snel opgeven

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lisa_jans
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-07-20

snel opgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-20 23:49

hoi,

ik geeft heel snel op als iets niet lukt tijdens het rijden en ga dat maar wat anders doen. hebben jullie tips?


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:56

zoe_jans schreef:
hoi,

ik geeft heel snel op als iets niet lukt tijdens het rijden en ga dat maar wat anders doen. hebben jullie tips?


Liever opgeven dan gefrustreerd op een paard zitten ;) misschien kun je als je even wat anders hebt gedaan het nog een keer proberen als je dat wilt? En anders... Het paardrijden is geen moeten.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Hutcherson
Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: snel opgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 01:36

De kunst is om jezelf te leren frustratie van je af te laten glijden en als doel te houden: je sluit de oefening positief af.

Stel je doel is linksom galloperen aan de longeerlijn maar paard trekt zichzelf continue los tijdens het linksom galopperen. Dan blijf je volhouden en ademhalen tot hij toch dat ene rondje heeft gedaan in de linkergalop zonder zichzelf los te trekken. Dan beloof je en stop je direct je training. Positief afsluiten.

capopjekop
Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: snel opgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 05:31

Als iets niet lukt dan is het nog te moeilijk. Probeer de oefening in te korten zodat het makkelijker wordt. Mijn pony vond galopperen moeilijk toen ze jong was. Dan ging ze heel hard en met haar hoofd helemaal naar buiten toe. Dat leverde frustratie op. Ik heb me toen eerst gefocust op ontspanning in stap en draf. Op de momenten dat we lekker rond reden nam ik dan een klein stukje galop mee. Rustig en beheerst aanspringen. Een paar passen galop en terug nemen en belonen. Als ik haar langer liet galopperen ging haat hoofd weer omhoog omdat ze gewoon de kracht nog niet had. Door het rustig op te bouwen hield ze een rustige galop steeds wat langer vol. En op dagen dat we minder fijn reden liet ik het sowieso achterwegen.

Heb je ook les? Anders kun je de lastige dingen in het begin bewaren tot de lessen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers