Lang wachten...

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sarah999
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-11-20
Woonplaats: Leuven

Lang wachten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 14:42

Hey binnenkort komt mijn grote droom uit. Ik krijg een shet. Maar mogen pas op de wei in de paasvakantie... Ik heb er zoveel zin in en kan niet meer langer wachten *\o/*. Iemand tips om het lange wachten minder lang te maken?

Als dit bericht fout staat verplaats het gerust.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Lang wachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:08

Ik verplaats dit topic naar [YRT] Young rider talk :)

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:39

Bedoel je dat de pony er al wel is maar dat ie nog niet op de wei mag, of dat de pony er pas komt in de paasvakantie als ie op de wei mag?

In het eerste geval: Bedenk leuke dingen die je buiten de wei kan doen, er zijn er genoeg! Denk aan wandelen (met een volwassene erbij, zeker de eerste paar keren), vrijheidsdressuur, grondwerk, longeren etc. Echter vraag ik me dan wel af of de pony toegang heeft tot een paddock tot de tijd dat hij/zij het land op mag, of dat hij/zij de hele dag in de stal staat?

In het tweede geval: Ga lekker vaak langs bij de stal waar de pony nu staat (de coronamaatregelen in acht nemend natuurlijk), bedenk alvast leuke dingen die je met hem/haar kan doen, verdiep je in grondwerk en vrijheidsdressuur (want ik neem aan dat je er niet meer op kan rijden met 13 jaar), maak een aftelkalender, houd een dagboekje bij waarin je de dagen aftelt en waarin even je enthousiasme uit kan schrijven, etc.

In beide gevallen in ieder geval veel plezier met de pony toegewenst!!

Sarah999
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-11-20
Woonplaats: Leuven

Re: Lang wachten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 16:56

Ik moet nog een shet kopen...

Sarah999
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-11-20
Woonplaats: Leuven

Re: Lang wachten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 16:57

Maar die afstelkalender ga ik zeker doen

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Lang wachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:59

Je kan alvast lijstjes maken of je alles hebt wat de pony nodig heeft. Er komt stiekem genoeg op je af als je je eerste pony krijgt. Komt hij samen met soortgenootjes te lopen?

Sarah999
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-11-20
Woonplaats: Leuven

Re: Lang wachten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 17:01

Lijstjes heb ik al ook heb ik al een deel van de spulletjes. En hij/zij komt samen met een andere shet te staan. Waarschijnlijk met een grote shet.