Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pateeke
Berichten: 2210
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:10

ik zou gewoon bedanken voor zijn bericht, de foto's en filmpjes en dan vermelden dat je op zoek bent naar een volwassen dier.

KittyDylan

Berichten: 8881
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:10

Jessica_K schreef:
Poeh, als je dit al lastig vindt om te zeggen ga je het nog heel moeilijk krijgen in het leven...


Zijn er heel veel die dit lastig vinden, bleek wel toen ik er eentje verkocht.. mensen met interesse die daarna helemaal niets meer laten horen. 9 vd 10.

Ts, gewoon een berichtje sturen met een dankuwel voor het aanbod, maar ik kijk verder. Alles is beter dan niets laten weten.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:16

Anastasia24 schreef:
Maak je geen druk, de verkoper word echt niet kwaad en zo wel, heb jij niks mee te maken. Je zult wel meer aanboden krijgen en niet alles is wat je zoekt. Je zult het dus wel moeten leren nee te zeggen. Blijf gewoon vriendelijk. :)

Precies. Ik had het andersom. Verkocht mijn paard met de melding dat hij buiten onvoorspelbaar kon reageren en ik hem dus niet als buitenrijpaard verkocht.

Kreeg ik reacties (vaak van jonge meiden): 'ja maar als ik er nou met natural horsemanship mee ga doen dan kan ik er vast een buitenrijpaard van maken'

Heb toen ook aangegeven dat ik dat risico niet wil nemen en op zoek was naar iemand die dressuurmatig zou gaan rijden en misschien af en toe een sprongetje wilde maken

Is niks mis mee en zowel koper als verkoper mogen aangeven wat ze wel of niet zoeken

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:36

Rizette schreef:
Als TS 13 is, hoeft de hele vraag alleen maar beantwoord te worden met: Aan je ouders over laten.
Tja, kan het zijn dat je al toezeggingen hebt gedaan en deze meneer er jou aan houdt? Zorg dat dat niet gebeurt een mondelinge toezegging van koop verbindt ook tot koop. Mocht dit het geval zijn ga er mee naar jouw ouders. Die kunnen vertellen dat je 13 bent en geen pony mag kopen. Zorg in ieder geval dat je je er niet verder inwerkt door toezeggingen te doen. Ga ook geen adv plaatsen en om een pony vragen als je ouders daar niet achter staan.[/quote]
Ze heeft de pony toch nog niet eens gezien.[/quote]
Dat zegt helaas niet zo veel maar hoe dan ook reageert ze hier niet meer dus ws is de betrokkenheid al verdwenen.[/quote]
Als een verkoper zou proberen iemand een pony op te dringen dan moet hij wel heel wanhopig zijn! In de huidige markt is dat echt niet nodig want er is nu heel veel vraag naar huisdieren,ook paarden.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:12

Waarom zou je een veulen gaan bekijken als je nu al weet dat je het niet wil kopen? Ik zou vooral de tijd van de verkoper niet verder verspillen en gewoon eerlijk zijn door te zeggen dat je toch geen veulen zoekt. Niet moeilijker maken dan het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:16

Jessica_K schreef:
Daar had ik niet op gerekend, afgaande op het berichtje leek het iemand die zelfstandig op zoek was naar een paardje. Dan ga ik er niet vanuit dat dat een 13-jarige is...
Misschien is ze juist een heel zelfstandige dertienjarige die het van haar ouders zelf moet regelen. :D Het was natuurlijk niet voor niets naar YRT verplaatst, maar wellicht heb je daar overheen gelezen, kan gebeuren. :)

Sarah999
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-11-20
Woonplaats: Leuven

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 10:24

Ik moet het idd zelf regelen van mijn ouders maar ik heb ondertussen al gezegt dat ik het veulen niet wil kopen. Mijn ouders wisten ook wel dat ik een advertentie had geplaatst. Ik moet het gwn zelf regelen en als ik er een vind gaan we samen kijken. Bedankt voor alle berichtjes.

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:36

Fijn dat het gelukt is :D Ook weer een ervaring rijker.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:54

Leuk dat je helemaal zelfstandig mag zoeken, lijkt mij ook een leerzame ervaring. Succes met het vinden van een leuke pony!