buitenrijden en spanning met andere paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
prugelpiet
Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:24

Mijn paard neemt ook alles van een ander over. Het feit dat ze er sowieso al bang van is, braaf paard of niet, helpt daar niet echt bij. Ondertussen kan ik redelijk een rondje maken met z'n 2en. De paniek is er uit. Hoe? Gewoon doen. Doen en vertellen dat het allemaal oké is en ze echt wel weer heel thuis komt.

Nu is mijn paard wel de dappere doos die makkelijk over te halen is ergens langs te lopen, maar ze krijgt wel stress en paniek als een ander paard volgens haar te dichtbij komt. Of iets doet wat 'eng' is. Met een hoofd schudden bijvoorbeeld.

Alleen is ze een stuk stabieler en makkelijker. Wakker en actief, maar blij en vrolijk en braaf. En niet bang.

I am because you were



prugelpiet
Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: buitenrijden en spanning met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:47

Liever naar voren dan omdraaien en terug. Vermijd dat punt van stilstaan. Je voelt je paard zenuwachtig worden, probeer het op dat moment al op te lossen. Dat stoppen, dat lukt ze toch alleen maar in stap? Heb je al geprobeerd gewoon te draven tot je een ons weegt?

Ik heb de eerste keren in het bos alleen maar gedraafd. Stappen zorgde voor teveel spanning, in draf was de tijd voor stoppen en omdraaien er niet. Dus, dan maar in draf. In en uit stappen deden we in de bak.

I am because you were

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers