Het gevoel kwijt bij het rijden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daisy012
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-09-20

Het gevoel kwijt bij het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 21:26

Hoi! Ik ben Daisy, ik ben 20 jaar oud en heb op dit moment een paard (4 jarige kwpn merrie) en een pony (7 jarige nrps ruin). De laatste tijd voelt het rijden gewoon niet meer goed, dit is ook het geval op andere paarden van vrienden bijvoorbeeld. Ik heb alles geprobeerd maar krijg het gevoel in het rijden gewoon niet meer terug, ik voel me ontzettend lomp en slonzig als ik aan het rijden ben. Ook heb ik het idee dat mijn ervaring van de afgelopen 16 jaar gewoon weg is. (Ik ben begonnen met rijden toen ik 4 was) Kan iemand mij helpen? Het is absoluut niet dat ik het niet meer leuk vind, maar het begint wel moeilijk te worden om elke dag teleurgesteld en met een schuldgevoel van je paard af te stappen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Het gevoel kwijt bij het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:30

Heb je les?zo nee, dan zou ik een goeie instructeur zoeken

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:31

Zet voor jezelf een paar stapjes terug, en bouw terug uit. Niet te veel willen.

Ik heb ook een dipje gehad, en dacht ook van, ik kan niks meer het lukt niet, ik kan het niet, maar dan moet je echt even jezelf terug aarden. Waarom ben je begonnen? Wat is er zo leuk aan? Begin terug bij de basis of gooi het roer om en probeer andere dingen :)

Je moet niks! ;)

Daisy012
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 21:31

eilleen333 schreef:
Heb je les?zo nee, dan zou ik een goeie instructeur zoeken


Ik heb zeker les! (vier keer per week, met beide paarden dus 2 keer), maar ook dan heb ik het gevoel dat alles fout gaat. Ook als gezegd wordt dat ik het goed doe.

Daisy012
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 21:32

Melewel94 schreef:
Zet voor jezelf een paar stapjes terug, en bouw terug uit. Niet te veel willen.

Ik heb ook een dipje gehad, en dacht ook van, ik kan niks meer het lukt niet, ik kan het niet, maar dan moet je echt even jezelf terug aarden. Waarom ben je begonnen? Wat is er zo leuk aan? Begin terug bij de basis of gooi het roer om en probeer andere dingen :)

Je moet niks! ;)


Heel erg bedankt! Ik ga proberen een paar stapjes terug te doen, maar dit vind ik erg lastig! Ik ga er is goed overna denken.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Het gevoel kwijt bij het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:36

Dit is een naar gevoel ik ken het helaas...

Is het mogelijk om het rijden etc op een laag pitje te zetten? 4x2 in de week lessen is enorm veel ik zou dat even links laten liggen of in elk geval deels

En even terug naar lol met je knol niets moet alles mag bij wijze van

Dit is mij destijds redelijk bevallen en heb maanden niet gereden daarna was het stukke beter

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:37

Het is zeker lastig! Maar oh zo leerzaam... Je leert je eigen opnieuw kennen, en ook leer je weer nieuwe dingen van jezelf. Zie dit niet als iets negatiefs wat je nu doorgaat, pak dit aan als de ultieme les! Het begint al bij de mindset om het op de positieve manier te bekijken dan alleen maar te denken "het lukt me niet meer" "waarom kan ik dit nu niet"

Ga met jezelf op onderzoek uit en bouw vanuit daar je basis terug omhoog :D

Denk niet in problemen maar in oplossingen. Hou het luchtig en geniet gewoon even van de momenten :)

Bespreek het zeker met je lesgever, en zoek samen een manier om het roer om te gooien. :j

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:11

Hoi Daisy
Als je les niet meer leuk vind, of het rijden überhaupt niet, zijn er heel veel leuke andere dingen.
Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan: Horse Agility, Mennen, Vrijheidsdressuur, wandelen en gewoon lekker poetsen en spelen.

Maar allereerst zou ik kijken wát je niet leuk vind van het rijden, ligt het aan de instructeur, of misschien wel aan een paar paarden, of je vind het echt niet meer leuk of mensen op de manege doen niet leuk. (Dit is uiteraard gewoon een mogelijkheid ik beschuldig niemand van iets)

Als je erachter bent gekomen waarom je het niet meer zo leuk vind kan het je misschien wel helpen om weer op te stappen. :j