Springen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Britta31
Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 11:26

Ons paard van 24 heeft een spring verleden.Maar in geen 2 jaar met hem gesprongen omdat hij wel erg over actief was.In halve rengalop er overheen.Nu gaat ons verzorgmeisje met hem springen en ik zei tegen haar dat hij erg snel was.Maar hij sukkeld er overheen.De balken staan nu nog in een kruisje.Maar zou als ik de balken hoger zet hij ook echt gaan springen.Of toch toch afwachten of hij ook laag echt gaat springen.Zij heeft wel meer ervaring met springen.Haar moeder heeft wel een aparte verzekering voor haar.Dus voor ons geen risico.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


Kaitlyn
Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:37

Spaties tussen je regels is op zich wat fijner leesbaar. Wat is nu precies je vraag? Of hij meer gaat springen als de hindernissen hoger staan? Dat weet je alleen maar als je het uit probeert.
Ik zou het wel rustig opbouwen als hij al 24 is en in 2 jaar niet heeft gesprongen.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:41

Ik denk dat hij de lage hindernissen pas echt gaat springen als je er in galop op af rijdt. In draf willen ze vaak de moeite niet doen :+

Anders eens balkjes draven en galopperen en het tempo controleren, en van daar uit een hindernisje in galop aanrijden en als hij deze echt springt gewoon zo laten. Kan je altijd nog hoger gaan als de ruiter daar vertrouwen in heeft!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:48

Met een paard van 24 terug beginnen springen lijkt me niet zo'n goed plan.
En het feit dat hij vroeger erg actief was en er nu overheen sukkelt lijkt me ook een alarmsignaal.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:54

Als het paard gewoon gezond is, lijkt het mij niet relevant of het paard nou 24 of 14 is. Als hij gewoon in goede conditie is en nergens last van heeft, lijkt mij dat het paard prima een keer weer kan springen (zeker als hij er al bekend mee is).

Er zijn genoeg redenen waarom het paard nu rustig eroverheen gaat ipv keihard (bijvoorbeeld dat hij nu meer balans heeft of rustiger in het hoofd geworden is). Ik zou zelf gewoon eens kijken wat hij doet als de balk ietsje hoger ligt (60 tot 80 cm bijvoorbeeld). Rustig opbouwen en niet te lang.

Ik heb het vaker gezien dat paarden bij lage hindernissen niet echt erom lijken te geven en pas bij iets hogere sprongen fanatieker worden en meer gaan springen. Er zullen vast gevallen zijn waarbij dit een indicatie is van een probleem, maar ik zou niet direct van het slechtste uit gaan.


rien10
Berichten: 14619
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:45

Zeker waar, AlphaDaemon.
Ik heb een springpaard gehad dat hindernissen van 50 cm compleet ondersteboven sprong. Staanders, balken, de hele mikmak op de grond.
Bij 1.20 M gingen de oren naar voren en werd het leuk.
Het hoogste wat hij ooit gesprongen heeft was 1.70 M. Daar was hij fel op, (moet ook wel, anders kom je er als paard niet overheen).
Dus, ja, hoe hoger hoe feller kan zeker waar zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 32 bezoekers