Paard zoekt baas, meningen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:20

Af en toe kijk ik wel naar paard zoekt baas, paar keer wel leuke pony’s gezien, toch geen interesse in adopteren. Mede hierdoor met wat ze doen, het ziet er zo veel meer uit als een penny club. Je ziet ze nooit echt fatsoenlijk rijden. Vooral springen en meestal wel vrij hoog. Ik zelf volgde op insta ook nog een paard die geadopteerd was, jeetje wat een triest verhaal! Dier was binnen 1 jaar overleden bij haar, het had namelijk verslijking van bot ofzo? Ik weet echt niet meer welke het was.
Hebben jullie zelf meningen ervaring van PZB? Ik vind het wel leuk om te lezen namelijk (:


myk_en_shant
Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:24

Geen letterlijke ervaring met hun, vind hun adoptie prijzen absurd hoog, voor die prijzen kun je ook een gezond recreatie paard of pony kopen.

Ik deel ook jouw mening over penny gehalte.

KimD
Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:27

Een aantal jaar geleden had ik wel een sterke mening over ze, zeker over Calijn. Maar naar mate ze ouder wordt lijkt ze ook stukken verstandiger te worden. Ik kijk hun filmpjes regelmatig en ik de paarden krijgen, voor zover ik kan beoordelen, wel alle zorg die ze nodig hebben. Hoefsmid, tandarts, dierenarts etc.

Soms komen er wel uitspraken voorbij op de filmpjes dat ik denk 'oeps!' of filmpjes in het algemeen waarvan ik denk 'oeps!'.

Het rijden ben ik zelf ook geen fan van, er zijn zeker dames die netjes kunnen rijden maar ook een groot gedeelte die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, dat komt de paarden niet ten goede. Daar zou ik als Calijn & Henk zijnde meer op letten maar dat is hun eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:32

Ken ze niet persoonlijk, maar van wat ik zie vind ik het idee geweldig. Maar de uitvoering belabberd. Tuurlijk kunnen ze niet alle paarden binnenste buiten halen. Maar dat ze pas later een dierenarts er bij halen voor tanden, terwijl een paard wel heel slecht aankomt. Dat vind ik wel wat apart. Als je een verwaarloosd dier binnen krijgt laat je die, naar mijn idee, gelijk nakijken en ook de tanden.

Zelf vind ik het ook lijken alsof ze teveel paarden op een stukje grond hebben. Maar dat kan zo lijken doordat ik het nooit in het echt heb gezien.

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:35

Wij hebben een adoptiepaard gehad! Als je iets wil weten mag je PB-en. :)

Hevonen
Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:35

Ik heb een uitstekende pony van hun geadopteerd en die pony enkele jaren later, samen met de pony die we al hadden via hen een nieuw huis bezorgd.
Heb destijds een rondleiding gehad en was onder de indruk van de zorg. Het geheel wordt gedragen door een vader en zijn inmiddels twintigjarige dochter. Gezien het aantal paarden en pony's daar, kun je niet verwachten dat dieren grondig doorgereden worden. Ik zou zelf, als ik daar een paard of pony kocht voor een bepaald doel, zelf nader onderzoek doen naar de eigenschappen en de gezondheid. Ze krijgen vaak slechte dieren in de opvang, het is afwachten wat ervan wordt.
Net als altijd wanneer je een paard koopt moet je zelf onderzoek doen en zelf inschatten of het is wat je zoet; de momentopname waarop zij zich baseren is niet meer dan dat: een momentopname. DE bedoelingen zijn goed, de tijd en aandacht voor de kwaliteiten is beperkt.

Ik vind het echter geweldig dat er mensen zijn die dieren opvangen, alle dieren, ongeacht de ellende en de problemen. Dat hun dieren geld kosten is logisch; ze gebruiken dat om weer nieuwe dieren te kunnen opvangen.

Ik sta vierkant achter Paard zoekt baas, maar als koper/opvanger moet je uiteraard je verstand gebruiken en onderzoek doen, zoals ieder zinnig mens zou doen als hij of zij een paard of pony aanschaft.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:36

myk_en_shant schreef:
Geen letterlijke ervaring met hun, vind hun adoptie prijzen absurd hoog, voor die prijzen kun je ook een gezond recreatie paard of pony kopen.

Ik deel ook jouw mening over penny gehalte.


Op dit moment staat een Haflinger ter adoptie voor 250 euro. Daar kun je geen gezond recreatiepaard mee kopen hoor. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:36

Gini schreef:
myk_en_shant schreef:
Geen letterlijke ervaring met hun, vind hun adoptie prijzen absurd hoog, voor die prijzen kun je ook een gezond recreatie paard of pony kopen.

Ik deel ook jouw mening over penny gehalte.


Op dit moment staat een Haflinger ter adoptie voor 250 euro. Daar kun je geen gezond recreatiepaard mee kopen hoor. :D

Voor 250 is het een weide maatje haha.

KimD
Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:38

Als je net op zoek bent naar een weidemaatje is dat natuurlijk perfect!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:41

En zeker geen absurd hoge prijs.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:43

Sluit me bij Hevonen aan!
Ik heb een Shetlander van heb geadopteerd. Contact vooraf was super netjes en snel, eenmaal daar ook heel netjes te woord gestaan door zowel een vrijwilligster als Calijn.
Penny-gehalte, tja door de jonge vrijwilligers zou je dat zo kunnen zien inderdaad. En op facebook zie ik ook wel eens wat voorbij komen waarvan ik denk ‘had ook anders gekund’. Maar ik vind het knap hoor, op je 20e zo’n stal runnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:46

Hevonen schreef:
Ik heb een uitstekende pony van hun geadopteerd en die pony enkele jaren later, samen met de pony die we al hadden via hen een nieuw huis bezorgd.
Heb destijds een rondleiding gehad en was onder de indruk van de zorg. Het geheel wordt gedragen door een vader en zijn inmiddels twintigjarige dochter. Gezien het aantal paarden en pony's daar, kun je niet verwachten dat dieren grondig doorgereden worden. Ik zou zelf, als ik daar een paard of pony kocht voor een bepaald doel, zelf nader onderzoek doen naar de eigenschappen en de gezondheid. Ze krijgen vaak slechte dieren in de opvang, het is afwachten wat ervan wordt.
Net als altijd wanneer je een paard koopt moet je zelf onderzoek doen en zelf inschatten of het is wat je zoet; de momentopname waarop zij zich baseren is niet meer dan dat: een momentopname. DE bedoelingen zijn goed, de tijd en aandacht voor de kwaliteiten is beperkt.

Toch vind ik het nog steeds raar dat Anton in zijn achterbeen spat had en in beide voorbenen sport benen had, bot verdikking en lichte ataxie. Ze hebben hem toen als gezond verklaart en ter adoptie gesteld. Met zo’n diagnose is het heel raar dat ze er niet eerder opkwamen.

har166
Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:43

Mijn vorige pony stond te koop ( met bemerking ). Ik kreeg een berichtje dat zij haar wel voor me wilde herplaatsen. Uhm sorry?? Vond het heel bijzonder zo'n bericht te ontvangen.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:48

Voor de bedragen die PZB vragen koop ik ze zelf wel. Dan mag ik tenminste ook zelf beslissen wat ik er mee doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:03

har166 schreef:
Mijn vorige pony stond te koop ( met bemerking ). Ik kreeg een berichtje dat zij haar wel voor me wilde herplaatsen. Uhm sorry?? Vond het heel bijzonder zo'n bericht te ontvangen.

Is ook wel bijzonder hoor. Zou zelf beetje boos zijn geworden :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:09

Ik vind ze mettertijd ook verstandiger geworden.
Maar soms zie ik een dier voorbij komen waar bijna grenzeloos mee wordt gedokterd terwijl het beter af zou zijn om te hemelen zonder nog al die onderzoeken.
Steek dat geld en die energie dan liever in dieren die nog wel een toekomst hebben :)

Maar eerlijk is eerlijk: ze steken er wel veel tijd en geld in. Het idee is goed maar de uitwerking iets minder.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:13

Ik heb eens contact gehad met hun via mail over een pony. De mails waren alles behalve vriendelijk en beleefd geformuleerd.
Dan hoeft het voor mij al niet meer. Ik snap dat er weinig tijd is voor administratie/mails maar een beleefd antwoord formuleren duurt niet lang.

Verder vind ik inderdaad ook dat ze te veel paarden hebben op te weinig grond en het rijden tja..
Maar alsnog heel knap dat Calijn op haar 20 zo'n stal runt.

Everything will be alright.

StalNollie
Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:17

Cayenne schreef:
Ik vind ze mettertijd ook verstandiger geworden.
Maar soms zie ik een dier voorbij komen waar bijna grenzeloos mee wordt gedokterd terwijl het beter af zou zijn om te hemelen zonder nog al die onderzoeken.
Steek dat geld en die energie dan liever in dieren die nog wel een toekomst hebben :)

Maar eerlijk is eerlijk: ze steken er wel veel tijd en geld in. Het idee is goed maar de uitwerking iets minder.

Hier helemaal mee eens

AmyJamess
Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:19

Nog steeds geen fan van pzb. Blijf me ook nog regelmatig verbazen over hun.

Een ezel als weidemaatje voor een paard herplaatsen??? Ze hadden zich eerst meer moeten verdiepen in ezels.

Zelfde met het paard Tully wat ze nu 'traint', ze zijn tegen de handel (paardenmarkten en handelsstallen) maar zelf wel op deze manier een steentje bij dragen aan de handel door een paard te trainen van een handelaar :o?

Blijf er bij dat pzb nog veel kan verbeteren.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:22

AmyJamess schreef:
Zelfde met het paard Tully wat ze nu 'traint', ze zijn tegen de handel (paardenmarkten en handelsstallen) maar zelf wel op deze manier een steentje bij dragen aan de handel door een paard te trainen van een handelaar :o?

Ja deze inderdaad! Dit verbaasde me ook super erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:25

Wil je oprechte ervaringen of enkel de ‘sappige’ ervaringen? ;) Zo komt het namelijk op mij over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:26

DeMolenhoek schreef:
Wou je oprechte ervaringen of enkel de ‘sappige’ ervaringen? ;)

AHAHA, beide zijn prima!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:31

Tully is toch van een vriendin van Calijn? Is dat dan een handelaar?
En in essentie verkopen zij natuurlijk zelf ook weer paarden.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:35

Cayenne schreef:
Tully is toch van een vriendin van Calijn? Is dat dan een handelaar?
En in essentie verkopen zij natuurlijk zelf ook weer paarden.

Zo heet een paard dscht ik

AmyJamess
Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:36

Cayenne schreef:
Tully is toch van een vriendin van Calijn? Is dat dan een handelaar?
En in essentie verkopen zij natuurlijk zelf ook weer paarden.


Tully is een paard. Stond eerder bij jordy wilken

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers