ervaring ponyparkcity (ppc)

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

ervaring ponyparkcity (ppc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 20:37

Hoi allemaal! zijn jullie/jullie kinderen al een keer bij ppc geweest?
ik wel.
toen ik aankwam had ik een schattige pony om op te rijden, marnix. na een paar uur ging ie ervandoor omdat hij schrok. ik schrok ook dus wou de volgende dag een andere pony.

mango kreeg ik. wat ik ook deed, wij wou niet vooruit.stond gwn op 1 plek stil.

daarom kreeg ik iebel. ik zat er 5 min op maar onderweg naar het huisje sprong ik eraf omdat hij heel vreemd deed.

dus domino kreeg ik. alleen maar bijten en trappen en als ik erop probeer te komen dan trapt en bokt ie naar me.

dus toen ging ik terug met een klacht en kreeg ik easy. niet zo easy dus. zodra ik erop wat was het rodeo.

toen kreeg ik angel. hij was een engeltje. deed geen stap fout en heb ik veel mee gereden. heel lief. uiteindelijk hadden we nog 1 dag over maar angel was er niet meer (al gereserveerd) dus hadden wij besloten om gaan pony te nemen.

tis alles nadat ik jaren lang gesmeekt had naar ppc te kunnen gaan. zo teleurstellend. dat was ook ng eens de laatste keer dat ik op een shetje reed. nu ben ik te groot. ik denk dat als je naar ppc gaat, je een pony moet reserveren zo snel als mogenlijk. ik wist geneens hoe dat kon.
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 14:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: ervaring ponyparkcity (ppc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:28

Hoofdletters kosten niks. Maakt het wat prettiger te lezen.

Ik vind PPC een slechte zaak, ik zou er nooit heengaan.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:37

Denk dat TS jonger is dan haar profiel aangeeft.
Aan de schrijfstyle te lezen.

Ik heb ook geen fijne ervaring met PPC. Denk dat vele pony's daar ook niet op hun plek staan.

Nabster schreef:
Hoofdletters kosten niks. Maakt het wat prettiger te lezen.

Ik vind PPC een slechte zaak, ik zou er nooit heengaan.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:50

Klopt dat dacht ik al dat je jonger was dan je profiel aangaf! Wat jammer zeg dat je zo'n ervaring hebt gehad bij PPC, zo heb je er toch niet veel plezier in :(.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: ervaring ponyparkcity (ppc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:45

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:49

Kristy1998x schreef:
Denk dat TS jonger is dan haar profiel aangeeft.
Aan de schrijfstyle te lezen.

Ik heb ook geen fijne ervaring met PPC. Denk dat vele pony's daar ook niet op hun plek staan.

Nabster schreef:
Hoofdletters kosten niks. Maakt het wat prettiger te lezen.

Ik vind PPC een slechte zaak, ik zou er nooit heengaan.

Lijkt mij idd ook dat die pony's daar niet op hun plek staan. Vooral omdat er elke keer iemand anders op rijd en ze niet goed genoeg opgevoed worden, denk dat dit de reden is dat ze zo vervelend doen.
Volgens mij staat er ook nergens hoelang je max. op je pony mag rijden. Voor veel pony's is het niet prettig met een te groot en te zwaar iemand op je rug te lopen en dan vaak ook nog eens een onervaren iemand die geen les krijgt...

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 12:51

Lijkt mij idd ook dat die pony's daar niet op hun plek staan. Vooral omdat er elke keer iemand anders op rijd en ze niet goed genoeg opgevoed worden, denk dat dit de reden is dat ze zo vervelend doen.
Volgens mij staat er ook nergens hoelang je max. op je pony mag rijden. Voor veel pony's is het niet prettig met een te groot en te zwaar iemand op je rug te lopen en dan vaak ook nog eens een onervaren iemand die geen les krijgt


Idd. Ik reed wel al een paar jaar toen. Ik zag ook 13 jarigen rijden op enorme shetlanders en die gallopeerden gewoon. Ik vond het zielig op te draven
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: ervaring ponyparkcity (ppc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:02

een 13jarige hoort niet op een shetlander. een shet word uit mijn hoofd max. 1,03cm. dat is veel te klein..
ben zelf 12(bijna 13) maar sta met mijn voeten op de grond als ik op zo'n beestje ga zitten.
pony's worden verkeerd bereden door onervaren mensen, is enorm gevaarlijk

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 13:03

Spikeandjax schreef:
een 13jarige hoort niet op een shetlander. een shet word uit mijn hoofd max. 1,03cm. dat is veel te klein..
ben zelf 12(bijna 13) maar sta met mijn voeten op de grond als ik op zo'n beestje ga zitten.
pony's worden verkeerd bereden door onervaren mensen, is enorm gevaarlijk


de shetlanders waren heel groot (voor een shet)
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 20:20, in het totaal 2 keer bewerkt

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:11

itsjustme593 schreef:
Spikeandjax schreef:
een 13jarige hoort niet op een shetlander. een shet word uit mijn hoofd max. 1,03cm. dat is veel te klein..
ben zelf 12(bijna 13) maar sta met mijn voeten op de grond als ik op zo'n beestje ga zitten.
pony's worden verkeerd bereden door onervaren mensen, is enorm gevaarlijk


ik was toen 11, de shetlanders waren heel groot (voor een shet)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Shetlandpony
hier staat dat de tot 1,07cm worden in principe. bij PPC hebben ze volgens mij wat kruisingen maar verwacht daar geen pony's van 1,20. als ze zo groot zijn dan zijn het geen shets meer.
ze kunnen wel groter gefokt zijn waardoor ze een paar cm groter kunnen zijn

hiphorse

Berichten: 1032
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:11

Ik ben vroeger ook naar ppc geweest en ook een aantal ponys gehad die jij noemt maar heb met geen 1 moeilijkheden gehad toen...
Misschien hard gezegd maar soms ligt het ook aan de persoon... of de ponys moet in de tijd dat ik voor het laatst was en dat jij ging erg veranderd zijn van karakter

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 13:12

hiphorse schreef:
Ik ben vroeger ook naar ppc geweest en ook een aantal ponys gehad die jij noemt maar heb met geen 1 moeilijkheden gehad toen...
Misschien hard gezegd maar soms ligt het ook aan de persoon... of de ponys moet in de tijd dat ik voor het laatst was en dat jij ging erg veranderd zijn van karakter


ik was wel watbangig om de ponys pijn te doen enz.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:19

Ik ben er zelf (gelukkig) nooit geweest, heb daar ook zeker geen spijt van. Wel heb ik de afgelopen jaren ontzettend veel topics hier op bokt gezien en gelezen, en ook erg veel filmpjes en foto's gezien, o.a. op youtube.

Sinds enkele jaren (vrij recent nog) letten ze gelukkig iets meer op lengte en gewicht van de eventuele ruiter, en op het welzijn van de dieren in het algemeen. Maar of dat nu veel geholpen heeft? :( Het schort er nog steeds aan alle kanten aan.

De meeste filmpjes die ik heb gezien/die er te vinden zijn, roepen bij mij nou niet bepaald een positief beeld op. Dan zeg ik het netjes....
Ikzelf zie het als een soort "manege", alleen dan zonder goede begeleiding...! en met de mogelijkheid om het dier wat langer bij je te houden en meer mee te doen qua verzorging.

Jammer en vervelend voor je dat je er zo lang naar uit gekeken hebt, maar dat het op zo'n teleurstelling is uitgedraaid. Kan me voorstellen dat dat niet leuk is :(:)
Waarschijnlijk heb je het zelf dus al in de gaten, maar wat die pony's (meesten missen een goede opvoeding) meemaken/moeten "doorstaan", dan is het niet raar dat ze uiteindelijk zo verzuurd en "verpest" zijn dat er niets meer mee aan te vangen is.

Manegepony's moeten al veel doorstaan en bepaalde eigenschappen hebben om hun werk te kunnen doen, met hopelijk ook wat plezier en voldoening van hun werk.
PPC gaat nog even een stukje verder dan dat; onopgevoed, telkens andere kindjes er mee bezig of er op, de éne denkt "goh, ik leer die pony wel even wat vrijheidsdressuur, steigeren etc.", de ander springt er op en gaat alleen maar raggen en racen....

Ik heb zelf 2 shetten (moeder en zoon) en een Welsh A. De shetmerrie is al wat op leeftijd, ontzettend braaf, haar (gecastreerde)zoon is een enorme knuffelkont. Maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat beiden binnen zeer korte tijd veranderen in monsters/verzuurde en depressieve pony's, als ze daar even zouden staan....
Mijn Welsh A merrie zal ik het maar niet over hebben.... die is zo gevoelig en sensibel, die zou een maand op een goede manege met goede begeleiding al niet "overleven". Terwijl ze niet alleen mijn menpony/wedstrijdpony is, maar ook ohz. wordt gereden, in de loop der jaren nu 3e ruitertje/verzorgstertje.

Nee, sorry, van mij mogen ze die hele tent opdoeken.