Info over paarden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilovehjorses
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-05-19

Info over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 12:17

Heyy ik weet nog niet zoveel over paarden enz maar hebben jullie dingen die ik echt moet weten voordat ik op paardrijden ga of dingen die ik echt moet kopen voor paardrijden

Saaandraa_X
Berichten: 22
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Info over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:35

Nou dingen die je ‘echt’ nodig hebt om te beginnen op een manege bijvoorbeeld:

* Een paardrijboek
*Een paardrijcap
* Jodhpurs of rubberen rijlaarzen
* Handschoenen zijn ook handig
* een eigen setje borstels, maar dat hoeft niet, maneges hebben zelf borstels.

Dit alles te vinden bij Decathlon, Agradi, Epplejeck, Divoza.
Het goedkoopst ben je uit bij de Decathlon of Agradi.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Info over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:48

Hoi,
Wat leuk dat je wil gaan paardrijden.
Ik zou eerst gewoon eens naar een manege toegaan en daar rondkijken. Misschien kun je eerst wel gewoon een proeflesje doen en dan vertellen zij jou daarna wel meer over wat je nodig bent.

Veel plezier!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:58

Ga in 'n stretchjeans met sneakers een proefritje doen op 'n manege en dan kunnen ze je vertellen wat de beste opties zijn.
Zelf geef ik voorkeur aan jodpurbroeken, omdat je daar met schoenen onder kunt rijden.
En caps kun je meestal wel op de manege lenen als je daar verplicht mee moet rijden.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Info over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:01

Omdat dit topic beter op YRT past verplaats ik het.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Info over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:07

wat leuk dat je gaat paardrijden! ik zou inderdaad eerst gaan informeren bij de manege waar je gaat rijden wat voor kleding/spullen je moet kopen en wat je eventueel allemaal kunt lenen daar. het is denk ik vooral in het begin handig om zo veel mogelijk te lenen van de manege. Na een tijdje kom je er voor je zelf achter wat je graag wilt kopen omdat je dat elke keer gebruikt. Succes!

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:15

Ga ook eens kijken bij verschillende maneges voordat je ergens begint. Wordt er op een prettige manier lesgegeven, lijken de paarden vriendelijk en goed verzorgd, zijn de stallen schoon en de zadels niet kapot, wordt er op een prettige manier informatie gegeven? Er kunnen flinke verschillen zijn tussen maneges dus als er meerdere in jouw buurt zijn is het zeker de moeite waard om eerst eens te gaan kijken.

Hinnik12
Berichten: 201
Geregistreerd: 27-04-19
Woonplaats: De mooiste provincie van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:21

Ik zit nu op een manege die heel goed is. Alleen mijn vriendin vind dat het een zooitje is. Het is misschien niet zo heel netjes maar wel echt een super stal. Mijn boodschap is: Ga niet af op het uiterlijk van een manege! Je kan bijvoorbeeld een exclusieve dressuurstal vinden waar ze niet zulke goede info. geven. Terwijl er een andere manege is die absoluut geen exclusieve dresuurstal is maar waar de mensen wel heel aardig zijn en ze hele goed info. geven! *D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:24

elnienjo schreef:
Ga in 'n stretchjeans met sneakers een proefritje doen op 'n manege en dan kunnen ze je vertellen wat de beste opties zijn.
Zelf geef ik voorkeur aan jodpurbroeken, omdat je daar met schoenen onder kunt rijden.
En caps kun je meestal wel op de manege lenen als je daar verplicht mee moet rijden.


Geen sneakers maar iets met een hak. Op de meeste maneges kun je laarzen lenen. Maar anders voldoen gewone rubber laarzen ook prima. En een jogging broek of stretch jeans.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:57

hinnik12 schreef:
Ik zit nu op een manege die heel goed is. Alleen mijn vriendin vind dat het een zooitje is. Het is misschien niet zo heel netjes maar wel echt een super stal. Mijn boodschap is: Ga niet af op het uiterlijk van een manege! Je kan bijvoorbeeld een exclusieve dressuurstal vinden waar ze niet zulke goede info. geven. Terwijl er een andere manege is die absoluut geen exclusieve dresuurstal is maar waar de mensen wel heel aardig zijn en ze hele goed info. geven! *D

De sfeer op een vroegere manege vond ik juist aardig om zeep geholpen nadat een dressuurpik hem had overgenomen. Sfeer en vrijheden zijn voor mij wel doorslaggevende factoren. Maar goed, om de basisvaardigheden aan te leren maakt het nog niet zoveel uit. Je kunt altijd verder blijven kijken naar een plek waar men biedt wat je zoekt.