buitenrijden en spanning met andere paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: buitenrijden en spanning met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:59

Mijn paard is alleen een stuk stabieler buiten dan als ik buiten rij samen mer iemand anders die een schrikkerig paard heeft.
Wellicht gewoon eens alleen proberen, beginnen met een klein rondje en dan steeds verder uitbreiden


Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: buitenrijden en spanning met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:45

Echt heel klein beginnen.
Eerst even moe rijden en dan een heel klein rondje uitstappen... zolang herhalen tordat dit relaxed gaat.. dan langzaam steeds een ietstie meer uitbreiden..

Heeft mij erg geholpen..

En je bent niet afhankelijk van andere mensen

Al begin je met eerst rijden en dan 80 meter van stal uitstappen en weer terug.. maak het zo klein dat het voor jullie beiden behapbaar is... daarin ook niet te streng zijn voor jezelf zoals “ ik ben nu al 2 weken het kleine rondje aan het doen, nu vind ik dat ik al verder moet kunnen gaan” maar pas verder gaan als je er zslf relaxed onder bent... al duurt dat een paar maanden

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: buitenrijden en spanning met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:06

Prima begin!

En dan gewoon steeds een beetje verder weg gaan. Goed naar jezelf hierin blijven luisteren. Is hij die dag erg schrikkerig en nerveus door bijv harde wind.. dan kijken wat je wel aandurft.

Ik ben in het begin steeds even afgestapt als ik het eng vond.. en weer oogestapt als ik weer ontspannen was.. het gaat er ook om dat je hem goed leert kennen in zijn reacties

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: buitenrijden en spanning met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:09

Ik heb zo ontdekt dat hij bijv ergens makkelijker langs gung als ik afstapte en voor hem loop.
Dat gaf mij ook weer vertrouwen ( ik wist toen hoe ik dit moest oplossen).. en zelf vond ik het minder eng als ik er dan niet op zat

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: buitenrijden en spanning met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:19

Al dapper aangepakt!

Stel niet te hoge eisen aan jezelf... nier verwachten dat alles gelijk spanningsloos lukt.

En maak stappen die je aankunt. Ik stapte zelf altijd weer op als ik zelf ook wwer ontspannen was.. heb dat gewoon in mijn eigen tempo, heel langzaam, uitgebouwd.


Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: buitenrijden en spanning met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:22

Wellicht goed om zelf voorop te rijden? Dan neemt de andere pony wellicht de reactie van jouw paard over?

Werkt bij die van mij goed. Als ik voorop ga heeft mijn pony veel minder last van de reacties van het paard achter mij


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lizzy__87 en 13 bezoekers