Wat kost een shetland - minipony of gewone pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:04

hinnik12 schreef:
't was te proberen...


Nou ja, zolang je ouders het er niet mee eens zijn, kun je ook geen pony kopen natuurlijk.
En stel dat je er toch mee zou thuiskomen, denk ik dat de pony dezelfde dag nog terug gebracht wordt. :)
Er zal ook geen normaal mens zijn die een pony verkoopt aan een 12 jarige.

Over een aantal jaar ben je volwassen, dan kun je zelf doen wat je wilt en zoveel pony's en paarden kopen als je zelf wilt. :)

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Re: Wat kost een shetland - minipony of gewone pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:34

Raar. Je mag geen verzorgpony, maar waar komt het vandaan dat je dan denkt dat je een eigen pony wel zou mogen. Ik zou als ik jou was lekker blijven rijden op de manege. Rijden leer je niet in 2 maanden om het zo maar te zeggen. En eventueel een verzorgpony. Kost weinig of niets

Ghosttown

Berichten: 212
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:44

Pfoe. Ik dacht 4 jaar geleden met een puberhoofd ook een kleine pony te kunnen betalen. Dat ging 3 jaar lang goed qua kosten, tot afgelopen winter.

Stalling: €150/maand
Vitaminespuiten (op aanraden van DA): €15/week
Krachtvoer/ruwvoervervangers: €40/maand
Hooi: €30/maand
Hoefsmid: €15/maand
1x scheren (medische redenen): €50
Dekens ivm scheren: €170
Longontsteking -> dierenarts: €190
Flink ontstoken oog -> dierenarts: €105
Tandarts, kiezen getrokken: €120

Dat is +- €1215 in 4 maanden tijd, excl!!! stalling.

Gelukkig heb ik vorig jaar een goed betaalde, vaste baan gevonden en ben ik inmiddels verantwoordelijk en volwassen geworden. Anders was het één groot (financieel) fiasco geweest. ;)

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:41

Ik heb 2 minishetlanders. Met stalling, hoefsmid, tandarts en spullen kom ik gemiddeld op €200 per maand uit. Mijn ouders hebben ze eigenlijk altijd betaald, tot ik 18 werd. Toen moest ik het voor 1 pony zelf betalen en de andere betalen ze nog steeds ;)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Wat kost een shetland - minipony of gewone pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:54

In je andere topic schrijf je dat er geen geld is voor privé lessen. Geloof me, van de maandelijkse kosten van één shetlander, zou je makkelijk wekelijks privé les moeten kunnen volgen op de manege. Waarschijnlijk zelfs 2x per week.

Ook al kan hij bij je vriendin staan, denk dan nog aan voer (zowel krachtvoer als hooi) hoefsmid, veearts, tandarts, en alle benodigde spulletjes.

Investeer je geld alsjeblieft eerst in lessen, ga als je nog wat beter bent op zoek naar een verzorgpony, en kijk over een aantal jaar als je een salaris hebt nog eens verder naar een eigen paard!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wat kost een shetland - minipony of gewone pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:08

Mijn pony's kosten gemiddeld rond de 150 euro per maand per pony aan hooi, onderhoud land/stal/paddock, dierenarts, vitamine brokje, spullen enz.

Dan reken ik de extra hypotheek van een duurder huis met ruimte niet mee.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat kost een shetland - minipony of gewone pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:17

Bij ons ongeveer 100 euro per maand voor 2 shets aan huis.
Die staan op pensioen, dus geen tuig e.d. mestafvoer niet meegerekend, dat is mee met de groten. En hooi is ook goedkoper omdat ik in het groot koop en ze met de grote balen van de paarden mee eten.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:22

ik heb 2 shetlanders aan huis
er gaan 5 a 6 baaltjes hooi per maand door heen. Ik betaal 6 euro per baal weidehooi en dat komt dus uit op 30 euro p maand.
mestafvoer is gratis ongeveer eens in de 2 a 3 maanden brengen we dat weg.
hoefsmid 1x in de 3 maanden 30 euro samen
voer 1x in t halfjaar ongeer een zak 15 euro.
Lijnzaadolie 1x in t halfjaar (weet de prijs niet meer)
Ontwormen 2x per jaar 20 euro per keer
tandarts 1x per jaar
inenten 1x per jaar 100 euro

helaas zijn ze laatst allebei ziek geweest, een longontsteking. Hier heb ik 285 euro voor neergelegd.

Shetjes zelf heb ik gratis gehad van de boer :Y)

Ik heb ze sinds mijn 16e en ze zijn nu 4 jaar in mijn bezit. Heb al die tijd alles zelf betaald, behalve de castratie, die kreeg ik als kado voor mijn vmbo diploma, dit was 90 euro per pony. wat dus erg goedkoop is.

ze staan 1 uur per dag op het gras als alles het toelaat en ik gras heb, wel 24/7 buiten in hun kaalgegeten weitje met onbeperkt hooi verdeeld over 2 netten