hoe kun je ouders overhalen om op paardrijden te mogen?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

hoe kun je ouders overhalen om op paardrijden te mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 08:23

Hey
heeft iemand ideeen of tips om je ouders over te halen om op paardrijden te gaan alleen mijn ouders vinden het hier best wel duur in de buurt?


Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: hoe kun je ouders overhalen om op paardrijden te mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:24

Als ze het niet kunnen of willen betalen houdt het op. Anders kun je later zelf een baantje nemen om het te betalen als je het graag wilt.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 08:26

Mars schreef:
Als ze het niet kunnen of willen betalen houdt het op. Anders kun je later zelf een baantje nemen om het te betalen als je het graag wilt.

ze kunnen het wel betalen alleen ze viinden het nog steeds wel best aan de dure kant

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Re: hoe kun je ouders overhalen om op paardrijden te mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:28

Als je ouders het duur vinden of niet willen betalen (altijd nog hun geld) moet je helaas wachten totdat je een baantje kan nemen en dan met dat geld zelf lessen kan betalen. Als ze het bijvoorbeeld niet echt veilig hadden gevonden had je bijvoorbeeld nog kunnen zeggen dat je dan met een bodyprotector kan gaan rijden

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:30

Bente12 schreef:
Mars schreef:
Als ze het niet kunnen of willen betalen houdt het op. Anders kun je later zelf een baantje nemen om het te betalen als je het graag wilt.

ze kunnen het wel betalen alleen ze viinden het nog steeds wel best aan de dure kant


Tja dan houdt het op als ze het te duur vinden.

Als je oud genoeg bent een baantje nemen en het zelf betalen.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:31

Bente12 schreef:
Mars schreef:
Als ze het niet kunnen of willen betalen houdt het op. Anders kun je later zelf een baantje nemen om het te betalen als je het graag wilt.

ze kunnen het wel betalen alleen ze viinden het nog steeds wel best aan de dure kant



Jij als 12 jarige hebt inzicht in de financiële zaken van je ouders?

Black is the colour of my true love's hair

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:32

Hoe oud ben jeTS?

Je zou een bijbaantje kunnen zoeken, je zakgeld ervoor gebruiken Of je ouders vragen of je mag lessen voor klusjes. Bijv bied aan om de vaat te doen, te grasmaaien of de auto te wassen.

Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 08:45

troi schreef:
Hoe oud ben jeTS?

Je zou een bijbaantje kunnen zoeken, je zakgeld ervoor gebruiken Of je ouders vragen of je mag lessen voor klusjes. Bijv bied aan om de vaat te doen, te grasmaaien of de auto te wassen.
dat is wel een goeie

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:46

Bente12 schreef:
troi schreef:
Hoe oud ben jeTS?

Je zou een bijbaantje kunnen zoeken, je zakgeld ervoor gebruiken Of je ouders vragen of je mag lessen voor klusjes. Bijv bied aan om de vaat te doen, te grasmaaien of de auto te wassen.
dat is wel een goeie


Succes! Vaak willen ouders ook vooral zien dat je echt wat voor over hebt. En dat laat je zien door ervoor te willen werken.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: hoe kun je ouders overhalen om op paardrijden te mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:52

Mijn ouders konden het ook niet betalen en ik heb kunnen lessen door klusjes te doen op de manege.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 08:54

Succes! Vaak willen ouders ook vooral zien dat je echt wat voor over hebt. En dat laat je zien door ervoor te willen werken.[/quote]
Oke bedankt

Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 08:54

_Penotti schreef:
Mijn ouders konden het ook niet betalen en ik heb kunnen lessen door klusjes te doen op de manege.
dat is ook een goeie

Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 08:55

LiannePuthzy schreef:
Als je ouders het duur vinden of niet willen betalen (altijd nog hun geld) moet je helaas wachten totdat je een baantje kan nemen en dan met dat geld zelf lessen kan betalen. Als ze het bijvoorbeeld niet echt veilig hadden gevonden had je bijvoorbeeld nog kunnen zeggen dat je dan met een bodyprotector kan gaan rijden
Bedankt dat ga ikdoen

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:56

Ik had het heul lang geleden ook.
Mijn zusje en ik wisselden nog weleens van hobby dus mijn moeder zei eerst ook nee, toen heb ik het van mijn zakgeld gedaan, 5 gulden en ik kreeg van mijn oma iedere week een zegelkaart van 2,50, dat was precies voor de les.
Voor mijn verjaardag rubberen rijlaarzen en een cap, toen ze doorhadden dat het menens was betaalden mijn ouders de lessen.

Ik snap dat dit misschien niet aan de orde is maar zoeken je wel laten zien dat je het serieus meent.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:00

Bente12 schreef:
Mijn ouders konden het ook niet betalen en ik heb kunnen lessen door klusjes te doen op de manege.

Zo'n soort constructie hadden wij vroeger ook inderdaad. Ik hielp minstens 1 dag in de week mee met mesten, schoonmaken, voeren, etc. Vaak op zondag.

En kijk ook eens rond naar de aanbieders in je omgeving. Voor hetzelfde geldt hebben jullie nu net gekeken op een plek waar relatief erg hoge prijzen worden gerekend. Om mee te beginnen is dat inderdaad nogal een stap, en wellicht willen je ouders toch eerst graag weten of het niet een opwelling is en dat je er serieus over bent.

Mag je wel een andere sport kiezen of is dat ook geen optie? Als dat ook niet kan, kan het best zo zijn dat je ouders nu gewoon even niet zoveel geld over hebben.

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: hoe kun je ouders overhalen om op paardrijden te mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:04

Hoeveel clubs/ sporten doe je nog meer?

Ik kan me wel voorstellen dat je ouders daar een max aan willen stellen. Misschien met iets anders gaan stoppen in ruil voor de manege?

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:11

Mijn ouders vonden het eerst ook te duur. Toen heb ik ze meegenomen naar de open dag waar ze allerlei informatie kregen en toen kregen ze een veel betere indruk hoe het er aan toe ging op de manege. Toen moest ik de helft zelf betalen, en de andere helft betaalden mijn ouders. Cap kreeg ik voor mijn verjaardag en van een kennis van mijn moeder kreeg ik de rijbroek van haar dochter. Regenlaarsjes hadden we in die tijd ook nog.

Pas jaren later had ik mijn eigen outfit ipv tweede hands. Want dat was echt te duur voor mijn ouders.

Succes.

Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 09:23

chanicha schreef:
Ik had het heul lang geleden ook.
Mijn zusje en ik wisselden nog weleens van hobby dus mijn moeder zei eerst ook nee, toen heb ik het van mijn zakgeld gedaan, 5 gulden en ik kreeg van mijn oma iedere week een zegelkaart van 2,50, dat was precies voor de les.
Voor mijn verjaardag rubberen rijlaarzen en een cap, toen ze doorhadden dat het menens was betaalden mijn ouders de lessen.

Ik snap dat dit misschien niet aan de orde is maar zoeken je wel laten zien dat je het serieus meent.

dat kan ik ook doen

Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 09:25

Serenity350 schreef:
Bente12 schreef:
Mijn ouders konden het ook niet betalen en ik heb kunnen lessen door klusjes te doen op de manege.

Zo'n soort constructie hadden wij vroeger ook inderdaad. Ik hielp minstens 1 dag in de week mee met mesten, schoonmaken, voeren, etc. Vaak op zondag.

En kijk ook eens rond naar de aanbieders in je omgeving. Voor hetzelfde geldt hebben jullie nu net gekeken op een plek waar relatief erg hoge prijzen worden gerekend. Om mee te beginnen is dat inderdaad nogal een stap, en wellicht willen je ouders toch eerst graag weten of het niet een opwelling is en dat je er serieus over bent.

Mag je wel een andere sport kiezen of is dat ook geen optie? Als dat ook niet kan, kan het best zo zijn dat je ouders nu gewoon even niet zoveel geld over hebben.
ik mag wel op een andere sport aleen ik wil al heel lang op paardrijden en eerst vonden ze me nog nii verantwoordelijk genoeg allen hier in de buurt vragen ze wel 18 euro per les

Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 09:27

troi schreef:
Hoeveel clubs/ sporten doe je nog meer?

Ik kan me wel voorstellen dat je ouders daar een max aan willen stellen. Misschien met iets anders gaan stoppen in ruil voor de manege?
ik zit op geen sport alleen hier in de buurt zijn de maneges best wel duur

eefje1202
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:36

Toen ik op paardrijden wilde vonden mijn ouders het ook duur. Het is vergeleken sommige andere sporten ook een erg dure sport. Misschien kan je proberen om zelf een beetje mee te betalen, zodat het voor je ouders minder duur wordt.

Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:44

Bente12 schreef:
ik mag wel op een andere sport aleen ik wil al heel lang op paardrijden en eerst vonden ze me nog nii verantwoordelijk genoeg allen hier in de buurt vragen ze wel 18 euro per les


Als je een leskaart neemt, is het vaak al een stuk goedkoper. Ook kun je kijken of er ergens anders lessen gegeven worden. Zo hadden wij in de buurt een manege dat niet echt een manege was maar je kon er voor een klein bedragje wel rijden. Jongere meiden gaven je dan 'les', of je er veel kon leren betwijfel ik, maar je was wel lekker met paarden bezig.

Is het al lente?

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:46

Misschien kun je een folderwijk gaan doen of werken in de tuinbouw ( ik weet niet of je daar wel oud genoeg voor bent)?
En zo sparen voor de lessen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

testes76
Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: hoe kun je ouders overhalen om op paardrijden te mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:01

Je ouders een keer meenemen naar de manege. Hopelijk zien ze hoe leuk paarden zijn en mag je lessen. Succes +:)+

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:12

Een bijbaantje zoeken idd, proberen af te spreken van als ik zoveel euro betaal, betalen jullie dan de rest. Ik zou gewoon beginnen met een folderwijk en alvast solliciteren bij een supermarkt(kans dat ze je bellen als je oud genoeg bent en ze een vacature hebben is groot), folderwijk levert niet superveel op en supermarkt als je 13 bent ook niet, maar samen gecombineerd zal je heus wel een mooi bedrag ophalen als bijdrage voor je rijlessen.

~ The comeback is always stronger than the setback ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers