Pijn in voet tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BlossomMH
Berichten: 8
Geregistreerd: 28-07-19

Pijn in voet tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 18:35

Hoihoi

Ik heb sinds kort een probleem met mijn voeten. Tijdens het lichteijden is er op sommige paarden ( rijd op een manege) dat ik tijdens het lichteijden pijn in mijn voet krijg. Er zijn 2/3 paarden waar ik dat niet heb, maar bij de rest wel. Wat kan ik daaraan doen?

Groetjes


BlossomMH
Berichten: 8
Geregistreerd: 28-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 19:06

Buffelduke schreef:
Lastige vraag, het kan heel veel zijn. Waar heb je precies pijn?

Zijn de beugels anders dan wanneer je voeten geen pijn doen? Wellicht dat je voeten in een andere houding staan (vaak wanneer je beugels hebt die je voeten meer in de juiste houding ‘dwingen’) en daardoor pijn gaan doen. Of heb je je beugels op een andere maat wat pijn kan geven.

Wellicht wat meer info over waar de pijn zit geeft meer duidelijkheid :)
het zijn allemaal e zelfde beugels, ook heb ik vaak m'n voeten hetzelfde, maar ik zal daar extra op letten! Beugels voelen eigelijk altijd hetzelfde! Maar ik zou evt wel een keer kunnen vragen of ik beugels ma verwisselen. De pijn is vooral extra druk aardoor ik in m'n voet rare steken krijg! Bedankt voor de tips iid!


BlossomMH
Berichten: 8
Geregistreerd: 28-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 19:35

MyWishMax schreef:
Ik heb last van enkels/voeten als ik beugels gebruik die 'bewegen' of als mijn beugels te kort zijn. Dat kan al met een half gaatje. Ondanks dat er vaak aangeraden wordt om bewegende beugels te nemen als mensen last hebben kan ik daar helemaal niet meer overweg. Zelf kunstof beugels die maar minimaal bewegen geven last, terwijl een standaard ouderwetse rvs beugel geen last geeft. Zolang ik de beugels maar op de goede lengte heb, voor mij is dat vrij lang.
Ik ben vaak ook geneigd om lange beugels tedoen, Maar dan kan ik m'n hak niet uitdrukken of zo. Dat bewegende beugel enzo ga ik nog even uitzoeken! Iid bedankt!

Voor de rest, mijn voet krijgt overal steken en 't is steeds weer anders. Ook mijn rijlaarzen zullen het probleem niet zijn, want ik heb aan de andere kant geen last, terwijl m'n voeten even groot zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers