Rijvereniging probleem

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Rijvereniging probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 21:59

Hallo allemaal,

1 februari ben ik lid geworden van een rijvereniging met mijn verzorgpaard. Netjes contributiegeld etc. betaald en alles leek prima. Met het betaalde contributiegeld heb ik het recht om 1 x per week een paardrijles te volgen gedurende het jaar 2019.

Helaas worden de lessen (te) vaak op het laatste moment afgezegd. De les is op vrijdagavond en dan wordt er vrijdagmiddag een appje gestuurd: 'Les gaat vanavond toch niet door'. Vandaag werd de les zelfs afgezegd om 18:30, trailer was als het ware nog net niet aangekoppeld. (ik vraag trouwens altijd aan het begin van de week of de les doorgaat, hierop is het antwoord altijd ja geweest)

Het probleem is, is dat ik zelf minder jarig ben dus kan ik niet met een auto + trailer rijden. Ik ben ontzettend afhankelijk van andere mensen die kunnen rijden. Vaak regel ik mijn vervoer ruim een week van te voren, maar ik heb nu al een aantal keer moeten doorgeven, dat ze toch niet hoeven te rijden. De man die mij het vaakst wegbrengt heeft een eigen winkel en wanneer hij mij naar de rijvereniging brengt, moet hij daar rekening mee houden (in de zin van extra personeel etc. zodat hij eerder weg kan). Het is dus niet alleen voor mij vervelend, maar ook voor de mensen die voor mij zouden rijden.

Ik zou graag per 01-06-2019 willen stoppen bij deze rijvereniging, ook zou ik graag een vergoeding ontvangen voor de lessen die ik niet meer rijdt (7 maanden lesgeld) en voor de lessen die uitgevallen zijn (ongeveer 1,5 maand aan lesgeld), maar wat zijn met rechten en zou dit mogelijk zijn?

Ik hoor het graag!

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Rijvereniging probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:01

Wat mogelijk is, dat weet de rij vereniging. Je zal eerst in gesprek met hen moeten gaan. Succes.

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 22:06

rien10 schreef:
Wat mogelijk is, dat weet de rij vereniging. Je zal eerst in gesprek met hen moeten gaan. Succes.

Ik heb ze een mail gestuurd, waarin ik mijn situatie uitleg.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:07

Staat er niets in hun algemene voorwaarden?

Ik zou inderdaad ook met hen in gesprek gaan en het uitleggen. Zij moeten toch ook begrijpen dat het vervelend is dat de persoon die jouw paard vervoert vaak voor niks komt en hier soms zelfs extra personeel voor regelt.
Vraag hen wat de mogelijkheden zijn en of je het restant terug kan krijgen, vanwege de reden waarom je opzegt.
Even de mail afwachten en anders gewoon even bellen.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:12

Knorretjee schreef:
rien10 schreef:
Wat mogelijk is, dat weet de rij vereniging. Je zal eerst in gesprek met hen moeten gaan. Succes.

Ik heb ze een mail gestuurd, waarin ik mijn situatie uitleg.

Dat is slim. Nou, afwachten dus.

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 22:15

Delphi schreef:
Staat er niets in hun algemene voorwaarden?

Ik zou inderdaad ook met hen in gesprek gaan en het uitleggen. Zij moeten toch ook begrijpen dat het vervelend is dat de persoon die jouw paard vervoert vaak voor niks komt en hier soms zelfs extra personeel voor regelt.
Vraag hen wat de mogelijkheden zijn en of je het restant terug kan krijgen, vanwege de reden waarom je opzegt.
Even de mail afwachten en anders gewoon even bellen.


De algemene voorwaarden zijn ontzettend kort en daarin staat niets beschreven over opzegtermijn als het jaar nog niet is afgelopen.