Te groot en zwaar ???

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 

Kan het ?

Natuurlijk geen probleem
45 (38%)
Moet lukken wees wel voorzichtig
20 (17%)
Nipt maar kan nog
9 (7%)
Beter niet
33 (28%)
Absoluut niet
9 (7%)

Totaal aantal stemmen: 116


Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:49

maximuss schreef:
Als je enkel naar de kleur kijkt: bespaar jezelf de moeite en de teleurstelling en koop (nog) geen paard.



He joh doe niet zo flauw.

Ik heb ook Helemaal niks met rode vossen of standaard bruine paarden.

Zoiezo niet met normale paarden. Ik ben helemaal gek van barokke paarden. Moet ik dan ook maar gelijk geen paard kopen?

Kom nou toch. Kind mag best een voorkeur hebben hoor.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Sara18
Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:50

parisvanasch schreef:
Saravda schreef:
Bedankt @Absolem !! Ik heb er ook hard voor geknokt. :j

Verder voor TS, ik zou inderdaad eens proef gaan rijden. Wie weet is een haflinger toch niet helemaal wat je zoekt. Zo was ik opzoek naar een grote brede 160+ stoere donkerbruine ruin. En ach... Ik kwam thuis met een o zo schattige witte merrie van 1,55. Kruising tussen een PRE en Arabier. Niet zo breed en stoer dus... maar opslag verliefd :o


Goed idee maar een standaard bruin zwart wit paard of vos is niets voor mij geef dan maar palomino of schimmel of zo of een dolmatiër paars hahaha lekker speciaal net als ik


Kleur is niet belangrijk kwam ik achter bij het zoeken naar een nieuw paard. Bij allle paarden welke ik mooi vond ontbrak de klik. Ik kwam met iets totaal anders thuis qua uiterlijk maar qua karakter was het de perfecte match. Ga vooral op het karakter af. Past het bij je eisen? Bij je toekomstplannen? Is de klik er? Etc etc..
Kleur is een leuk pluspuntje. Staar je niet blind aan alleen de kleur. *D

Nico, 31 mei 2018

"No heaven can heaven be, if my horse isn't there to welcome me."

maximuss
Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:54

Absolem schreef:
maximuss schreef:
Als je enkel naar de kleur kijkt: bespaar jezelf de moeite en de teleurstelling en koop (nog) geen paard.



He joh doe niet zo flauw.

Ik heb ook Helemaal niks met rode vossen of standaard bruine paarden.

Zoiezo niet met normale paarden. Ik ben helemaal gek van barokke paarden. Moet ik dan ook maar gelijk geen paard kopen?

Kom nou toch. Kind mag best een voorkeur hebben hoor.



Ze praat over dalmatiërpaarden die in de tuin komen te staan... Ga jij jezelf daar echt mee vergelijken?

Ik krijg de Pokémon/ groentesoep- vibe bij dit topic...

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:59

maximuss schreef:
Absolem schreef:



Ze praat over dalmatiërpaarden die in de tuin komen te staan... Ga jij jezelf daar echt mee vergelijken?

Ik krijg de Pokémon/ groentesoep- vibe bij dit topic...



Kind is 13. Kon jij alle vachtkleuren en termen die in de paarden wereld zijn toen al dan?

En ze heeft uitgelegd dat haar achtertuin een oude koeienweide is. Neemt toch niet alles zo serieus.de wereld is al saai genoeg.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

JorineV
Berichten: 1084
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:04

Hoeveel volwassenen zijn er wel niet die een mooie lap grond aan huis hebben en zeggen dat de paarden in de tuin staan :o Wie weet zijn TS' ouders wel net zo enthousiast om bij het nieuwe huis (met weilanden) haar droom in vervulling te brengen.
Toevoeging: kwam elders op Bokt iemand tegen met zat ervaring die een Shetlander zocht in Fjordenkleur :+

maximuss
Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:07

Ts opende dit topic met een imo serieuze vraag dus dan krijgt ze serieuze reacties...

En imo is een haflinger net zo gewoon als een bruine warmbloed. Die zijn er hier in de streek in overvloed (aan de taal van TS te lezen denk ik dat ze redelijk uit de omgeving is)...

parisvanasch
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-07-18

Re: Te groot en zwaar ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 22:28

Vele reageren negatief op dat ik naar de kleur kijk maar sorry hoor ik HAAT normale kleuren van paarden is de wereld al niet saai genoeg ik koop een paard op mijn leven kleur te geven niet om even saai te zijn als de rest en erbij te horen ik rijd nu 3 jaar heb mn a attest en ben helemaal gek van paarden binnen enkele jaren hoop ik dan ook een trouwe vriend erbij te hebben en samen veel te fun te hebben en ja misschien gaat hij in mijn tuin staan maar misschien blijf ik wel gewoon bij de manege en zet ik hem daar wie weet wie zal het zeggen ik ben net 13 er kan nog zo veel gebeuren maar ik laat mensen niet mijn leven beslissen ik ben en blijf de koppige ik die alles speciaal wil dus... problemen mee dan ben je bij de verkeerde persoon ene danku aan de mensen die mij begrijpen
Trouwens toen ik het over dat dalmatiërpaard had was ik serieus op mn vorige stal stond een wit paard met zwarte vlekken echt zoals een dalmatiër dus ik noem dat zo problemen mee ?!?

maximuss
Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Te groot en zwaar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:38

Heb je een saaie vakantie? :+
Lang leve pubers die zich vervelen! :roll:

Misschien koop je ooit een paard, misschien ben je de paarden over een tijdje beu en stop je ermee... Misschien koop je een bruin paard of een zwarte... Da's allemaal mogelijk maar misschien moet je eerst zelf je leven zin/ kleur geven ipv dit te laten afhangen van de kleur van jouw (imaginaire) paard...

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:05

maximuss schreef:
Heb je een saaie vakantie? :+
Lang leve pubers die zich vervelen! :roll:

Misschien koop je ooit een paard, misschien ben je de paarden over een tijdje beu en stop je ermee... Misschien koop je een bruin paard of een zwarte... Da's allemaal mogelijk maar misschien moet je eerst zelf je leven zin/ kleur geven ipv dit te laten afhangen van de kleur van jouw (imaginaire) paard...


Jeetje, verkeerde been uit bed gestapt?

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Billy
Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Te groot en zwaar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:21

Guthedentjemie, stelletje zuurpruimen.....kind is 13 en wil haar droompaard..... ik wilde vroeger een appaloosa... dromen mag toch? :D

Goedgekeurd onderschrift :)

puppy1128
Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:42

Absolem schreef:
Gezien je nog doorgroeit. Wil ik je toch wel heel hard aanraden om flink te sporten. En echt absoluut niet omdat ik je onzeker wil maken of wil afkraken of iet dergelijks, absoluut niet, maar wel omdat een paard maar tussen 15 en 20% van zijn eigen lichaam gewicht maximaal kan dragen op zijn rug zonder echte schade op te lopen aan de rug.

Dus als jij groeit in zowel gewicht als in lengte. Pas je straks alleen nog maar op een paard van minimaal 1,70.


Ik ben zelf ben ook geen dunne dame. Ik weeg 73 kilo en ik ben 1,68 lang, ook nog gezegend met twee enorme dames en ik heb dus een dikke zwemband boven m'n rijbroek zichtbaar als ik in het zadel zit. al het extra gewicht zorgt er bij mij al voor dat het mij stoort in mijn balans. Vandaar dat ik ook niet meer rijd op de arabier van 1,63 tot ik weer 65 kilo weeg, terwijl ik daar eigenlijk kwa lengte prima op pas.



Even over die 15-20%, dat is wel gerekend van gezond gewicht. Niet van een paard die 200 kg te zwaar is. :+
Anders moet het paard dag in dag uit 200 kg extra dragen EN nog de (eigenlijk te zware) ruiter. (Als je op de max gaat rekenen.) In het ergste geval zou een paard dus 300 (of zelfs meer) kg extra moeten meezeulen. :=

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:50

He wat een flauwe reacties. TS is 13 en heeft een droom. Het zou toch heerlijk zijn als ze die droom kan waarmaken?

JorineV
Berichten: 1084
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Te groot en zwaar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:20

TS met dalmatiërpaard bedoel je waarschijnlijk een panterbonte, een vorm van Appaloosa (kleur). Kan een Appaloosa (ras) zijn of een Knapstrupper, zoals die van Pippi Langkous. Je ziet ze niet zo veel dus heel gek is het niet dat je de naam niet kent ;) Laat je niet kisten.

Ineke2
Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Te groot en zwaar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:47

Jeetje zeg laat Ts lekker haar droom waar gaan maken in de toekomst.
Rondkijken en dromen kan nooit kwaad <3

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

parisvanasch
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 15:33

maximuss schreef:
Heb je een saaie vakantie? :+
Lang leve pubers die zich vervelen! :roll:

Misschien koop je ooit een paard, misschien ben je de paarden over een tijdje beu en stop je ermee... Misschien koop je een bruin paard of een zwarte... Da's allemaal mogelijk maar misschien moet je eerst zelf je leven zin/ kleur geven ipv dit te laten afhangen van de kleur van jouw (imaginaire) paard...


Je snapt niet wat ik bedoel maar ok
antje_vip schreef:
maximuss schreef:
Heb je een saaie vakantie? :+
Lang leve pubers die zich vervelen! :roll:

Misschien koop je ooit een paard, misschien ben je de paarden over een tijdje beu en stop je ermee... Misschien koop je een bruin paard of een zwarte... Da's allemaal mogelijk maar misschien moet je eerst zelf je leven zin/ kleur geven ipv dit te laten afhangen van de kleur van jouw (imaginaire) paard...


Jeetje, verkeerde been uit bed gestapt?


Thanks

Jolien87 schreef:
He wat een flauwe reacties. TS is 13 en heeft een droom. Het zou toch heerlijk zijn als ze die droom kan waarmaken?


Thanks

JorineV schreef:
TS met dalmatiërpaard bedoel je waarschijnlijk een panterbonte, een vorm van Appaloosa (kleur). Kan een Appaloosa (ras) zijn of een Knapstrupper, zoals die van Pippi Langkous. Je ziet ze niet zo veel dus heel gek is het niet dat je de naam niet kent ;) Laat je niet kisten.


Thanks

Ineke2 schreef:
Jeetje zeg laat Ts lekker haar droom waar gaan maken in de toekomst.
Rondkijken en dromen kan nooit kwaad <3


Idd er zijn toch nog mensen die mij begrijpen

Als jullie paarden weten die te koop staan en jullie denken dat ze iets voor mij zijn mag je me die altijd even sturen
Ps dankje voor alle lieve en leuke reacties

wHoogendoorn
Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:42

Ik wil ook graag even iets toevoegen.
Bijna iedereen die een paard gaat kopen (zeker bij de eerste) heeft vooraf specifieke eisen. Dat is logisch. We dromen alvast van het paard dat we straks zullen hebben en daar hebben we een beeld bij.
Maar dan... Dan gaan je op zoek en dan wordt je verliefd... En dan maakt de kleur, het ras, aftekeningen etc niet zo veel meer uit. Verliefd = verliefd.
Dus TS: Blijf maar lekker dromen. Jouw dromen kan niemand je afpakken!

parisvanasch
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 15:47

Wendy_Segaar schreef:
Ik wil ook graag even iets toevoegen.
Bijna iedereen die een paard gaat kopen (zeker bij de eerste) heeft vooraf specifieke eisen. Dat is logisch. We dromen alvast van het paard dat we straks zullen hebben en daar hebben we een beeld bij.
Maar dan... Dan gaan je op zoek en dan wordt je verliefd... En dan maakt de kleur, het ras, aftekeningen etc niet zo veel meer uit. Verliefd = verliefd.
Dus TS: Blijf maar lekker dromen. Jouw dromen kan niemand je afpakken!

Ineke2 schreef:
Jeetje zeg laat Ts lekker haar droom waar gaan maken in de toekomst.
Rondkijken en dromen kan nooit kwaad <3


Zal ik zeker doen
Maar eum... waarom noemen jullie mij eigenlijk TS???

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Te groot en zwaar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:54

TS = topic starter

puppy1128
Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:53

Wendy_Segaar schreef:
Ik wil ook graag even iets toevoegen.
Bijna iedereen die een paard gaat kopen (zeker bij de eerste) heeft vooraf specifieke eisen. Dat is logisch. We dromen alvast van het paard dat we straks zullen hebben en daar hebben we een beeld bij.
Maar dan... Dan gaan je op zoek en dan wordt je verliefd... En dan maakt de kleur, het ras, aftekeningen etc niet zo veel meer uit. Verliefd = verliefd.
Dus TS: Blijf maar lekker dromen. Jouw dromen kan niemand je afpakken!


Ik heb anders toch echt het paard dat aan al mijn eisen voldoet. Inclusief de kleur. Al lukt het veel mensen niet inderdaad. Die komen met het omgekeerde thuis van wat ze wilde hebben. _O-

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:57

Dat maakt zo'n zoektocht altijd leuk. Het is geen uitzondering als je met totaal iets anders thuiskomt dan wat je vooraf voor ogen had.

TS, ik denk dat je beter zelf op zoek kunt gaan in plaats van vreemden op internet te vragen. Is er misschien iemand op de manege die je kent en die je hierbij zou kunnen helpen?

wHoogendoorn
Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Re: Te groot en zwaar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:03

Een ervaren iemand meenemen naar de bezichtigingen is heel erg aan te raden.
Deze persoon ziet veel sneller of het paard goed loopt en er goed bij staat.
En 2 paar ogen zien meer dan 1.
Bovendien: Deze persoon kan jou afremmen wanneer je een te snelle beslissing dreigt te nemen (Sommige verkopers kunnen er veel druk op leggen door bv te zeggen dat er nog andere kopers komen)

Toen wij een pony gingen kopen hebben we ook een kennis meegenomen naar alle bezichtigingen. Als we dat niet hadden gedaan, hadden we waarschijnlijk een pony gekocht met een zeer zwakke knie (ons viel het niet meteen op)

parisvanasch
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 07:51

Bellatrix schreef:
TS = topic starter


Aha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers