Ik mag niet meer paardrijden

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

anouk_xoxo
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-12-21

Ik mag niet meer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 19:31

Hoi allemaal,
Ik ben Anouk en ben 15 jaar oud. Mijn ouders vonden 2 a 3 jaar geleden dat het tijd was om te stoppen met paardrijden, ik was het er niet mee eens maar het gebeurde toch. Ik rijd sinds mijn 6e, ik woon niet meer bij mijn biologische ouders sinds ik 10 ben... Van mijn pleegouders mag ik sinds mijn 12e niet meer rijden, omdat het een 'obsessie' werd, dit heeft niks te maken met het geld. Ik zit hier heel erg mee aangezien ik zo graag weer wil rijden. Ze zeiden dat ik me moest verbeteren om het weer terug te krijgen, maar dat zeggen ze al 1 jaar... Hebben jullie tips? Liefs Anouk!


Anastasia24
Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Ik mag niet meer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:35

Ehh- Hoe zouden wij zo'n obsessie voor ons moeten zien ts? Hoe zou jij je volgens je ouders moeten verbeteren?? Misschien toch eens rond de tafel gaan en dit bespreken, lijkt me niet dat als elke dag lekker naar de manege fietst na school(noem maar iets) dat het een obsessie is maar juist een passie\grote hobby.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

senna21
Berichten: 11746
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:37

Wat moeilijk voor je TS. Heeft het te maken met je schoolprestaties?
Krijg je begeleiding van een psycholoog, therapeut of mentor?
Sterkte. :(:)

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Ineke2
Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:37

Wat bedoel je met “ ik moest mezelf verbeteren?” Met school cijfers ofzo?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kaplaars
Berichten: 1529
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:22

Wat vervelend dat je nu niet mag paardrijden.
Begrijp ik het goed, dat je volgens je pleegouders te veel tijd aan de paarden kwijt was en dat misschien school of klusjes thuis minder goed gingen?

Je zou het beste met je pleegouders kunnen bespreken wat je precies moet verbeteren en wanneer het verbeterd moet zijn (welke datum), en dit dan ook opschrijven. Dan kun je dat briefje bijvoorbeeld op het prikbord hangen en naar dat doel toe werken.

Bijvoorbeeld:

Citaat:
Afspraak:
Anouk heeft op haar 1e rapport (hier de datum van wanneer dat rapport komt) maximaal 1 onvoldoende gemiddeld.
Heeft Anouk dit gehaald, dan mag ze per (zet hier een datum) weer 1x in de 2 weken paardrijden, tot zomervakantie 2022.
Handtekening Anouk. Handtekening (pleeg)ouder

Te koop: Zilco webz kunststof tuig maat pony, bruin onderlegd.
Pb voor meer informatie

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:45

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

anouk_xoxo
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 22:11

Anastasia24 schreef:
Ehh- Hoe zouden wij zo'n obsessie voor ons moeten zien ts? Hoe zou jij je volgens je ouders moeten verbeteren?? Misschien toch eens rond de tafel gaan en dit bespreken, lijkt me niet dat als elke dag lekker naar de manege fietst na school(noem maar iets) dat het een obsessie is maar juist een passie\grote hobby.


Heyy, mijn ouders willen dat ik meer help in huis, maar doe elke dag de afwas en ik stofzuig naast mijn baantje... Maar ik denk hier ook hetzelfde over, omdat paardrijden een leuke hobby van me is!

anouk_xoxo
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 22:13

Kaplaars schreef:
Wat vervelend dat je nu niet mag paardrijden.
Begrijp ik het goed, dat je volgens je pleegouders te veel tijd aan de paarden kwijt was en dat misschien school of klusjes thuis minder goed gingen?

Je zou het beste met je pleegouders kunnen bespreken wat je precies moet verbeteren en wanneer het verbeterd moet zijn (welke datum), en dit dan ook opschrijven. Dan kun je dat briefje bijvoorbeeld op het prikbord hangen en naar dat doel toe werken.

Bijvoorbeeld:

Citaat:
Afspraak:
Anouk heeft op haar 1e rapport (hier de datum van wanneer dat rapport komt) maximaal 1 onvoldoende gemiddeld.
Heeft Anouk dit gehaald, dan mag ze per (zet hier een datum) weer 1x in de 2 weken paardrijden, tot zomervakantie 2022.
Handtekening Anouk. Handtekening (pleeg)ouder


Dankjewell, ik ga het proberen!!

anouk_xoxo
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-12-21

Re: Ik mag niet meer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 22:15

Ik heb volgende week een gesprek met mijn pleegouders en jeugdzorg en dan begin ik erover, dankjewel allemaal voor de lieve reacties! Als iemand nog tips heeft kan ik die nog wel gebruiken!

Diddykong
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Ik mag niet meer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:46

Schrijf van tevoren op waar je het over wilt hebben.
Houd je gesprek neutraal. Ga je in emotie dan komt je verhaal vaak niet zo sterk over. En ga je snel een welles/nietes gesprek krijgen wat nergens op uitloopt. Probeer je ouders te begrijpen en probeer duidelijke afspraken te maken. Wat voor gedrag willen ze van jou zien. Wat willen ze op school zien en hoe zien ze paard rijden als een beloning. Is dit reeel? Is sport bijv niet een gezonde uitlaatklep in een moeilijke tijd? Hoe rustiger jij kunt blijven, hoe meer je het gesprek keuzes krijgt waar je ook echt wat mee kunt.

anouk_xoxo
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 00:00

Diddykong schreef:
Schrijf van tevoren op waar je het over wilt hebben.
Houd je gesprek neutraal. Ga je in emotie dan komt je verhaal vaak niet zo sterk over. En ga je snel een welles/nietes gesprek krijgen wat nergens op uitloopt. Probeer je ouders te begrijpen en probeer duidelijke afspraken te maken. Wat voor gedrag willen ze van jou zien. Wat willen ze op school zien en hoe zien ze paard rijden als een beloning. Is dit reeel? Is sport bijv niet een gezonde uitlaatklep in een moeilijke tijd? Hoe rustiger jij kunt blijven, hoe meer je het gesprek keuzes krijgt waar je ook echt wat mee kunt.


woww wat een goede tip!! Dankjewell!!

akishino
Berichten: 1866
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 06:37

Wij weten natuurlijk vrijwel niets van jou en je situatie. Misschien hebben je (pleeg)ouders wel gelijk en was je er zo veel mee bezig dat school of andere dingen niet genoeg aandacht kregen? Jouw kijk op dit zal heel anders zijn dan die van je (pleeg)ouders, zoals in bijna alle gevallen in puber-ouder issues ;)
Hoe weet je zeker dat het geen financieel probleem is? Misschien willen ze dit niet met je delen, kan natuurlijk ook.
Als je dit gaat bespreken kom dan goed voorbereid voor de dag. Luister ook echt naar hun argumenten, kom met ideeën hoe je ze tegemoet kan komen in hun wensen en regels. En blijf bij jezelf, bij je eigen gevoel en leg uit wat paardrijden voor je betekent.

Edit: weet ook dat je niet de enige bent met ouders die paardrijden niet kunnen of willen bekostigen om welke rede dan ook. Mijn dochter van 10 wil dolgraag op paardrijden, ik kan dat niet betalen en dat is voor haar echt niet altijd leuk. Maar ik geef haar ook mee dat er een tijd komt dat ze haar eigen geld verdient en eigen keuzes kan maken om haar droom/dromen uit te laten komen.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers