hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:24

Hoi! Ik verdien gemiddeld per maand wel bijna 100,- voor gewoon oppassen!
Als je hier nog een krantenwijk bijneemt kan het zo zijn dat je op 200,- uit komt. Houd er wel rekening mee dat oppassen soms onregelmatig is. Bovendien is een paard heel moeilijk als je niet financieel hulp krijgt van je ouders. Wat als de pony ziek word? Dat kan tot 1000,- oplopen.

Gientje12
Berichten: 819
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Drenthe

Re: hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:31

Leuk dat je een eigen pony wil en mag! Ik wilde dat destijds ook heel graag en dacht dat het allemaal zo kon, maar het mocht niet van mijn ouders en dat is achteraf maar goed geweest.. ga lekker sparen en geniet van je verzorgpaardje! Dan kun je later genieten van een eigen paard!

gwneva
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:08

Dus je hoeft verder niks te betalen?
Want als je moeder ook alle andere kosten betaalt (dierenarts, hoefsmit enz.) zou je kunnen kijken hoeveel je verdient per maand en hoe duur de stallingskosten per maand zijn. Maar je moet er wel echt boven uit komen per maand. Het kan natuurlijk namelijk zijn dat je een maand even wat minder verdient als je niet vaste werkuren hebt.
Maar ik den dat van te voren sparen niet echt gaat werken want een stalling kan zo oplopen tot 150-250 euro per maand.
Heb je nu al een baantje bij een winkel?
Je zou natuurlijk krantenwijk kunnen nemen maar ik verdien niet meer als 50 euro per maand (behalve met feestdagen) dus dan zou je echt goed alles op een rijtje moeten zetten..

Je moet er wel rekening mee houden dat je pony ziek kan worden, blessures, spullen gaan stuk en moet je nog apart voer betalen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:15

Ik zou lekker je verzorgpaarden blijven doen, en ondertussen goed je best doen op school.
Dan ga je later genoeg geld verdienen om wat voor paard je ook maar wil te kopen, en natuurlijk elke maand leuke spulletjes!

Je kan nu wel al je vrije tijd aan bijbaantjes gaan besteden om een eigen pony te kunnen onderhouden, maar ik weet wel zeker dat je dan minder tijd overhoud voor school. Als je dan later amper genoeg salaris hebt om voor jezelf te zorgen krijg je hartstikke spijt. :(:)

KittyDylan

Berichten: 8874
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:20

Keell94 schreef:
op je 14e ga jij geen paard alleen kunnen onderhouden want een echt baantje mag je nog niet op een krantenwijk en bollenpellen na. Dat kun je dus wel vergeten, je zou kunnen kijken naar een oppasbaantje maar dat is ook geen vetpot en zou denk ik maar af en toe zijn.

Ik ben 22 en kan ook geen paard onderhouden :P nu heb ik wel een huis en een auto en een hond en nog meer vaste lasten maar dan nog, een paard kost gewoon heel veel geld, met alleen de stalling ben je er nog niet.

Ik heb op mijn 12e een pony gekocht maar gewoon met heel veel mazzel, pony zelf betaald en mijn moeder betaalde de stalling (maar €35 per maand) maar tegenwoordig is dat zeldzaam en ben je minimaal €200 pm kwijt aan alleen stalling.

Super lief van je ouders maar denk niet dat het nu rieeel is op jouw leeftijd, zag op je profiel dat je ook verzorgpony's hebt, waarom niet lekker daar nog even van genieten en gewoon lekker gaan sparen?


Nee, daarom heb ik op mijn 14e ook mijn eigen pony gekocht, en op mijn 15e de tweede :j

Ik betaal zelf hooi, da kosten, hoefsmid, en de brokken halen we uit de "stalbeurs" (daar zit ook geld in voor de ponies, en komt ook het geld in van de pensionponies)

Ik heb dan wel weer het geluk dat ze aan huis staan.

En ja, op mijn 14e had ik gewoon een baan op een agrarisch bedrijf voor een hele zomer.

Renaatt
Berichten: 7
Geregistreerd: 08-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:05

Als 14- jarige is maandelijks minimaal 200 euro bij elkaar krijgen niet te doen. Ik zou lekker gaan sparen zodat je straks als je wel genoeg verdient, allemaal leuke spullen kan kopen voor je eigen pony/paard!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:15

De vraag van iedereen op aarde; hoe verdien je zoveel mogelijk geld in zo min mogelijk tijd. En het liefst ook nog met zo min mogelijk moeite.

KittyDylan paarden aan huis is heeel anders dan paarden op stalling. Dan ben je makkelijk 200 euro in de maand kwijt voor een goed plekje. Als je pech hebt en rond de randstad woont zit je zo op 300. Met alleen maandelijks je hooi en brokken zit je daar lang niet op. Is niet helemaal te vergelijken met TS haar situatie.

TS; wat gebeurd er als de hoefsmid/tandarts/dierenarts langs moet komen? Wat als je paard koliek krijgt en naar de kliniek moet? Wat als je zadel stuk gaat en je een nieuwe moet?

KittyDylan

Berichten: 8874
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:40

Ja daar heb je helemaal gelijk in hoor!
Ik vindt dat TS zelf ook nog maar een tijd moet wachten, sowieso tot je 15e. Dan én verdien je meer, én heb je meer verantwoording.
Aan jouw titel te lezen, klinkt het alsof je per se vandaag op morgen nog een pony wilt. Niet zo denken.

En inderdaad, dierenarts kosten. Op dit moment zit mijn jongste onder de medicijnen, en dat is echt niet goedkoop!