Geen zelfvertrouwen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
poniefreekje
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-04-19

Geen zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 09:57

Hey,
Ik zit met een probleempje.
Ik heb al even niet meer gereden omdat ik geen zelfvertrouwen heb ik heb wel geen schrik om te vallen. Vroeger bleef ik op mega stoute paarden zitten en nu val ik al van m’n paard af als hij een bok geeft. Ook schiet hij altijd weg er gaat dan ook geen keer voorbij dat hij dit niet doet. Dus als ik dan de moed heb om er op te krijgen val ik eraf. Ik heb wel liever niet dat iemand anders hem doorrijd als iemand dat doet kan ik liever die persoon en de mensen die ik ken en er op passen van grootte, zijn er te weinig of hebben te weinig ervaring en trekken hard in de mond. Heeft iemand tips ik moet namelijk in Juli op wedstrijd en moet al beginnen oefenen aangezien gwn rijden nog niet lukt :( . Alvast bedankt xxx poniefreekje


Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Geen zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:16

Vind het allemaal heel onduidelijk geschreven. Mijn tip is dan ook zoek goede begeleiding en laat de wedstrijden voorlopig lekker links liggen. Eerst een combinatie worden. Wedstrijden rijden kan ook over een half jaar of een jaar.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:17

Heb je les? Zo niet dan zou ik op zoek gaan naar een fijne instructrice die goed overweg kan met onzekere ruiters en (zeer) regelmatig privé les nemen. Misschien aan het begin zelfs alleen maar rijden als je instructrice er bij is (en dan de andere dagen longeren oid).
Wedstrijd zou ik voorlopig even afzeggen, eerst weer ontspannen kunnen rijden en het leuk hebben met je pony, er komen daarna nog genoeg wedstrijden!

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189), Z1+1

Mooblie
Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:20

Ik kom niet helemaal uit je tekst. Hoe oud is je pony? En wat gaat er aan de bokken vooraf?

Ik zie op je profiel ook dat je nog erg jong bent. Misschien is uit handen geven of op zijn minst goede begeleiding toch wel fijn! En een wedstrijd is voor de lol toch?! Als het niet gaat gewoon even uitstellen ;)

Atra esterní ono thelduin
Mor'ranr lífa unin hjarta onr
Un du evarínya ona varda

poniefreekje
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 10:36

martine0503 schreef:
Vind het allemaal heel onduidelijk geschreven. Mijn tip is dan ook zoek goede begeleiding en laat de wedstrijden voorlopig lekker links liggen. Eerst een combinatie worden. Wedstrijden rijden kan ook over een half jaar of een jaar.


Sorry dat het onduidelijk geschreven is.
Zal kijken naar een begeleider.
Ik heb al wedstrijden gereden en ook met hem. Ik zal er wel over denken om toch maar een jaartje uit te stellen om terug te beginnen met wedstrijden. Bedankt voor de tip!

poniefreekje
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 10:37

Roulette_ schreef:
Heb je les? Zo niet dan zou ik op zoek gaan naar een fijne instructrice die goed overweg kan met onzekere ruiters en (zeer) regelmatig privé les nemen. Misschien aan het begin zelfs alleen maar rijden als je instructrice er bij is (en dan de andere dagen longeren oid).
Wedstrijd zou ik voorlopig even afzeggen, eerst weer ontspannen kunnen rijden en het leuk hebben met je pony, er komen daarna nog genoeg wedstrijden!


Ik ga zeker opzoek naar een begleider.
Bedankt voor de tip!

poniefreekje
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 10:40

Mooblie schreef:
Ik kom niet helemaal uit je tekst. Hoe oud is je pony? En wat gaat er aan de bokken vooraf?

Ik zie op je profiel ook dat je nog erg jong bent. Misschien is uit handen geven of op zijn minst goede begeleiding toch wel fijn! En een wedstrijd is voor de lol toch?! Als het niet gaat gewoon even uitstellen ;)


Mijn pony is nu 10 jaar.
Voor het bokken zijn we gwn aan het rijden. Hij kan soms wel achter de teugel lopen terwijl ik weinig hulpen geef. Zal er ook over denken wedstrijden toch maar een jaartje uit te stellen. Bedankt voor de tip!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70503
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:19

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.


IIII
Berichten: 136
Geregistreerd: 30-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:57

Ik snap wat je meemaakt ik heb ongeveer het zelfde gehad en heb nu weer zoiets. Ik ben zelf heel onzeker als ik op een vreemd paard zit dus toen ik een nieuwe pony kreeg was dat ook mijn probleem. Wat mij toen heeft geholpen is echt alleen doen wat ik zelf durf en nergens druk achter zetten en niet te snel te veel willen. Gewoon beginnen met een lege agenda want anders krijg je het gevoel dat je moet en dan gaat het echt niet beter. Bij mij heeft het ook een half jaar geduurt maar toen tertrouwde we elkaar wel 100%. Of het verstandig is om veel te lessen verschilt per persoon en aan je niveau.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers