buitenrijden en spanning met andere paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Misty12
Berichten: 7031
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:53

Mijn vorige paard was ontzettend braaf met buiten rijden. Met wie je ook samen reed, geen probleem. Met z'n twee-en, vieren, in een groep. Dat maakte allemaal niet uit. We werden regelmatig meegevraagd met onervaren paarden omdat ze zo ontzettend cool en braaf was. Behalve met 1 paard. Als we daar mee samen gingen buiten rijden, moest ze altijd spoken. Die had ook een rare energie. En of de eigenaar erop zat, of iemand anders, het werd altijd feest. Gelukkig hadden we meerdere mensen waar we mee gingen buiten rijden. Mijn dochter ging ook wel alleen (ikke dus niet). Helpt het als er iemand bijv op de fiets meegaat? Dat heb ik ook heel vaak gedaan; op de fiets mee bij mijn dochter op paard. Dan was paard ook erg braaf. Probeer het af te wisselen met wie je mee gaat. En gewoon blijven doen, hoe lastig het ook is. Probeer het gedrag te negeren. Laat je niet gek maken. Probeer het wegspringen voor ze zijn. Vaak voel je het wel aankomen (ik wel bij mijn paard) en stuur bij, been geven aan de kant waar hij naar toe wil springen, hoofd de andere kant op sturen. Vaak kun je het ook wel zien. Bij mijn paard gingen de oortjes erop, hoofd omhoog, en kijken en dan wist ik ze springt zo. Op een gegeven moment weet je ook waar ze naar kijken. Ze had het op een bepaald zandpad, in de flauwe bocht lag links een boomstronk/struik. Dat was altijd kijken. Soms met bankjes, witte paaltjes. Succes!

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers