertikt hij het nog steeds? Dan krijgt hij een tik, net zo lang tot hij wel reageert. En bij een tik mag hij er dan ook best flink harder vandoor gaan, niet alsof hij met tegenzin toch net even ietsie harder gaat.
Als je dat consequent doet, zal hij als het goed is later in de les wel (beter) op je been reageren

Oke dankjewel!

A horse is your best friend. You can tell them anything and no one else will never no.

xelinexx
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 13:32

ZoZenn schreef:
Natuurlijk kan dat. Gewoon afstappen en er vrede mee hebben dat dit paard niet gelukkig wordt van lopen met iemand op z'n rug :j.

Maar zonder geinen, helaas wordt het dan toch een dwangmiddel als de zweep.


dankje voor de reactie maar ik denk niet onder de les van mijn paard af mag stappen? :D /3

A horse is your best friend. You can tell them anything and no one else will never no.

xelinexx
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 13:47

ZoZenn schreef:
Wie betaalt, bepaalt -:)

Vroeger op de manege stapte ik wel vaker af. Ik beleef(de) er absoluut geen plezier aan als ik een pony die overduidelijk niet wil, vooruit moet schoppen en slaan en dat heb ik altijd al geweigerd. Dan maar de hele les stappen of afstappen.

Mijn eigen pony heeft ook wel eens geen zin, dan maar niet en dan gaan we wat anders doen.

Ik probeer het de volgende keer!

A horse is your best friend. You can tell them anything and no one else will never no.

xelinexx
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 15:01

Wulfy schreef:
Beter een of twee keer een flinke (echt flinke) tik, dan je paard een uur lang irriteren met zinloos drijven en kleine tikjes. Een paard moet aan het been zijn, dus gewoon reageren op je been. Geen resultaat na 3x drijven, tik.
Ook het rijden van overgangen en tempowisselingen (op de lange zijde een aantal passen verruimen) kan helpen je paard meer aan het been te krijgen.

Succes.

Thx

A horse is your best friend. You can tell them anything and no one else will never no.

xelinexx
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 19:02

mystery1980 schreef:
kijk vooral ook even of hem niks in de weg zit. Geef je hem van voren voldoende ruimte met je teugel? Zit je correct waardoor je hem niet in de weg zit? Ligt je zadel goed? Heeft hij andere reden om niet vooruit te willen? (Pijn, ongemak, kuddedrang?)

Dankje!

A horse is your best friend. You can tell them anything and no one else will never no.

xelinexx
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 19:16

CraziiEmma schreef:
Probeer hem meteen vanaf het begin wakker te maken. Dus zoals al eerder werd gezegd meteen vanaf het begin actief rijden. Probeer ook veel overgangen te rijden en te vertragen of versnellen in de gangen. Wanneer hij echt niet wil inderdaad een tikje geven maar wel consequent, dat je niet blijft tikken. Wanneer je pony vooruit schiet zou ik hem even lekker laten lopen zodat echt duidelijk is wat de bedoeling is en dan weer terugnemen en vanuit daar overgangen etc. maken. Het is best veel werk en je zou zelf ook veel moeten doen maar dat heb je nou eenmaal als je soms op zulke paarden rijdt :) Succes!

Bedankt voor de tip!

A horse is your best friend. You can tell them anything and no one else will never no.

xelinexx
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 20:46

Kinke schreef:
ik snap deze adviezen niet....wat zegt jouw instructeur ervan?

Dat ik hem echt aan moest pakken en wanneer het paard dan slomer ging weer been geven.

A horse is your best friend. You can tell them anything and no one else will never no.

xelinexx
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 21:25

Qimm schreef:
Safjelove schreef:
Stap 1
1. geef druk met je benen
2. geef een klein schopje
3. geef een hardere schop
4. geef nog maals een schop en klak met je tong
5. geef een tikje met je been en zweep tegelijk, totdat hij loopt. Als hij dit doet goed belonen en voorwaarts houden. Dan heeft hij ook niet de kans om te stoppen.
Succes! Je kan mij altijd PB'en... Ik heb ervaring met dit soort geintjes... Hahaha... :D :o +:)+


6 jaar later... Een reactie, als je mazzel hebt. Veel te lang voor je doorpakt.

thx :D

A horse is your best friend. You can tell them anything and no one else will never no.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amable, Sjors050 en 7 bezoekers