Vriendin wilt altijd op MIJN paard rijden

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Abcdefgkik
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-01-20

Vriendin wilt altijd op MIJN paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 13:06

Hoi
(Sorry als dit onder het verkeerde onderwerp staat)

Een van mijn vriendinnen doet mij altijd na, en ja hoor.....natuurlijk is zij ook op paardrijden gegaan :(

Ik zelf heb een eigen draver paard waar ik nu hard mee aan het trainen ben, maar nu wil zei dus steeds komen rijden en ze denkt serieus dat ze een grand prix ruiter is terwijl ze duidelijk een beginner is (kan amper doorzitten)

Ze probeert mij nu dus ook van alles uit te leggen over paarden enzo, terwijl ze niet doorheeft dat ze pas een beginner is.

Ik word daar dus helemaal gek van en ze wilt continu op mijn paard rijden!

Ze heeft nu gelukkig zelf 2 verzorg tinkers dus komt ze al iets minder :)

(Ze heeft die tinkers uit jaloezie en om stoer te doen)

Ik wil haar nu dus duidelijk maken dat ze hier echt mee op moet houden
Maar weet niet hoe, heeft iemand een idee?

M.v.g
Laatst bijgewerkt door Abcdefgkik op 17-01-20 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt


Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:09

124djenna schreef:
Hoi
(Sorry als dit onder het verkeerde onderwerp staat)

Een van mijn vriendinnen doet mij altijd na, en ja hoor.....natuurlijk is zij ook op paardrijden gegaan :(

Ik zelf heb een eigen draver paard waar ik nu hard mee aan het trainen ben, maar nu wilt zei dus steeds komen rijden en ze denkt serieus dat ze een grand prix ruiter is terwijl ze duidelijk een beginner is (kan amper doorzitten)

Ze probeert mij nu dus ook van alles uit te leggen over paarden enzo, terwijl ze niet doorheeft dat ze pas een beginner is.

Ik word daar dus helemaal gek van en ze wilt continu op mijn paard rijden!

Ze heeft nu gelukkig zelf 2 verzorg tinkers dus komt ze al iets minder :)

(Ze heeft die tinkers uit jaloezie en om stoer te doen)

Ik wil haar nu dus duidelijk maken dat ze hier echt mee op moet houden
Maar weet niet hoe, heeft iemand een idee?

M.v.g


Vriendin:"Mag ik met je mee naar je paard?"
Jij:"Nee."

Simpel.

xtessax83
Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Vriendin wilt altijd op MIJN paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:12

Gewoon heel simpel ik wil jou niet op mijn paard. Jou paard jij beslist zei heeft niks te zeggen.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:15

Dan geef je aan dat je niemand op je paard laat rijden en dat je het fijner vindt om alleen te gaan.

Daar naast is het niet: hij wilt.....of zij wilt maar hij wil of zij wil zonder t ;-)

Is ze wel een echte vriendin van je?
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 17-01-20 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:15

Gewoon nee zeggen. Simpel zat.

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:15

Je klinkt niet alsof je je vriendin erg aardig vindt := Waarom zijn jullie precies vriendinnen?

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:15

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:16

Mijn buurvrouw is ook zo. Ooh jij hebt paarden, dan kunnen mijn kinderen er lekker op want dat vinden ze leuk en ze hebben het moeilijk.
Ja heel vervelend maar mijn paarden zijn geen kermisattracties waar heel de buurt op en af kan gaan. Duidelijk zeggen dat ze maar naar haar verzorgpony's moet gaan en dat jij zelf met je paard bezig bent en geen hulp nodig hebt van haar.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Vriendin wilt altijd op MIJN paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:19

Waarom is het precies je vriendin?
Volgende keer als ze mee wilt, kan je ook NEE zeggen :) Nee is namelijk ook een antwoord :j

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Abcdefgkik
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 13:19

Foaly schreef:
Je klinkt niet alsof je je vriendin erg aardig vindt := Waarom zijn jullie precies vriendinnen?


In principe waren we altijd echt goede vriendinnen

Maar ze is gewoon veel te jaloers geworden sinds dat ik paardrijd en een paard heb

Abcdefgkik
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 13:21

Zonnetje81 schreef:
Dan geef je aan dat je niemand op je paard laat rijden en dat je het fijner vindt om alleen te gaan.

Daar naast is het niet: hij wilt.....of zij wilt maar hij wil of zij wil zonder t ;-)

Is ze wel een echte vriendin van je?



De laatste tijd dus niet echt meer. Ik probeer van haar af te komen maar dat is zo makkelijk nog niet...

(Zie nu inderdaad ook dat het wil had moeten zijn)
Laatst bijgewerkt door Abcdefgkik op 17-01-20 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:21

als je vriendinnen bent is samen je sport delen toch juist leuk? foto's maken, poetsen?
alleen is ook maar saai toch

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:22

124djenna schreef:
Foaly schreef:
Je klinkt niet alsof je je vriendin erg aardig vindt := Waarom zijn jullie precies vriendinnen?


In principe waren we altijd echt goede vriendinnen

Maar ze is gewoon veel te jaloers geworden sinds dat ik paardrijd en een paard heb


Maar dat is eigenlijk helemaal niet zo gek :n
Paardrijden is van veel meisjes een droom en voor heel veel een onbereikbare droom.
En dan krijg jij, haar (beste?) vriendin de kans om te gaan paardrijden én krijg je nog een eigen paard ook.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat ze jaloers is :j

Je klinkt eigenlijk best wel een beetje gemeen :n "ik probeer van haar af te komen" "ze is echt een beginner"

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

HopeDreamer
Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:24

Gewoon zeggen dat je dat op dit moment niet wilt. Misschien kan je haar ook helpen, het klinkt meer vanuit enthousiasme hoe je het omschrijft...

knorrieporie
Berichten: 61
Geregistreerd: 20-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:24

Nee is nee, simpel zat.

Abcdefgkik
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 13:25

brokjes schreef:
als je vriendinnen bent is samen je sport delen toch juist leuk? foto's maken, poetsen?
alleen is ook maar saai toch


Daar ben ik het ook mee eens inderdaad.

Maar de laatste tijd voel ik me zegmaar een beetje gebruikt omdat ze alleen nogmaar op mijn paard wil rijden.


En eigenlijk vooral omdat mijn draver best een gevoelige rug heeft en dus een goede ruiter nodig heeft

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:25

Ik zou gewoon netjes uitleggen dat je het niet fijn vind dat zij steeds wilt komen rijden, en dat je voor tips en adviezen liever een instructeur om hulp vraagt
Nee is namelijk gewoon nee

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Abcdefgkik
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Vriendin wilt altijd op MIJN paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 13:30

Zo gemeen was het echt niet bedoelt! Het is alleen gewoon zo dat ze zichzelf een soort 2e eigenaar/bijrijder heeft gemaakt van mijn paard. En dat ze het antwoord NEE niet accepteerd

En ja ik weet dat het niet erg aardig is om te zeggen dat ze een beginner is....maar ze vroeg van de week of ze een oxer mocht springen met mijn paard....ze rijd net een maand...

pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:34

Ga voor de korte pijn en dat is duidelijk zijn in wat jij wel en niet wil. Misschien gewoon eens praten met elkaar, zonder verwijten en dus je gevoel delen over jullie vriendschap.
Hoef je het niet te hebben over de rug en dat zij een beginner is. Hou het gewoon bij jezelf, dat je jouw paard niet wil delen met een ander. Is nl je goed recht.

Ik heb 2 ponies. De een deel ik wel de ander nooit gedaan, zij is te eenkennig en is voor mij alleen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 17-01-20 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:35

Herkenbaar van die mensen..
O jij hebt paarden dus kan ik mooi is komen rijden..

Euhh nee... er rijden geen andere mensen op mijn paarden.
Als je wilt rijden ga je maar naar de manege..
Tja kijken ze bedreten

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:36

Ik denk ook dat het het beste is om gewoon direct duidelijk te zijn, hoe lastig dat ook is misschien. Gewoon eerlijk zijn en eerlijk zeggen lijkt mij het beste


Ayasha
Blogger
Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:45

Het is eigenlijk vrij simpel. Het is jouw paard. Je hebt geen excuses nodig. Als jij het niet wil dan is dat zo en dan zeg je gewoon dat je het niet wil. Dat is nou het mooie van een eigen paard.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

xtessax83
Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:45

Als zei het niet van jou aan neemt kun je misschien een van je ouders vragen het duidelijk te maken? Volgensmij ben je nog redelijk jong dus misschien neemt ze het van een ouder wel aan.

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:48

Dit wil je misschien niet horen, maar tegen elkaar opboksen hoort echt een beetje bij hoe oud jullie zijn. :) Ik maakte vroeger ook ruzie met een vriendinnetje omdat ze tegen mij zei dat zij beter was in rekenen dan ik. Was ik het dan weer niet mee eens, maar da's een ander verhaal. Misschien is je vriendin wel behoorlijk jaloers en wil ze indruk op je maken door je veel over paarden te vertellen? Het is wel duidelijk dat jij iets hebt wat zij niet heeft en dat ze dat lastig vindt. Ze gaat hierbij alleen wel heel vaal over je grens heen zo te lezen. Ik ben het eens met bovenstaande reacties dat je gewoon duidelijk moet zijn en misschien hulp vragen aan je ouders? Wie weet kunnen zij je helpen om haar duidelijk te maken dat ze niet zulk leuk gedrag vertoont?
Laatst bijgewerkt door Castilja op 17-01-20 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:49

En als je zegt dat een maand rijden nog echt te kort is om op jou pony te rijden? En dat ze eigenlijk pas op je pony kan rijden als ze net zo veel jaar paardrijd als jou?

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers