Zadelmak maken en alles erom heen

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Phaf
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-01-21

Zadelmak maken en alles erom heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-21 18:04

Hiii! Ik ben nieuw, althans ik heb pas net een account. Maar ik wil een topic starten over zadelmak maken. Ik heb net een Shetlander als weidemaatje voor mijn d-pony en die wil ik zadelmak maken. Ik heb ervaring met rijden ik rijd al 10 jaar paard en heb zelf M1 gereden en train nu op Z-niveau maar daar gaat het niet om want ik wil er zelf ook niet op gaan zitten. Ik wil eerst voor bereiden enz. Maar hoe? Ze is 2 jaar en kan als enige aan een halstertje lopen en der voor kant poetsen achterkant deels maar vind ze erg raar. Ze had een staart tot over de grond. Ik weet wel dat je moet gaan longeren enz maar wat is er echt belangrijk en in welke stappen??? Hoor heel graag van iemand


mika11
Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Zadelmak maken en alles erom heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:07

Wil je de D pony gaan beleren of de shetlander?

Zou dan het komende half jaar/jaar de pony leren aan een touwtje mee te lopen, rustig te blijven staan met poetsen, voetjes kunnen geven etc etc.
En ondertussen kun je iemand gaan zoeken die jou straks kan helpen met het zadelmak maken van je pony?

Phaf
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-01-21

Re: Zadelmak maken en alles erom heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-21 18:09

Ik ga de shet zadelmak maken en ik heb iemand die op haar kan zitten. Ze kan al voetje geven en redelijk aan het touwtje lopen maar thx!!

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Zadelmak maken en alles erom heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:13

Eerst maar eens lekker handtam maken, en dan komt de rest over 2 jaar wel, lijkt me.

Phaf
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-01-21