Mijn paard wil niet lopen onder het zadel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marloes2202
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-03-18

Mijn paard wil niet lopen onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 15:04

Hallo allemaal,

Ik heb in juli mijn paard gekocht en dat ging in het begin heel goed maar nu de laatste tijd heb ik veel problemen met rijden. Ze wil zodra ik opstap gewoon niet lopen. Longeren gaat heel goed ( ook met bijzet).
Ben al naar de kliniek geweest met haar, en me zadels na laten kijken, dat was allemaal goed.
En nee ik hou haar niet vast aan de teugels en gooi ook me teugels niet los. Ben altijd heel consequent geweest met me hulpen geven. Zodra ik iemand met een longeerzweep in de bak zet loopt ze als een trein!! Maar ik kan natuurlijk niet verwachten dat er telkens als ik ga rijden iemand met een longeerzweep gaat klaar staan. Zijn er nog andere tips om me paard aan de praat te krijgen?

Vriendelijke groet Marloes


Marloes2202
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-03-18

Re: Mijn paard wil niet lopen onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 15:18

Heb wel les! En dan staat er altijd iemand in de bak dus dan loopt ze wel, zodra ik alleen ben wil ze niet lopen. En zonder zadel loopt ze ook niet. Rug is ook nagekeken in de kliniek.

Marloes2202
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-03-18

Re: Mijn paard wil niet lopen onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 15:23

Ja als er andere paarden in de bak zijn doet ze het ook. Ik ga het eens proberen om me instructrice buiten de bak te zetten.
Bedankt voor alle reacties!

Marloes2202
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-03-18

Re: Mijn paard wil niet lopen onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 16:25

Bij een ander persoon (erg goede ruiter vind in zelf) doet ze het ook. En ze is wel helemaal nagekeken maar geen scan van de rug gemaakt want dat vonden ze niet nodig. En geen bloed afgenomen, dus maagzweer zou ook nog kunnen.


Marloes2202
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-03-18

Re: Mijn paard wil niet lopen onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 16:27

Geen idee ga me instructeur zeker vragen of ze dat wilt doen.

Marloes2202
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-03-18

Re: Mijn paard wil niet lopen onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 08:24

Bedankt voor jullie reacties. Keep you posted!

Marloes2202
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-03-18

Re: Mijn paard wil niet lopen onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 16:47

Ze is 8 en heeft in het verleden alleen recreatief gelopen. Heb vanmorgen er weer opgezeten is iemand alleen even gebleven met opstappen. Ze was wel een klein beetje dwars maar ik had hulp. Die gene in de bak ik daarna weggegaan en heb ik gewoon alleen gereden zonder problemen. Het lijken wel een soort van opstart problemen. Ik ga snel een les inplannen kijken wat ze doet bij me instructrice.

Marloes2202
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-03-18

Re: Mijn paard wil niet lopen onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 12:10

Hoi Michelle bedankt voor je reactie maar nadat de zadelmaker is geweest is de osteopaat/chiropractor ook geweest. Ik ben nu 2 weken verder en het gaat al weer stukken beter! Heb dinsdag ook weer les gehad. Dus ben weer op de goede weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franchipanna, GrapeshotBot en 54 bezoekers