Dressuur koning maar niet willen nageven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Benzz
Berichten: 2873
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:27

Lisapablo schreef:
Geryon schreef:
Als hij niet nageeflijk is zullen jullie de oefeningen die je op noemt ook niet hebben gedaan maar alleen iets wat erop lijkt. Er is geen simpele tip om je paard nageeflijk te krijgen. Daar is veel voor nodig. Het eerste is het accepteren van je hand. Dat zal door het (verkeerd) nageeflijk vragen niet goed meer zijn als ik het zo lees. Dus eerst gewoon met een zacht contact lekker in de rondte rijden van je been naar je hand toe, dus lekker actief. Als ie je hand aan neemt kun je door stelling en buiging wat meer nageeflijkheid vragen.


Bedankt voor je reactie! Ik vroeg deze oefeningen op de juiste manier, hij volgde wat ik vroeg dus de oefeningen waren wel degelijk de goede. Hij laat alleen de boel niet los en hoe we het graag zien 'nageeflijk'. We zijn er mee bezig en hij wil wel al steeds meer zakken, de rest van de oefeningen volgen daarna wel, eerst de ontspanning. Wilde op dat moment alleen even aanvoelen wat meneer kon hahaha!
Ik zal zeker je tips meenemen, dankjewel voor je snelle reactie!

Zonder nageeflijkheid zijn deze oefeningen niet van toegevoegde waarde. Sowieso zijn manege paarden meestal niet in staat deze met de juiste lossigheid uit te voeren, er zitten teveel ruiters op. Ik wens je veel succes, maar ik stel wel een vraagteken bij de dingen die je wil van een manege paard. Overigens zou je aan jezelf ook wel wat meer eisen mogen stellen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers