Rijden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XEquestrianx
Berichten: 13
Geregistreerd: 31-08-19

Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 11:29

Hey allemaal
Eerst wil ik even zeggen dat ik weet dat dit waarschijnlijk bij het huiskamer of gezondheids forum hoort maar daar heb ik nog niet genoeg berichten voor dus laat dit staan alsjeblieft ;)

Dan mijn probleem: ik ben dus sinds maandag ziek, ben dinsdag naar de dokter geweest die zei dat ik tot vrijdag (vandaag) moest thuisblijven door een keelontsteking. Sinds gisteren voel ik me al wat beter, gisterenavond had ik wel nog 38.6. Maar vandaag voel ik me echt perfect, geen koorts of verhoging meer, mijn neus is open en geen hoofdpijn. Alleen nog keelpijn bij het praten en slikken, maarja ik moest nog thuisblijven. Nu is mijn probleem dus dat ik dit weekend veel te doen heb even een overzichtje
Zaterdag: springles op de manege, toneelles en een cadeau kopen voor iemand die ma jarig is
Zondag: verzorgpony rijden, wetenschap project maken met groepsleden
Mijn ouders hebben zonder overleggen paardrijden en toneel afgezegd! Toneel wou ik sowieso afzeggen ivm het cadeau kopen en geen tijd maar ik wil echt heel graag gaan rijden omdat we maar 1 x in de 2 weken springen. Nu na deze lange tekst mijn echte vraag: vinden jullie dat ik zaterdag kan gaan rijden? Ik vind van wel omdat ik zondag sowieso MOET gaan rijden en ik heb volgende week Ponykamp dat al betaald is en niet terug wordt betaald door ziekte.

PS: ik weet dat jullie mijn ouders niet zijn en dat jullie dit niet beslissen, en dat jullie reacties de keuze van mijn ouders niet bepalen maar ik vroeg me gewoon af wat jullie ervan vinden
Pss sorry voor de lange post :)
Psss o ja ik weet ook dat hier al veel topics over zijn maar het paste toch niet helemaal bij mijn situatie
Xx

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:32

Owwwh cute en herkenbaar, ik kon ook laaiend worden als mijn moeder mijn wekelijkse paardrijles afzegde.
Ik denk dat je zaterdagochtend op moet staan en dat je als je je goed voelt prima kan gaan rijden.
Aan de andere kant is een keelontsteking niet niks en als je toch te snel weer aan het werk gaat kan dat averechts werken. Ik denk dat je het echt zelf moet beslissen!

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:34

Tsja, ik zou dit weekend rustig aan doen. Ponykamp gaat voor toch? En zou zonde zijn als het toch net teveel is en je dan niet op ponykamp kan!
Neem aan dat je het groepsproject niet af gaat zeggen?

Bedenk je ook dat je je 'sochtends vaak beter voelt en je temperatuur 's avonds vaak wat hoger is.

En eerlijk, 1x in de twee weken springen. Dat betekent dat je straks nog een dressuurles hebt en daarna toch gewoon weer gaat springen?

Verder snap ik je wel hoor, het is natuurlijk gewoon balen!! Mijn ouders waren daar echter altijd heel streng in, ik moest echt beter zijn voordat ik weer dingen mocht doen, en dan liever een dagje teveel rust dan te weinig.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:47

Op stallen heb je ook snel stof, denk bijvoorbeeld aan de viezigheid die van het paard af komt wanneer je aan het poetsen bent :) dit kan vanalles zijn, van huidschilfers, maar ook restjes mest en andere schadelijke kleine stofjes, en die zijn niet zo lekker voor je keel en luchtwegen. Wanneer je gezond bent dan is dat al niet heel gezond om binnen te krijgen, maar als je al niet in orde bent dan kan ik mij voorstellen dat je ouders liever wat extra voorzichtig zijn.

Wel heel herkenbaar hoor! Ik vind het ook nooit leuk als het niet door gaat, het is toch iets waar je naar uit kijkt! Misschien is het leuk om iets anders daarvoor in de plaats te doen wat ook met paarden te maken heeft, wat geen kwaad kan voor je keel? Misschien op youtube filmpjes kijken over springen bijvoorbeeld, of een leuke paardenfilm kijken? Ik deed zelf ook wel eens paardenspelletjes waarbij je ook kon springen zoals my horse and me

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:36

Ik verplaats dit topic even naar MensenWelzijn en Sport MWS

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:10

Je ouders zijn verstandig vind, eerst goed uitzieken! rijden kun je je hele leven nog als het goed is maar je hebt maar 1 gezondheid.

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:16

Elisa2 schreef:
Je ouders zijn verstandig vind, eerst goed uitzieken! rijden kun je je hele leven nog als het goed is maar je hebt maar 1 gezondheid.


Precies dit. Al had ik als puber ook not amused geweest als zij dit voor mij zouden bepalen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:08

TS kan hier niet reageren dus ik zet dit topic op slot, we gaan even overleggen of het ergens past waar TS wel kan reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:44

Omdat TS nog niet in Mensenwelzijn kan posten, en het topic door de leeftijd van TS beter op Young Rider Talk past verplaats ik het daarheen. :)