Hoe groot weide voor shet

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is 310m2 genoeg voor 2 shetjes? Staat lekker gras op.

Ja, dit is genoeg voor 2 shetlanders
10 (6%)
Neen, dit is niet genoeg voor 2 shetlanders maar wel voor 1
2 (1%)
Neen, dit is niet voor 2 shetlanders genoeg en ook niet voor 1.
132 (84%)
Ja, dit is genoeg zolang je shetlanders de nodige beweging bij krijgt van jouw.
12 (7%)

Totaal aantal stemmen: 156


Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: Hoe groot weide voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 01:14

Sorry hoor, maar volgens mij ben jij de enige die hier erg kinderachtig reageert.
Ik leg tenminste nog uit waarom ik iets wel of niet vind kunnen, jij loopt alleen maar te fitten op iedereen omdat ze het in jou ogen niet goed doen.

Maar zoals iemand anders je eerder al aanbood, kom anders eens kijken hoe mijn pony's staan, dan kunnen we de discussie real life voortzetten.

Verder zou ik het erg op prijs stellen als je aangeeft wat voor jou dan wel paardwaardig is, misschien kan ik (en anderen) er nog wat van leren.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:55

sasjaaa schreef:
Maar zoals iemand anders je eerder al aanbood, kom anders eens kijken hoe mijn pony's staan, dan kunnen we de discussie real life voortzetten.


Waars durft ze dat niet of heeft ze er geen behoefte aan want haar wil is een feit :Y)
Maar t tegendeel blijkt waar haar wil is geen feit of wet want als ze gelijk zou hebben zou meer als half nederland geen paarden mogen houden.
De meesten kunnen/mogen nml de winter maanden niet de weilanden op.

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Hoe groot weide voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:09

Mijn pony's gaan trouwens ook niet uit eigen beweging hard rennen als ze wel in de wei mogen. Ja ze rennen naar het gras, maar ik moet ze toch echt opjutten wil ik dat ze even hard gaan. Dus volgens mij komen ze prima aan hun loopbehoefte toe op hun mini paddock. In de wei gaan ze grazen en niet rennen. Nu ben ik ook wel benieuwd naar hoe GC haar pony's heeft staan.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:14

Fennadev schreef:
Mijn pony's gaan trouwens ook niet uit eigen beweging hard rennen als ze wel in de wei mogen. Ja ze rennen naar het gras, maar ik moet ze toch echt opjutten wil ik dat ze even hard gaan. Dus volgens mij komen ze prima aan hun loopbehoefte toe op hun mini paddock. In de wei gaan ze grazen en niet rennen. Nu ben ik ook wel benieuwd naar hoe GC haar pony's heeft staan.

Of ze het doen is 1 ding, maar ik vind dat ze het wel moeten kunnen mochten ze er behoefte aan hebben.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:23

GamblersCup schreef:
Nee, niet omdat ik dat vindt. Mijn mening is geen feit. Maar dit gegeven wel.


Hoe houd jij je paarden dan? Deze gaan niet op stal?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:47

Ik heb een mooi stukje weide lang en daardoor niet zo breed. Dit stuk is 700 vierkante meter daar kan je makkelijk 2 shetjes op houden.voor dat ik dit stukje kocht stonden er 2 shetten op.ze konde mooi rennen en spelen,dus ligt er ook aan hoe de weide loopt.maar die 310 is echt te weinig. Je moet zo wie zo 2 shetten kopen want zijn kudde dieren.en als gras op is bij voeren shetten op teveel gras is toch ook vaak vragen om moeilijk heden. Succes

Michelle05
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:06

Hallo ik heb ook een vraagje.
Kunnen er 1/2 shetlanders op 1200 meter grond?
Gewoon een vraagje omdat ik het beste wil!

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:31

Nee dat is echt te klein. Daar kunnen ze nooit eens lekker uitleven. Ik heb de mijne op een stuk dat ruim 3.5 keer zo groot is. Daar kunnen ze wel lekker op rennen, maar ze gaan er nooit vol uit. Dat gebruik ik als paddock ivm pony's die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid. Het is volledig kaal gegeten en ze krijgen hier 24/7 hooi bijgevoerd. Binnenkort krijgen ze er nog een stuk bij. Daarnaast heb ik nog een weiland van 2600 vierkante meter waar ze hun benen wel kunnen strekken. Op dit stuk gaan ze wel regelmatig lekker uit hun plaat, rengalop, lekker bokken en spelen.

Je hebt ook nog ruimte nodig voor je mestafval, hooiopslag etc. Je zult een goede bodem moeten hebben, want ze lopen het snel kapot, zeker als het een tijd regent.

Overigens zal ik nooit adviseren om een pony en een geit samen te houden. Ze missen dan beide een soortgenoot.

Michelle05
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:37

capopjekop schreef:
Nee dat is echt te klein. Daar kunnen ze nooit eens lekker uitleven. Ik heb de mijne op een stuk dat ruim 3.5 keer zo groot is. Daar kunnen ze wel lekker op rennen, maar ze gaan er nooit vol uit. Dat gebruik ik als paddock ivm pony's die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid. Het is volledig kaal gegeten en ze krijgen hier 24/7 hooi bijgevoerd. Binnenkort krijgen ze er nog een stuk bij. Daarnaast heb ik nog een weiland van 2600 vierkante meter waar ze hun benen wel kunnen strekken. Op dit stuk gaan ze wel regelmatig lekker uit hun plaat, rengalop, lekker bokken en spelen.

Je hebt ook nog ruimte nodig voor je mestafval, hooiopslag etc. Je zult een goede bodem moeten hebben, want ze lopen het snel kapot, zeker als het een tijd regent.

Overigens zal ik nooit adviseren om een pony en een geit samen te houden. Ze missen dan beide een soortgenoot.

Had u het tegen mij of?