Hoe kregen jullie het voor elkaar?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:41

Ik ben begonnen toen ik 12 was, ik ging veel mee met vriendinnen en mocht eindelijk op ponykamp in de zomer. Sindsdien rij ik, ben nu 14 en ik heb soms het gevoel dat mensen vinden dat ik te oud ben begonnen, maar rij nu in vergevorderd, dus ik hoop dat jij dat gevoel niet krijgt. Ik zou gewoon idd neit te veel zeuren maar wel interesse tonen in paardrijden en paarden.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hoe kregen jullie het voor elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:44

Het was niet eens mijn eigen idee om op paard rijden te gaan. Mijn beste vriendje ging op les en mijn moeder vroeg of ik ook wilde. Leek me wel leuk. Ik denk dat ze daar nu soms wel spijt van heeft :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:47

Ik was 7 toen ik mee mocht met een vriendinnetje te pony rijden. Daarna ben ik zelf ook gaan lessen. Sinds dien niet meer gestopt. Mijn ouders hebben er nooit moeilijk over gedaan. Misschien ook omdat mijn moeder zelf een verzorgpony heeft gehad, en mijn pake zelf ooit paarden voor de melkkar heeft gehad. En mijn ouders dachten ook dat het een fase zou zijn hahaha

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:01

Mirre1415 schreef:
Ik ben begonnen toen ik 12 was, ik ging veel mee met vriendinnen en mocht eindelijk op ponykamp in de zomer. Sindsdien rij ik, ben nu 14 en ik heb soms het gevoel dat mensen vinden dat ik te oud ben begonnen, maar rij nu in vergevorderd, dus ik hoop dat jij dat gevoel niet krijgt. Ik zou gewoon idd neit te veel zeuren maar wel interesse tonen in paardrijden en paarden.

Ik ben met 15 begonnen, mijn moeder pas met 60 jaar :)
Je bent nooit te oud om te leren paardrijden.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:08

Probeer of je eens een privelesje mag volgen en vraag dit bijvoorbeeld voor je verjaardag of kerst. Zo heb ik het ook geprobeerd en uiteindelijk kon ik na jaren liefde voor de paardensport op paardrijden. Laat blijken dat je het leuk blijft vinden door de jaren heen, dan zien ze dat je serieus bent. Inmiddels rij ik alweer ruim 4 jaar wekelijks op de manege, start ik met een manegepaard in het L2 en komen mijn ouders regelmatig kijken bij mijn wedstrijden :D

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:11

Ineke2 schreef:
Mirre1415 schreef:
Ik ben begonnen toen ik 12 was, ik ging veel mee met vriendinnen en mocht eindelijk op ponykamp in de zomer. Sindsdien rij ik, ben nu 14 en ik heb soms het gevoel dat mensen vinden dat ik te oud ben begonnen, maar rij nu in vergevorderd, dus ik hoop dat jij dat gevoel niet krijgt. Ik zou gewoon idd neit te veel zeuren maar wel interesse tonen in paardrijden en paarden.

Ik ben met 15 begonnen, mijn moeder pas met 60 jaar :)
Je bent nooit te oud om te leren paardrijden.


Precies!!! *\o/* **\O/**

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Hoe kregen jullie het voor elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:00

Ik zou uit willen vogelen wat de reden is waarom ze het niet willen, en kijken of je daar iets mee kunt.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:05

Mirre1415 schreef:
Ik ben begonnen toen ik 12 was, ik ging veel mee met vriendinnen en mocht eindelijk op ponykamp in de zomer. Sindsdien rij ik, ben nu 14 en ik heb soms het gevoel dat mensen vinden dat ik te oud ben begonnen, maar rij nu in vergevorderd, dus ik hoop dat jij dat gevoel niet krijgt. Ik zou gewoon idd neit te veel zeuren maar wel interesse tonen in paardrijden en paarden.



Je bent nooit te oud om aan iets moois te beginnen.
Op mijn 18e ging ik voor het eerst rijden op ern manege, toen ik 31 was kreeg ik een verzorgpaard bij mij op stal ( eigenaar woonde 170 km verderop) 8 jaar later heb ik haar gekocht, van niets naar het Z gereden, met mennen met jaar en nog een ander paard paar keer op de hippiade gereden. En met mennen was ik nog later ooit begonnen. Dus wat nou.... met 12 jaar te oud????

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:32

Soms moet je gewoon accepteren dat iets (nog) niet kan.
Dat is natuurlijk lastig als je nog je jong bent, je wil dit zo graag. En het liefste nu!
Maar soms moet je gewoon even geduld hebben.

Ik wilde het ook zo graag als kind, maar mijn ouders hadden punt 1 het geld niet en punt 2 niks met paarden haha.
Ik mocht wel een keer tijdens een vakantie ergens een ritje maken, maar daar bleef het bij.
Op mijn 20e eindelijk begonnen met lessen, toen ik inmiddels een baan had. Door omstandigheden maar 2 jaar gereden.

En nu op mijn 39e, samen met onze dochter een eigen (lease)paard. En dus weer aan het rijden en bijna dagelijks op stal te vinden.
Iets waarvan ik als klein meisje alleen maar van durfde te dromen.

Je bent nog jong, blijf vasthouden aan deze droom en wie weet komt hij gewoon uit. Maar ga alsjeblieft niet zitten zeuren en drammen.
Ik, als moeder van een puberdochter, weet hoe irritant dat is. En averechts werkt haha