Paard zoekt baas, meningen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xAurea

Berichten: 65
Geregistreerd: 22-07-20
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:09

Elin_ schreef:
xAurea schreef:
Even over dat paard Tully en haar ‘echte’ eigenaar.
Vrouw woont zelf niet in nederland, maar in Zwitserland of Oostenrijk, iets in die richting.

Vrouw had intresse in mijn paard wat in april te koop stond, een trakehner met fantastische bloedlijnen, en een fantastisch karakter. Helaas had ze artrose en was ze hier niet meer geschikt was om meer als 2x per week te rijden. Terwijl ze pas 8 was en pas 2 jaar onder het zadel. In de advertentie stond aangegeven dat de merrie zeer sensibel was en niet bomproof. Ook stond erbij dat het geen beginnerspaard was.

Waar ze mijn merrie voor wou kopen? Voor haar man die weinig rijervaring had en er ALLEEN buitenritten mee ging rijden, zonder andere paarden dus.

Ik denk dat ze mijn merrie (die alle oefeningen tot M2 kende) voor een leuk prijsje hadden willen kopen, om haar daarna gewoon weer te verkopen als leuk sportpaard...

Was Tully jouw paard? Ik had er nog interesse in namelijk :o
Mooi dier!


Nee tully was niet mijn paard, maar de eigenaresse van tully had wel intresse in mijn paard hihi

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:41

Maartje9 schreef:
Tsja, voor iedereen die het verhaal over Tully een beetje gevolgd hebben: sinds dat ze bij PzB stond, is ze voordat ze definitief verkocht is, 1 keer bijna verkocht. Op Instagram hadden ze dan toch niet de juiste match gevonden. Daar klopt nou weer net niks van, paard heeft bij de keuring niet eens de buigproef gehaald, zeer waarschijnlijk omdat ze zo beroerd op haar hoeven stond volgens de DA. Dier had echt al lange tijd geen smid gezien. Beetje krom voor een stichting voor verwaarloosde paarden :+.

En dat weet ik, ik was namelijk die koper die haar heeft laten keuren. Ofterwijl, ik ben geen fan :+.


Mja, ten eerste was Tully echt voor de verkoop en geen opvanger. Ik weet niet hoe hun afspraken met de eigenaar waren over dat soort dingen. Al ben ik wel van mening dat als je een paard voor een ander verkoopt, deze ook de nodige zorg moet bieden.
En betreft op insta niet de juiste match communiceren, zou idd netter zijn als ze gemeld hadden dat ie niet goed gekeurd was, helemaal eens! Creeert ook een eerlijker beeld naar evt andere kopers. Andere kant, letten ze ook op de privacy van mensen die bij hen komen en gooien ze dus niet alles op het net.

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:17

darkadia schreef:
Maartje9 schreef:
Tsja, voor iedereen die het verhaal over Tully een beetje gevolgd hebben: sinds dat ze bij PzB stond, is ze voordat ze definitief verkocht is, 1 keer bijna verkocht. Op Instagram hadden ze dan toch niet de juiste match gevonden. Daar klopt nou weer net niks van, paard heeft bij de keuring niet eens de buigproef gehaald, zeer waarschijnlijk omdat ze zo beroerd op haar hoeven stond volgens de DA. Dier had echt al lange tijd geen smid gezien. Beetje krom voor een stichting voor verwaarloosde paarden :+.

En dat weet ik, ik was namelijk die koper die haar heeft laten keuren. Ofterwijl, ik ben geen fan :+.


Mja, ten eerste was Tully echt voor de verkoop en geen opvanger. Ik weet niet hoe hun afspraken met de eigenaar waren over dat soort dingen. Al ben ik wel van mening dat als je een paard voor een ander verkoopt, deze ook de nodige zorg moet bieden.
En betreft op insta niet de juiste match communiceren, zou idd netter zijn als ze gemeld hadden dat ie niet goed gekeurd was, helemaal eens! Creeert ook een eerlijker beeld naar evt andere kopers. Andere kant, letten ze ook op de privacy van mensen die bij hen komen en gooien ze dus niet alles op het net.

k dacht al. Als je een paard van een stichting gaat adopteren ga je toch geen aankoopkeuring laten doen? Want als je adopteert word je geen eigenaar. Daarom koop ik liever gewoon een paard die dan echt van mij wordt. Overigens zijn die adoptieideeen in principe goed bedoeld,ter bescherming van het dier. Maar wel vind ik dan de prijzen om te "mogen"adopteren veel te hoog.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:23

tja, da's wel dubbel. Adopteren en geen eigenaar worden maar wel alle kosten mogen betalen (veearts etc)

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:28

Maar zelfde als je je paard afstaat en alsnog meer als 200 stallings kosten moet betalen tot hun het paard geadopteerd hebben?

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:10

candalisa schreef:
Maar zelfde als je je paard afstaat en alsnog meer als 200 stallings kosten moet betalen tot hun het paard geadopteerd hebben?

Ook dat is al aardig hoger geworden. Weet van iemand die door omstandigheden niet meer voor haar weide paardje kan zorgen. Ze had contact opgenomen met pzb.
Ja ze kon haar paardje afstaan aan hun, maar zolang die daar staat moest ze wel € 250 per maand betalen. Dit totdat er een huisje ervoor gevonden was.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:15

Dus in dat geval wordt pzb wel eigenaar? Maar betaal jij de kosten? Dat is echt heel krom... Als jij je paard verkoopt ga je de stalling daar toch ook niet voor betalen..

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:26

Nou dat dus ... zijn mensen die het gewoon niet meer kunnen im welke reden dan ook ...en dan alsnog donaties vragen Of donaties vragen omdat een paard dan extra kosten met zich mee brengt voor onderzoeken en operaties terwijl het ingeslapen wordt ... ja dat wordt dan voor hey volgende paard gebruikt maar daar worden ook weer donaties voor gevraagd. Nu ook met die gestolen spullen ze vragen donaties omdat ze niet op de paarden kunne rijden doordat de zadels gestolen zijn maar ondertussenzijn er 20 zadels aangeboden en vragen de nog geld ivm hun dure foto camera ... schiet mij maar lek maar dat er nog mensen zijn die nog geld overmaken snap ik niet ...

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:29

Mja qua adoptieprijzen. Ik heb mijn knaagdieren ook vaak uit het asiel gehaald, ben ik ook meer kwijt dan bij de dierenwinkel, daar gelden overigens vaak ook regels als niet fokken voor.
En zo’n stichting moet kunnen blijven bestaan, dus ik snap de kosten wel die ze vragen, en als ze zelf vol staan maar toch al willen opvangen moeten zijn(denk ik) ook elders boxen bij huren.

Maar persoonlijk zou ik daar dan ook niet voor kiezen, maar zelf een nieuw plekje zoeken.

Betreft het stukje rondom de diefstal vind ik wel heel apart Ja. Als bedrijf/stichting lijkt het me dat (zeker als je inderdaad dure zadels hebt) die wel verzekerd hebt. Los daarvan is het natuurlijk enorm ruk om mee te maken dat als je op stal komt en alle zadels zijn pleitte. Bij ons is dat ooit op een manege waar ik werkte gebeurd... en alleen de dure zadels van de pension klanten. De zadelmakers van de manege was blijkbaar teveel moeite. Honden waren verdoofd. Echt bizar...

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:30

Ik ken ze niet persoonlijk, maar heb er wel mijn vraagtekens bij toen ik hun website bekeek. Idd wordt verwacht dat de oude eigenaar stallingskosten blijft betalen tot het dier verkocht is. En ze vragen ook best nog een best adoptiebedrag voor een paard waar je geen eigenaar van wordt.

En dan zag ik een tijd terug die shoplogs waar voor bizar veel geld aan dekjes etc werd uitgegeven. Kan best van privegeld gedaan worden, maar ik zou dat persoonlijk dan ook gescheiden houden van je stichting. Als het je om het redden van paarden te doen is dan ga ik ervan uit dat men liever extra geld in de geredde paarden zou steken dan in 10 dekjes. Het komt op mij meer over als handel dan als een goed doel op deze manier. Niks mis mee maar speel daar dan open kaart over

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:17

Nu staan er 2 Trekpaarden met CPL ter adoptie. Nou ja, adoptie, zal je ook voor moeten betalen. Maar als je al ziet hoe dik die benen zijn en dan staat er ook nog bij de foto's dat ze er momenteel geen last van hebben. Heel naar dat dat zo gezegd wordt. Er zijn mensen die reageren die er nog van alles mee willen ondernemen, inspannen, rijden enz. Dan wordt er ook niet meteen gereageerd vanuit PZB dat dat niet wenselijk is. Men laat de mensen in de waan dat er nog van alles mee mogelijk is terwijl die dieren gewoon goed verzorgd moeten worden en dan maar hopen dat het niet te snel erger wordt. Want nog erger worden doet het dat is zeker.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:39

Rizette schreef:
Nu staan er 2 Trekpaarden met CPL ter adoptie. Nou ja, adoptie, zal je ook voor moeten betalen. Maar als je al ziet hoe dik die benen zijn en dan staat er ook nog bij de foto's dat ze er momenteel geen last van hebben. Heel naar dat dat zo gezegd wordt. Er zijn mensen die reageren die er nog van alles mee willen ondernemen, inspannen, rijden enz. Dan wordt er ook niet meteen gereageerd vanuit PZB dat dat niet wenselijk is. Men laat de mensen in de waan dat er nog van alles mee mogelijk is terwijl die dieren gewoon goed verzorgd moeten worden en dan maar hopen dat het niet te snel erger wordt. Want nog erger worden doet het dat is zeker.


En het ergste van dat bericht vind ik nog dat ze zeggen dat die paarden verwaarloosd zijn bij vorige eigenaar, kwam beetje over alsof ze daardoor die cpl hadden terwijl dat dus echt niet zo hoeft te zijn.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:51

die heb ik ook voorbij zien komen. Diep triest :(

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:10

Ik vond vooral de reacties op de eigenaar voor de vorige eigenaar triest. Die werd verweten dat ze geen goed huis had gezocht voor die dieren waardoor PZB er nu werk aan had om wel goede adoptanten te vinden.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:30

Rizette schreef:
Nu staan er 2 Trekpaarden met CPL ter adoptie. Nou ja, adoptie, zal je ook voor moeten betalen. Maar als je al ziet hoe dik die benen zijn en dan staat er ook nog bij de foto's dat ze er momenteel geen last van hebben. Heel naar dat dat zo gezegd wordt. Er zijn mensen die reageren die er nog van alles mee willen ondernemen, inspannen, rijden enz. Dan wordt er ook niet meteen gereageerd vanuit PZB dat dat niet wenselijk is. Men laat de mensen in de waan dat er nog van alles mee mogelijk is terwijl die dieren gewoon goed verzorgd moeten worden en dan maar hopen dat het niet te snel erger wordt. Want nog erger worden doet het dat is zeker.


Er was iemand aan zee die ze een super huis wilde geven met alle zorgen omtrent de cpl maar ze willen er €1200 voor. De meeste mensen denken dat ze gewoon een goed plekje zoeken maar de paarden staan dus gewoon te koop...

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:40

candalisa schreef:
Rizette schreef:
Nu staan er 2 Trekpaarden met CPL ter adoptie. Nou ja, adoptie, zal je ook voor moeten betalen. Maar als je al ziet hoe dik die benen zijn en dan staat er ook nog bij de foto's dat ze er momenteel geen last van hebben. Heel naar dat dat zo gezegd wordt. Er zijn mensen die reageren die er nog van alles mee willen ondernemen, inspannen, rijden enz. Dan wordt er ook niet meteen gereageerd vanuit PZB dat dat niet wenselijk is. Men laat de mensen in de waan dat er nog van alles mee mogelijk is terwijl die dieren gewoon goed verzorgd moeten worden en dan maar hopen dat het niet te snel erger wordt. Want nog erger worden doet het dat is zeker.


Er was iemand aan zee die ze een super huis wilde geven met alle zorgen omtrent de cpl maar ze willen er €1200 voor. De meeste mensen denken dat ze gewoon een goed plekje zoeken maar de paarden staan dus gewoon te koop...


€1200,- voor iets wat de slachtprijs waard is. Waarschijnlijk hebben die mensen sowieso nog jaren aan kosten aan deze paarden naast alle onderhoudskosten van zulke grote dieren. Ze leven niet van de lucht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:43

Ik neem aan dat ze de trekpaarden als weidemaatjes verkopen?
Hoewel ik ze eerder zou laten hemelen..

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:01

Maar dan verdien je er niks meer aan. Dus lekker verkopen onder de mom van Adoptie, de nieuwe eigenaar schrikt van de onderhoud/medische zorg en doet hem weer terug.. dan weer verkopen! Super goed idee toch?

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:03

Adoptie wilt niet zeggen gratis.

JackieT
Berichten: 515
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:06

Ik schrok ook erg van de adoptie prijzen, helemaal die volgens hun nog wel rijdbaar zijn. Heb ook naar 1 paard zitten kijken via hun, maar vond de prijzen toen te hoog, plus dat ik hun geloofwaardigheid wat minder vond worden. Heb zelf ook meer het idee van een handelstal dan een adoptie centrum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:09

candalisa schreef:
Rizette schreef:
Nu staan er 2 Trekpaarden met CPL ter adoptie. Nou ja, adoptie, zal je ook voor moeten betalen. Maar als je al ziet hoe dik die benen zijn en dan staat er ook nog bij de foto's dat ze er momenteel geen last van hebben. Heel naar dat dat zo gezegd wordt. Er zijn mensen die reageren die er nog van alles mee willen ondernemen, inspannen, rijden enz. Dan wordt er ook niet meteen gereageerd vanuit PZB dat dat niet wenselijk is. Men laat de mensen in de waan dat er nog van alles mee mogelijk is terwijl die dieren gewoon goed verzorgd moeten worden en dan maar hopen dat het niet te snel erger wordt. Want nog erger worden doet het dat is zeker.


Er was iemand aan zee die ze een super huis wilde geven met alle zorgen omtrent de cpl maar ze willen er €1200 voor. De meeste mensen denken dat ze gewoon een goed plekje zoeken maar de paarden staan dus gewoon te koop...


Die iemand is een handelaar die daarnaast een manege deel heeft dat strandritten verzorgd, komen ook zat rotte paarden vandaan.

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:16

De prijs verschilt erg van dier tot dier. Ze moeten ergens hun geld vandaan halen om voor alles te zorgen, dat kost echt fortuinen.
Verder las ik dat ze nu in coronatijd erg veel paarden en pony's aangeboden krijgen omdat de eigenaar er niet meer voort kan zorgen - dus niet beslist stumpers, maar wel dieren die herplaatst moeten worden.

Niets is volmaakt, ook PzB niet, maar ik vind het fantastisch dat er mensen zijn die zich om alle mogelijke stumpers bekommeren en daar al hun tijd en energie in steken.

Aan al die mensen die alleen maar kritiek uiten: De mensen van Paard zoekt Baas doen tenminste wat, iets constructiefs, dat veel inzet vergt.

het is erg gemakkelijk om zelf niets te doen en alleen kritiek te hebben op mensen die wel wat doen (dat geldt in het algemeen).

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:17

Hevonen schreef:
De prijs verschilt erg van dier tot dier. Ze moeten ergens hun geld vandaan halen om voor alles te zorgen, dat kost echt fortuinen.
Verder las ik dat ze nu in coronatijd erg veel paarden en pony's aangeboden krijgen omdat de eigenaar er niet meer voort kan zorgen - dus niet beslist stumpers, maar wel dieren die herplaatst moeten worden.

Niets is volmaakt, ook PzB niet, maar ik vind het fantastisch dat er mensen zijn die zich om alle mogelijke stumpers bekommeren en daar al hun tijd en energie in steken.

Aan al die mensen die alleen maar kritiek uiten: De mensen van Paard zoekt Baas doen tenminste wat, iets constructiefs, dat veel inzet vergt.

het is erg gemakkelijk om zelf niets te doen en alleen kritiek te hebben op mensen die wel wat doen (dat geldt in het algemeen).


De intentie is goed, echter de uitvoering daar schort er heel veel aan.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:33

In hoeverre screent PzB degenen die een paard adopteren? Zit daar nog een bepaald traject aan vast, nacontrole?
Ik zag namelijk dat iemand die ik ken reageerde op de 2 trekpaarden. Geloof me: dan komen de beestjes van de regen in de drup en kan ik garanderen dat er niet omgekeken gaat worden naar die benen (en naar de rest van de verzorging ook niet...)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:39

Devic schreef:
In hoeverre screent PzB degenen die een paard adopteren? Zit daar nog een bepaald traject aan vast, nacontrole?
Ik zag namelijk dat iemand die ik ken reageerde op de 2 trekpaarden. Geloof me: dan komen de beestjes van de regen in de drup en kan ik garanderen dat er niet omgekeken gaat worden naar die benen (en naar de rest van de verzorging ook niet...)


Screnen kan je het niet echt noemen. Soms staan pony's die net op de sociale media staan na een uur al op gereserveerd. Het enige dat je moet doen is een mail sturen met hoe het paard terecht komt, zo heb ik me ooit kandidaat gesteld voor een shetlander veulen.