Paardrij dagboek

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
kirakira
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:50

Cool!!
Ik wil graag een vragen lijst maken.
Misschien kan jij dat doen alleen over dit.
over hoe je het hebt gedaan en of de mensen het begrepen.
Er is geen goed en geen fout antwoord.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:27

Vandaag mochten we weer! Het ging matig. Beter dan vorige week dat sowieso :o, 2 x ervan door gegaan dat wel maar had wel beetje controle. We gingen kleine sprong maken. Hartstikke leuk allemaal maar hij gaat echt te keer naar de balken die toen op de grond lagen. Afstand maken was ook echt super moeilijk. Tja toen ging het mis. Ik wou afwenden en hij schrok? En toen lag ik in het zand. Met me rug op het zand geklapt. Heel stom, want ik heb/had daar een blessure. Rustig gaan draven op mijn eigen tempo. Ondertussen waren de balken verhoogd en ging het wel weer goed dus sprongetje gewaagd, ging compleet mis. Hij racede er over. Goed afgesloten met uitleg en galop in de longeer bak! :D

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:36

ai, goed dat je na je val wel weer bent doorgereden en het goed hebt afgesloten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 01:10

Lange tijd niks laten horen sorry! De afgelopen lessen gingen weer uitstekend, TJ was dan wel echt echt super sterk. Ik mocht ook een keer op Willy, super fijne Haflinger is het! Het ging echt super fijn die les, zelf eigen galop doen ook! Hij luisterde fijn naar mijn commando’s. Maandag op buitenrit geweest van ander en half uur op een vrij sensibel en groot paard, bang dat die zou schrikken etc maar dat deed die niet! Galop was echt echt hartstikke vet maar gegeven moment vielen beide mijn beugels uit :') tja dan maar zonder hè! Nu wel spierpijn maar zeker waard!

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:51

Vandaag mog ik op Willy. Het ging prima, niet goed of slecht. Ik merk dat ik in galop meer stevigheid heb in mijn benen, dus dat is vooruit gang! (:


Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:30

Goedzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:56

Na een lange tijd ben ik er weer hoor! Vandaag les op Bobby een kleine pony. Hij had hiervoor ook nog les en diegene die er op zat was niet consequent genoeg dus ik moest hem weer gaan corrigeren dat die naar mij moest luisteren. We gingen over balkjes en kruisjes draven, eerst wou die er niet over geen maar uiteindelijk lukte het wel! In galop mochten we ook over de balken en kruisjes, dit ging ook wel goed. Een top les dit!

Weidemaatje
Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:54

Wat fijn!!

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:30

Tja of je dit een goede of slechte les kan noemen, het ging wel oke. Ik moest op Bobby hij rijdt opzich wel fijn maar niet goed voor mij, ik moet telkens drijven omdat die niet vooruit wou. Ik was zo zo erg aan het bewegen met mijn handen en benen. Daarna mochten we springen, dat ging wel goed maar ik zit “los” in het zadel en er is geen druk op mijn benen dus ik val eigenlijk voorover. Ook een weigering maar die blijf ik zitten :D , uiteindelijk zover gekomen dat we in galop gingen (ik per ongeluk hihi) maar dat ging ook super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:36

tja, ik zit nu al een maand stil. Plotseling het bericht gekregen dat paardrijden niet door ging tot januari. Nu opeens te horen dat de baas van de manege gestopt is. Kan er wel om janken. Ik wil helemaal niet stoppen met paardrijden. Er zitten helaas gewoon maar 2 maneges in de buurt waarvan 1 niet leuk is voor mij en de tweede zit ik nu op. Jammer maar niks aan te doen. Helaas is dit misschien het einde van mijn dagboek. Wat ben ik blij dat ik zo vooruit ben gegaan en zoveel plezier heb gekregen daarzo. Ik ben hun echt zo dankbaar.

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:25

Wat ontzettend jammer! Waarom was de andere manege niet leuk? Kan het niet zo zijn dat daar inmiddels ook wat is veranderd? Of dat je daar bij andere instructie kunt lessen?

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:42

Wordt die manege dan niet door iemand anders overgenomen?Want anders moeten de paarden en alles toch verkocht worden,zo gauw zal dat allemaal niet gaan.Misschien zijn er problemen ontstaan door de lockdown?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:37

Sammiex2000 schreef:
Wat ontzettend jammer! Waarom was de andere manege niet leuk?

Helaas waren er maar 3 pony’s (van mijn lengte)
waarvan er 1 echt gemeen was in de stal en 1 heel koppig was tijdens het rijden. Hierdoor werd ik vrij onzeker en ben ik naar de andere gegaan. De lessen zelf waren ook niet leuk/goed.

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:35

Hallo
Wat goed dat je toch bent opgestapt! Zelf ben ik niet zo van het rijden maar poets en wandel ik liever met ze, maar het is een keuze van smaak!
Mede daarom zijn Shetlanders mijn favo’s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:25

Leuk nieuws gekregen, vanaf zondag weer beginnen!! *\o/* nieuwe eigenaar, ben benieuwd hoe het gaat.

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:33

Leuk veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:35

Daar was die dan, mijn eerste les in 3? maanden. Oh god wat was dat spannend, ik mocht op Snickers (voornamelijk Mr. TJ). De laatste keer dat ik op hem reed viel ik van hem af dus dat was nog extra spannend. Het ging beter dan verwacht, eigenlijk heel goed vergeleken hoe ik reed op hem. Hij was veel makkelijker geworden. We moesten galopperen, poehh dat was eng want in galop gaat hij in staking maar gelukkig ging dat goed, ook beter dan verwacht maar het was wel onverwachts die galop. Deze week waren ze mij vergeten op de lijst te zetten en hadden ze geen pony's meer dus mocht ik op een paard. Valentino heet die, ik zet er wel een foto bij. Wat een heerlijk ding is dat zeg!! Ook hier was ik super gespannen omdat dit de eerste keer was dat ik op hem reed. Hij rijdt zo ontzettend fijn maar zelf ging het rijden slecht, mijn benen waren heel losjes en bewogen zeg maar elke kant op. Hij is ook een bumperklever :') en hoe ik reed kreeg ik hem er dus niet achter vandaan, balen, andere keer beter! Valentino is nu wel mijn favoriet waar ik heb op gereden. :o

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:36

Ik zie geen fotos staan. Dus plaats ik ze maar in dit bericht. [ img ]

UmsieRoomsie
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-12-20

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:38

Wat een knapperd, die Valentino! <3 Fijn dat het zo goed ging op Mr. TJ!

Hi ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:51


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:24


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:12

Hoi iedereen,
Zondag ging ik weer en ik mocht op Valentino alweer! je mocht zelf kiezen op wie je ging. Zelf ging het al wat beter maar het is zo erge bumperklever, het is heel moeilijk om hem erachter te vandaan te halen. Zelf zat ik ook nog met examenstress in mijn achterhoofd dus dat was ook niet fijn.

Helaas heb ik besloten om binnenkort te stoppen, ik heb geen plezier meer in het rijden op de manege, ik zit bij kinderen 3/4 jaar jonger dan ik. De meeste pony's zijn niet leuk en ik ben te onzeker/bang om op ze te rijden. Hartstikke jammer maar het gaat niet meer, ik wil zo graag wat nieuws maar dat wordt hem hierzo niet. |(

Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:25

Hoi,

Niet stoppen met de paarden! Ik lees in je berichten dat je er eigenlijk wel plezier in hebt. Maar dat je anstig bent. Dat snap ik. Er staan inmiddels zo'n 25 vallen op de teller bij mij _/-\o_
Maar ik weet nog heel goed dat ik dat eerst heel eng vond.

Wat je ook kan doen is rond kijken voor een verzorgpony. Misschien een wat ouder braaf paard. Zodat je eerst lekker het paard kan verzorgen. En als de vertrouwen weer terug zijn, kan je ergens anders weer even lessen.

Super goed dat je in al je lessen zo erg je best doet! Maar wees niet te kritisch op jezelf :(:)

Ik denk dat ik weet waar jij rijdt (misschien zit ik ernaast) Als ik het goed heb, ken ik wel een goede manege in de buurt! Stuur maar pb

Anastasia24
Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:30

Wat boven mij al word gezegt; als jij nog niet wilt stoppen, lekker een leuke vezorgpony zoeken. Kan even duren maar als je er één hebt kun je weer verder. Je hoeft er niet gelijk op, een shetlander poetsen is misschien ook genoeg voor je.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:09

Helaas dit was het dan, mijn paardrijlessen stoppen omdat ik er niet meer naar toe ga door sommige redenen. Mijn moeder wilt niet verder naar iets ander kijken, of nou ja "financieel steunen" :'). Ik ben blij dat het klaar is, het was voor mij meer een last omheen te gaan dan een lust. Hopelijk vind ik nog iets leuk! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 41 bezoekers