Wat kan ik het best kopen paardrijlaarzen of chaps

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoorStv

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-09-20
Woonplaats: kessel-Lo

Wat kan ik het best kopen paardrijlaarzen of chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 20:00

Hi,
Ik heb een vraagje ik zit onder tussen al even in de gevorderden groep maar ik rij nog steedst gewoon met simpele chaps :P Maar ik zit er over te denken om misschien zo een goeie paardrijlaarzen te kopen maar die prijzen zijn heel duur. Dan vraag ik me af of ik het best nog met simpele chaps rij of opzoek ga naar paardrijlaarzen?! En als iemand paardrijlaarzen ziet voor een goede prijs kan je me dat dan zeggen?
Alvast bedankt *\o/*

Anoniem

Re: Wat kan ik het best kopen paardrijlaarzen of chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:18

Als je leren rijlaarzen wilt hebben maar niet teveel wilt betalen is het goedkoopst de Mondoni laarzen van Divoza vermoed ik. Maar als je chaps nog prima zijn, waarom zou je per se willen wisselen? Ik rij inmiddels al even niet meer, maar koos regelmatig ervoor met jodphurs met/zonder chaps te rijden terwijl ik een paar op maat gemaakte rijlaarzen van DeNiro heb staan :')

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Wat kan ik het best kopen paardrijlaarzen of chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:32

Bij de epplejeck heb je mooie rijlaarzen. Weet niet hoeveel je ongeveer wilt uitgeven? :)

NoorStv

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-09-20
Woonplaats: kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 07:50

Love_Laugh schreef:
Bij de epplejeck heb je mooie rijlaarzen. Weet niet hoeveel je ongeveer wilt uitgeven? :)


Euhm ik denk zo ong honderd maar dat is wel echt al best veel vind ik persoonlijk want zo een chaps kosten echt veel minder. Heb jij een ideetje voor zo een rijlaarzen van ong 100 euro, mag ook minder he :9

NoorStv

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-09-20
Woonplaats: kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 07:51

Bizzybijtje schreef:
Als je leren rijlaarzen wilt hebben maar niet teveel wilt betalen is het goedkoopst de Mondoni laarzen van Divoza vermoed ik. Maar als je chaps nog prima zijn, waarom zou je per se willen wisselen? Ik rij inmiddels al even niet meer, maar koos regelmatig ervoor met jodphurs met/zonder chaps te rijden terwijl ik een paar op maat gemaakte rijlaarzen van DeNiro heb staan :')


Kei hard bedankt en idd ik kan ook nog gewoon met mijn chaps rijden en ik ga dat ook gwn nog doen als ik rijlaarzen heb hoor maar ik zou miss ook eens willen kijken of zo een rijlaarzen goed zitten enzo...

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Wat kan ik het best kopen paardrijlaarzen of chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:59

Ik heb de Epplejeck Lou laarzen! Die zijn echt geweldig en binnen je budget :D

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat kan ik het best kopen paardrijlaarzen of chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:05

Ik heb al jaren een eigen paard. Maar toch vind ik de jophurs en chaps het lekkerste zitten.

Mijn jopjes (BB) zijn wel wat prijziger, maar die zitten als slofjes op n zalige avond! Mijn chaps daarin tegen zijn gewoon van die 25 euro dingen.

Toen een paar laarzen gekregen van een kennis, die draag ik nu omdat m'n chaps af zijn en m'n ritsen m'n jopjes. (Maar dat mag ook na 8 jaar trouwe dienst!)

Maar hierna gewoon weer jopjes <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101717
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wat kan ik het best kopen paardrijlaarzen of chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:10

Toen ik nog Engels reed heb ik leren chaps gehad. Die had ik over mijn jodphurs heen en het leken zo net rijlaarzen. Heb daar best lang mee gereden tot ik bij Lipica op maat gemaakte laarzen liet maken.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:17

Leren laarzen is niet perse iets wat je koopt omdat het beter is.
Het is erg persoonlijk.
Ik heb zowel leren chaps als laarzen.
Met warm weer vind ik chaps fijn, hup snel uit. Maar ook met koud weer, dan heb ik daar stevige schoenen (met veiligheidsbeugels) met dikke sokken in aan, die ik niet aan kan in de rijlaarzen.

Ik weet niet of je denkt nog in de groei te zijn, dan zijn chaps ook nog voordeliger.

Als ik jou was zou ik er nog geen kopen omdat je ze nog te duur vind.
Als je nu een goedkope laars koopt is die kwalitatief een stuk slechter dan chaps met jodphur.

SjonnieZ

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:19

Ik heb een eigen paard en rij gewoon met Jophurs en chaps hoor. De chaps zijn van de decathlon.
Ik vind dat prettiger rijden dan Van die stijve laarzen.
Als je 1 a 2 x per week rijd vind ik laarzen een dure en onnodige investering.
Dat geld kun je beter aan een extra lesje op z’n tijd besteden of iets anders dat je echt nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:20

Als je leren laarzen wil investeer er in. Ik denk dat je nog moet groeien? Dus dan zou ik mooi even chaps houden. Anders kan je over een jaar weer nieuwe laarzen

NoorStv

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-09-20
Woonplaats: kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 17:14

_Penotti schreef:
Leren laarzen is niet perse iets wat je koopt omdat het beter is.
Het is erg persoonlijk.
Ik heb zowel leren chaps als laarzen.
Met warm weer vind ik chaps fijn, hup snel uit. Maar ook met koud weer, dan heb ik daar stevige schoenen (met veiligheidsbeugels) met dikke sokken in aan, die ik niet aan kan in de rijlaarzen.

Ik weet niet of je denkt nog in de groei te zijn, dan zijn chaps ook nog voordeliger.

Als ik jou was zou ik er nog geen kopen omdat je ze nog te duur vind.
Als je nu een goedkope laars koopt is die kwalitatief een stuk slechter dan chaps met jodphur.


Heel erg bedankt voor je tip :j

NoorStv

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-09-20
Woonplaats: kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 17:15

Marije_1997 schreef:
Als je leren laarzen wil investeer er in. Ik denk dat je nog moet groeien? Dus dan zou ik mooi even chaps houden. Anders kan je over een jaar weer nieuwe laarzen


Dat is idd zo ik ben nog in de groei!
Heel erg bedankt :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:16

NoorStv schreef:
Marije_1997 schreef:
Als je leren laarzen wil investeer er in. Ik denk dat je nog moet groeien? Dus dan zou ik mooi even chaps houden. Anders kan je over een jaar weer nieuwe laarzen


Dat is idd zo ik ben nog in de groei!
Heel erg bedankt :9


Chaps zijn dan het beste. Ik heb zelf pas rond m'n 18de/19de laarzen gekocht en nu pas op m'n 22ste dat laarzen redelijk passend blijven (m'n kuiten willen nog wel eens qua maat wisselen). Chaps heb je ook van leer of kunstleer en zo krijg je een laars look

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:16

Tweedehands Kan je ook vaak goede laarzen kopen.

NoorStv

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-09-20
Woonplaats: kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 17:17

rien10 schreef:
Tweedehands Kan je ook vaak goede laarzen kopen.


Dat is zeker waar maar ik heb eens zoiets gekocht en die waren helemaal kapot terwijl ze er op de foto goed uit zagen

NoorStv

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-09-20
Woonplaats: kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 17:23

Marije_1997 schreef:
Als je leren laarzen wil investeer er in. Ik denk dat je nog moet groeien? Dus dan zou ik mooi even chaps houden. Anders kan je over een jaar weer nieuwe laarzen


Dat is idd zo ik ben nog in de groei!
Heel erg bedankt :9[/quote]

Chaps zijn dan het beste. Ik heb zelf pas rond m'n 18de/19de laarzen gekocht en nu pas op m'n 22ste dat laarzen redelijk passend blijven (m'n kuiten willen nog wel eens qua maat wisselen). Chaps heb je ook van leer of kunstleer en zo krijg je een laars look[/quote]

Dat is waar ik ga nog wat wachten want mijn voeten gaan waarschijnlijk idd nog groeien en dan is dat geld verspilt heel hard bedankt voor je tip!!!!