Dressuur koning maar niet willen nageven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

manubres
Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:06

Ik ben ook benieuwd naar een filmpje. Een paard kan pas goed nageeflijk lopen als hij zijn lichaam goed kan gebruiken; geen pijn, geen stijfheid, geen spanning, geen mondproblemen, geen nek/schoft/rug/lendenen problemen. Een paard dat dit alles niet heeft en goed in balans loopt moet geen moeite hebben met nageeflijkheid. Een goede bouw draagt er ook zeker aan bij om makkelijker nageeflijk te lopen. Een wat meer opwaarts gebouwd paard met een mooie open hoofd/hals verbinding en een mooie bespiering in de bovenlijn van de hals zal makkelijker nageeflijk lopen dan een paard met weinig nek, onderhals en op de voorhand gebouwd.
Daarnaast is het belangrijk je paard van achter naar voren naar de hand toe te rijden met genoeg impuls en met een zachte hand weerstand te bieden.

Zoals je leest is het nog niet zo eenvoudig om goed nageeflijk te rijden als de voorwaarden niet in orde zijn.

Bitloos rijden geeft ook nog wel eens een goed effect. Sommige paarden houden gewoon niet van een bit in de mond. Maar als de andere voorwaarden niet aanwezig zijn zal bitloos ook niet gewenste effect geven.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Knollboll en 11 bezoekers