Vriendin wilt altijd op MIJN paard rijden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:51

Heel simpel: ik laat niemand anders op mijn paard. Je kan er bij vertellen dat ze een gevoelige rug heeft en dat er daarom niemand anders op mag. Je kan het ook bij het eerste houden: er gaat niemand anders op. Klaar.
Het is geen manegepaard waar zomaar iedereen op kan.
Ik snap dat dit best lastig is, maar beter voor de verstandhouding dat je daar gewoon duidelijk in bent.

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:53

Goh, wat vul jij veel in voor een ander. Ze is jaloers, ze vind zichzelf een gp ruiter, allemaal invulling van jou kant die nergens voor nodig is.

Je komt zo niet over als een leuke vriendin waarmee je je hobby kunt delen. Stel dat ze dit leest joh..

Abcdefgkik
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 15:06

zorro schreef:
Goh, wat vul jij veel in voor een ander. Ze is jaloers, ze vind zichzelf een gp ruiter, allemaal invulling van jou kant die nergens voor nodig is.

Je komt zo niet over als een leuke vriendin waarmee je je hobby kunt delen. Stel dat ze dit leest joh..


Sorry, maar deze reactie vind ik eigenlijk nergens op slaan.

Het zijn maar voorbeelden, en ze heeft zelf ook een keer gezegd toen ik vroeg waarom ze dat deed dat ze jaloers was

En misschien klink ik niet als een leuke vriendin. Maar dit gaat niet om mij of haar maar om mijn paard die het gewoon niet fijn vind om iemand die nog niet helemaal stabiel zit op haar rug te hebben (en nee ik zeg niet dat ik een topruiter ben maar ik weet wel uit het gedrag van mijn paard dat ik niet storend voor haar ben)

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:10

Wat een vervelende situatie. Ik snap je vriendinnetje wel, natuurlijk is ze jaloers, jij mag en op paardrijden en hebt een eigen paard. Niet raar dus dat ze een beetje jaloers is en heel lief van jou dat ze op je paard mag rijden. Maar ik snap dat het nu een beetje teveel wordt en dat het natuurlijk gewoon jouw paard is. Ze zal het wel niet verkeerd bedoelen, waarschijnlijk heeft ze niet eens door dat jij het zo vervelend vindt. Ik denk dat je duidelijk moet zijn naar haar en op een aardige manier moet zeggen dat het jouw paard is, en dat ze prima een keertje kan uitstappen ofzo (of niet als je dat niet wilt), maar dat jij toch echt op het paard rijdt, zeker ook vanwege de rug en omdat ze een beetje eenkennig is.

Het lijkt nu allemaal heel erg stom, maar uiteindelijk is het wel heel erg tof als je als vriendinnen dezelfde hobby hebt. Mijn vriendinnetjes van de basisschool waren ook allemaal fan van paarden (waarvan sommige eigen pony's hadden en ik daar heel erg jaloers op was ;)). Het zijn nu nog steeds mijn vriendinnen, juist omdat we nog steeds allemaal paardrijden. Super leuk om samen te doen :).

Misschien kan je een keertje mee naar haar verzorgtinkers?

Abcdefgkik
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 15:13

Ilse_123 schreef:
Wat een vervelende situatie. Ik snap je vriendinnetje wel, natuurlijk is ze jaloers, jij mag en op paardrijden en hebt een eigen paard. Niet raar dus dat ze een beetje jaloers is en heel lief van jou dat ze op je paard mag rijden. Maar ik snap dat het nu een beetje teveel wordt en dat het natuurlijk gewoon jouw paard is. Ze zal het wel niet verkeerd bedoelen, waarschijnlijk heeft ze niet eens door dat jij het zo vervelend vindt. Ik denk dat je duidelijk moet zijn naar haar en op een aardige manier moet zeggen dat het jouw paard is, en dat ze prima een keertje kan uitstappen ofzo (of niet als je dat niet wilt), maar dat jij toch echt op het paard rijdt, zeker ook vanwege de rug en omdat ze een beetje eenkennig is.

Het lijkt nu allemaal heel erg stom, maar uiteindelijk is het wel heel erg tof als je als vriendinnen dezelfde hobby hebt. Mijn vriendinnetjes van de basisschool waren ook allemaal fan van paarden (waarvan sommige eigen pony's hadden en ik daar heel erg jaloers op was ;)). Het zijn nu nog steeds mijn vriendinnen, juist omdat we nog steeds allemaal paardrijden. Super leuk om samen te doen :).

Misschien kan je een keertje mee naar haar verzorgtinkers?





Bedankt!

Denk inderdaad dat ik het zo moet gaan oplossen :)


(Ik mag niet mee naar haar verzorg tinkers omdat ze dat niet wilt)

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:13

zorro schreef:
Goh, wat vul jij veel in voor een ander. Ze is jaloers, ze vind zichzelf een gp ruiter, allemaal invulling van jou kant die nergens voor nodig is.

Je komt zo niet over als een leuke vriendin waarmee je je hobby kunt delen. Stel dat ze dit leest joh..


Ho ho ho, meisje is 12 hè. Je gaat me niet vertellen dat jij een heilig boontje was op die leeftijd. :')

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:14

124djenna schreef:
Het zijn maar voorbeelden, en ze heeft zelf ook een keer gezegd toen ik vroeg waarom ze dat deed dat ze jaloers was

En misschien klink ik niet als een leuke vriendin. Maar dit gaat niet om mij of haar maar om mijn paard die het gewoon niet fijn vind om iemand die nog niet helemaal stabiel zit op haar rug te hebben (en nee ik zeg niet dat ik een topruiter ben maar ik weet wel uit het gedrag van mijn paard dat ik niet storend voor haar ben)



Maar jaloers zijn is toch niet iets ergs? Jij hebt iets wat voor haar misschien wel onbereikbaar is en ik denk dat ze misschien wel heel erg tegen je op kijkt :)

Je kan toch gewoon zeggen dat ze goed haar best moet doen op paardrijles en dat jullie het tot die tijd op uitstappen houden of alleen poetsen?
Je hoeft ook niet elke keer te rijden als jullie er zijn? Je kan ook eens lekker uitgebreid poetsen :) of een obstakelparcours maken :)
Probeer het jaloersse eens op de achtergrond te zetten en probeer eens LOL te hebben met je vriendin bij je paardje :)

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:16

Je kan toch afspreken met haar, maar dan buiten de paarden om?

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:17

124djenna schreef:
(Ik mag niet mee naar haar verzorg tinkers omdat ze dat niet wilt)


Dat is natuurlijk ook wel een beetje raar, jij mag niet mee naar haar verzorgpaarden, maar zij wilt wel telkens mee naar jouw paard om erop te rijden? Gewoon netjes aangeven dat je het niet wilt, en tja, dat moet ze maar gewoon accepteren.

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:18

Ik vraag me af of je vriendin je "nadoet"
Ik denk dat ze gewoon gezien heeft hoe enthousiast jij ben over het paardrijden en wil ze dit ook graag doen, en nu ze het ook zo leuk blijkt te vinden wil ze deze hobby graag met je delen, waar natuurlijk niks mis mee is.
ik kan me voorstellen dat het irritant is dat ze dan ook meteen (altijd) op je paard wil rijden. Veel paardenmeisjes die net begonnen zijn hebben de neiging zichzelf wat hoger dan gemiddeld in te schatten. Daarnaast hebben velen niet door dat een afgestompt manegepaard niet vergelijken is met een eigen paard.
probeer het haar eens gewoon netjes uit te leggen zonder boos te worden of haar te beschuldigen.
Desnoods kun je haar misschien wat meer leren over jouw paard, hoe hij reageert en gereden moet worden, hier heeft ze ook nog wat aan op de manege. (hiervoor hoeft ze natuurlijk niet per se op jouw paard. Je kunt het ook voordoen of uitleggen)
Geloof me, je vriendin doet het niet expres, ze is gewoon besmet met het paardenvirus, dat is geen nadoerij, gewoon enthousiasme.

Last but not least: wees blij dat je een vriendin hebt die paarden ook leuk vind! Zelf heb ik eigenlijk helemaal geen paardenvrienden, en hoewel ik graag in mn eentje bezig ben zou ik het leuk vinden mijn hobby zo af en toe een keertje te kunnen delen met een vriendin, ook als dat betekent dat ze dan op mijn paard wil.

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:18

Klinkt voor mij niet als een vriendschap. Je vriendin is gewoon enthousiast over haar nieuwe interesse. Verder zeg je niets positiefs over haar en klink je eigenlijk zelf heel jaloers...

Lees je eigen post eens terug- Waarom zijn jullie nog vriendinnen? Is er iets buiten het paardrijden om waar jullie samen plezier in hebben?

Anoniem

Re: Vriendin wilt altijd op MIJN paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:28

Ja das niet leuk. Maar nee zeggen mag ook. Vrienden komen en gaan. Dus als ze dan geen vrienden meer wil zijn nou prima. Jij wil haar niet op jou paard hebben, dan gebeurt dat niet.

Als iemand op mijn paard zou willen waarvan ik zou denken dat ie niet genoeg kan, gebeurt dat ook gewoon niet.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:33

Als je zelf geen paard hebt, wil je nu eenmaal graag op die van anderen, dat is vrij logish en zeker als beginner blaak je van zelfvertrouwen omdat je gewoon niet weet wat er allemaal mis kan gaan. Het is een beetje algemeen dat hoe minder je ergens van weet, hoe meer je denkt dat je er van weet en hoe meer je leert, hoe meer je het idee krijgt dat je nog veel te leren hebt. Gewoon omdat je dan pas kunt overzien dat er meer is dan je weet.

Het is al gezegd, als ze het vraagt ze je gewoon nee. Je kunt er ook bij zeggen dat je vindt dat ze nog niet goed geoeg kan rijden voor jouw paard daarmee zeg je niet dat ze niks kan, maar gewoon dat het niet goed lukt/zal lukken op jouw paard. Je kunt ook rustig zeggen dat je paard niet geschikt is voor beginners en dat je het de ongemakken die beginnende ruiters nu eenmaal hebben wil besparen. Of je zegt gewoon dat het geen manegepaard is.

Dat je niet meemag naar de verzorg Tinkers kan een goede reden hebben, namelijk dat de eigenaar dat niet wil. Ik bedoel zou jij willen, als je een verzorger had, dat die maar iedereen meenam naar je paard en er eventueel zelfs op laat rijden?

Als je persee naar die Tinkers wilt zou je de eigenaar moeten vragen, niet de verzorger.....

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:34

Waar zijn de ouders in dit verhaal.

Jij zegt nee, en zij dramt door... dan je ouders haar duidelijk laten maken dat nee ook nee is.

SBRNx
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-11-19

Re: Vriendin wilt altijd op MIJN paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:57

Ze zal het vast niet slecht bedoelen. Misschien is het ook wel haar enthousiasme dat ze mee wil met jou naar je paard omdat ze het gewoon leuk vindt. Wat ook logisch is. Als vriendinnen samen een hobby delen is natuurlijk ook enorm leuk. Daarnaast kan ze ook prima met jou mee naar je paard zonder dat ze op je paard gaat rijden. Zijn genoeg andere dingen te doen met paarden die leuk zijn om samen met iemand te doen, zonder dat je er meteen op gaat zitten... En als je echt niet wil dat ze op je paard gaat rijden, werkt eerlijkheid en duidelijkheid vaak het beste.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:00

Wat leuk dat je vriendin dezelfde hobby heeft.
Dat ze beginner is, daar kan ze niks aan doen. Zo zijn wij allemaal ooit begonnen, jijzelf net zo goed. Denk maar eens terug aan hoe dat was!
En ik denk dat velen van ons wel een periode hebben gehad waarbij we dachten alles te weten/beter te weten.
(er zijn ook mensen die in die fase blijven hangen :') )

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:05

Ik zou je ouders overleggen over het rijden, als je 12 bent (mijn dochter ook) is het moeilijk om nee te zeggen tegen een vriendinnetje wat zichzelf uitnodigd.

Wij hebben ook de afspraak dat vriendinnetjes altijd mogen komen poetsen, maar dat er niet gereden wordt. (tenzij ze heel veel inzet tonen, dan gaan mijn dochter en ik in overleg en kan het wijzigen)

Dit om te voorkomen dat vriendinnetjes alleen maar komen om te mogen rijden. Voor de meiden is het daardoor ook makkelijker om te zeggen "je mag wel spelen/poetsen, maar we mogen niet rijden".

Forcalquier

Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:13

Waren jullie al vriendinnen voor jij een eigen paard had? Mocht het antwoord: "ja, zijn maak er dan een gezamenlijke hobby van. Vraag haar eens waarom jij niet mee mag naar haar verzorg tinkers.

Mochten jullie pas vriendinnen zijn geworden toen jij een paard kreeg dan zou ik twijfelen over de vriendschap. Zelf had ik vroeger ook ineens veel vriendinnen toen ik mijn eigen pony kreeg, die kwamen ook rijden/verzorgen. Toen mijn pony overleed had ik die vriendinnen ineens niet meer :')
Hetzelfde zag ik bij mijn dochter, immens veel "vriendinnen" die enkel kwamen voor haar pony. Wanneer één van die meiden een feestje gaf werd mijn dochter standaard niet uitgenodigd en omgedraaid ook: geen van die meiden kwamen op haar feestje. Maar wel elke dag aan het hek staan te zeuren of ze mochten rijden.

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Vriendin wilt altijd op MIJN paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:21

Heel erg leuk natuurlijk, samen met een vriendin naar je paard, maar vergeet niet dat jouw ouders verantwoordelijk zijn en voor kosten opdraaien mocht er een ongeluk gebeuren. Weten je ouders dat zij ervoor aansprakelijk gesteld kunnen worden als je vriendin wat overkomt? Ook met verzorgen kan er wat gebeuren, maar als ze nog maar zo kort rijdt, dan gewoon duidelijk nee zeggen; mag en kan helaas niet meer. Misschien kan ze bij je stalling zelf een verzorgpony zoeken.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:25

Castilja schreef:
zorro schreef:
Goh, wat vul jij veel in voor een ander. Ze is jaloers, ze vind zichzelf een gp ruiter, allemaal invulling van jou kant die nergens voor nodig is.

Je komt zo niet over als een leuke vriendin waarmee je je hobby kunt delen. Stel dat ze dit leest joh..


Ho ho ho, meisje is 12 hè. Je gaat me niet vertellen dat jij een heilig boontje was op die leeftijd. :')

Dan nog mag ze er wel op gewezen worden. Ze is 12, niet 3.
TS, Het lijkt me heel goed om er eens over te hebben met je vriendin. Als ze vraagt (of dwingt) om mee te gaan, dan mag je gerust zeggen dat je dat wil en eventueel met de reden daarbij. Nee is nee, wees daar duidelijk in. Maar inderdaad, probeer niet in te vullen voor een ander. Misschien vind ze zichzelf helemaal geen GP ruiter, maar is ze juist heel onzeker en kijkt ze tegen je op. Praten heeft veel meer effect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:26

Zo’n vriendin had ik ook altijd. ze maakte me vet onzeker. Als je echt het idee hebt dat ze jou afbreekt, is ze geen vriendin. Vrienden bouwen elkaar op. Als je echt merkt dat jij er minder van wordt, zou ik haar wat uit de weg gaan denk ik.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat je vriendin voor beginner uitmaken ook niet heel vriendelijk is, je hoeft jezelf niet beter proberen te voelen door anderen de grond in te boren. Probeer haar alsjeblieft gewoon als gelijkwaardig te zien, ze is echt niet een minder persoon dan jij, maar misschien klikken jullie karakters gewoon niet (meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:30

Abcdefgkik schreef:
brokjes schreef:
als je vriendinnen bent is samen je sport delen toch juist leuk? foto's maken, poetsen?
alleen is ook maar saai toch


Daar ben ik het ook mee eens inderdaad.

Maar de laatste tijd voel ik me zegmaar een beetje gebruikt omdat ze alleen nogmaar op mijn paard wil rijden.


En eigenlijk vooral omdat mijn draver best een gevoelige rug heeft en dus een goede ruiter nodig heeft


En die goede ruiter dat ben jij! Wie voelt zich hier nu een GP ruiter?
Nee sorry dit is misschien een beetje flauw, maar probeer alsjeblieft te stoppen met je beter voelen dan anderen

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:36

LiannePuthzy schreef:
En als je zegt dat een maand rijden nog echt te kort is om op jou pony te rijden? En dat ze eigenlijk pas op je pony kan rijden als ze net zo veel jaar paardrijd als jou?


Dan schep je verwachtingen vind ik en waarom zou ze dat doen? TS bepaalt met wie zij haar paard wel of niet wil delen en is daarover geen enkele verantwoording schuldig.
Ik vind wel, als het een leuk vriendinnetje was, dat jullie een poging kunnen doen om het weer leuk te krijgen samen door eens te gaan praten. Maar daarvoor hoeft zij absoluut niet op jouw paard.

TaraWolters
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:52

Beetje laat deze reactie,
Ik wil alleen even zeggen dat mijn beste vriendin ook paardrijd en we reden bij elkaar in de les, alleen ik kreeg een eigen paard met mn moeder waardoor ik bij haar uit de les ben gegaan. Zelf vraag ik haar vaak wel mee naar mn paard en laatst heeft ze er ook opgezeten zonder zadel en heb ik er bij gelopen eerst met vasthouden en daarna los omdat ze nogal een hittepetit is :). Mn vriendin en paard kunnen het super goed met elkaar vinden en ik vind het altijd zo leuk om te zien als ze er iets mee doet. We rijden trouwens ongeveer op het zelfde niveau en ik heb weer gevraagd of ze er binnenkort miss op wil rijden maar dan met zadel.

Hiermee wil ik zeggen dat je gewoon je grenzen duidelijk moet maken van wat wel mag en wat niet. Ik snap het zeker dat je haar niet elke keer op je paard zou willen. Probeer leuke dingen te doen als je haar aardig vind zonder te rijden.

pillow
Berichten: 7804
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Vriendin wilt altijd op MIJN paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:12

Beetje laat? 7 maanden maar. Overigens ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het met de vriendschap van TS gegaan is