hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
maritbella
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-02-17

hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 20:58

hey allemaal, ik zit met een probleem. me moeder wil dolgraag een pony voor me kopen alleen dan zou ik zelf de stalling enzo moeten betalen. hoe kan ik makkelijk en snel veel geld verdienen voor me eigen pony.

HELP!!!!!!!!!!!!!!

horses are like chocolates. one is not enough


maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:00

Je bent 17, dus ik zou zeggen: Pak een baantje en evt een krantenwijk. Oppasservice?

Heel snel geld verdienen? Dan zou je illegaal moeten gaan werken. Lijkt me niet dat je dat wilt.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:01

Realiseer je even dat de stalling een maandelijks bedrag is. Niet eenmalig. Je moet dus ELKE maand een paar honderd euro kunnen neerleggen. Daarnaast ook hoefsmid, tuig, enz.

Over het geld verdienen: simpel, neem gewoon een baantje, maar ik weet niet hoe oud je bent, wellicht ben je nog erg jong. Dan is het erg moeilijk een baan te vinden waarvan je een pony kan betalen.

Koper
Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:01

TS hoe oud ben je? Je profiel spreekt zichzelf een beetje tegen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Annalies03
Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:02

makkenlijk en snel geldt verdienen bestaat niet.. op jou leeftijd kun je misschien een krantwijk doen, maar dat is heel veel werk, en je gaat er zeker geen paard mee onderhouden.

lief van je ouders dat ze je paardje willen kopen, maar hou je ook rekening met de dierenarts, tandarts, hoefsmit etc etc etc?

.::: You musn't be afraid to sparkle a little brighter, darling :::.

AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:02

Je bent veertien jaar zie ik. Niet oud genoeg voor een supermarkt baantje waar je in de avonden kan draaien, of het weekend.
Ik haal met mijn bijbaan (zestien jaar) al moeilijk 200 euro per maand, dus kan je nagaan. En dan kan je wel beginnen over 'er alles voor over hebben', maar als je als je energie en tijd in je werk steekt laag je de pony vallen.

Wacht nog even tot je wat ouder bent! ;)

@maralyn, ze is veertien, staat op haar persoonlijke info.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:03

Met oppassen verdiende ik vroeger veel geld, had verschillende adresjes, tikte lekker aan.
Voordeel, in de avonden kon ik mooi mijn huiswerk daar maken, dus vervolgens mijn handen vrij voor mijn hobbies.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:08

Ze had in haar leeftijd 17 ingevuld.

Vandaar dat ik 17 zei.
Maar dan nog. 14? Kan ze prima oppaswerk doen.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:09

maralyn schreef:
Ze had in haar leeftijd 17 ingevuld.

Vandaar dat ik 17 zei.
Maar dan nog. 14? Kan ze prima oppaswerk doen.


Vast wel, maar ze moet wel minimaal 200,- verdienen en dat is erg lastig met zo'n onregelmatig baantje.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:11

AlwaysH schreef:
maralyn schreef:
Ze had in haar leeftijd 17 ingevuld.

Vandaar dat ik 17 zei.
Maar dan nog. 14? Kan ze prima oppaswerk doen.


Vast wel, maar ze moet wel minimaal 200,- verdienen en dat is erg lastig met zo'n onregelmatig baantje.


Jup!!
En anders moet ze maar wachten tot ze daadwerkelijk 17 is.

TS: Ik zou wel een buffer opbouwen.
Mocht je door omstandigheden ineens geen werk meer hebben, dat je wel financiele speelruimte hebt om dit te kunnen bekostigen.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Annalies03
Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:14

ik zou als ik jou was he, met je ouders afspreken dat je nu een oppas baantje neemt bijv. en dan goed gaat sparen, zodat je straks lekker spullentjes kan kopen en dan als je 17 ofzo bent ga je je eigen paardje halen! dan heb je lekker veel tijd om te sparen, goed opbouwen, nog meer leren, voor je verzorgpaardjes zorgen en dan straks als je je eigen paardje hebt kun je er gelijk mee aan de slag!

.::: You musn't be afraid to sparkle a little brighter, darling :::.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:17

Je moeder overuren laten werken :+
Of alimentatie van je vader eisen :+

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:19

Als je echt 14 bent, dan wordt het lastig om een baantje te vinden. Dan houd het wel op met een krantenbaantje. Als je 17 bent dan zou je meerdere baantjes kunnen doen. Bij een supermarkt en restaurant bijvoorbeeld.

StonedRomy
Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:21

Honden uitlaten kan je ook leuk mee verdienen, maar dan moet je wel de juiste kennis hebben en minimaal een uur per dag kunnen lopen.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Keell94
Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:23

op je 14e ga jij geen paard alleen kunnen onderhouden want een echt baantje mag je nog niet op een krantenwijk en bollenpellen na. Dat kun je dus wel vergeten, je zou kunnen kijken naar een oppasbaantje maar dat is ook geen vetpot en zou denk ik maar af en toe zijn.

Ik ben 22 en kan ook geen paard onderhouden :P nu heb ik wel een huis en een auto en een hond en nog meer vaste lasten maar dan nog, een paard kost gewoon heel veel geld, met alleen de stalling ben je er nog niet.

Ik heb op mijn 12e een pony gekocht maar gewoon met heel veel mazzel, pony zelf betaald en mijn moeder betaalde de stalling (maar €35 per maand) maar tegenwoordig is dat zeldzaam en ben je minimaal €200 pm kwijt aan alleen stalling.

Super lief van je ouders maar denk niet dat het nu rieeel is op jouw leeftijd, zag op je profiel dat je ook verzorgpony's hebt, waarom niet lekker daar nog even van genieten en gewoon lekker gaan sparen?

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Theeglas
Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:25

Toen ik 15 was kocht ik mn eerste pony. Hiervoor bracht ik 6 dagen per week de ochtend krant en dan werkte ik op donderdagavond en zaterdag nog bij de Action.
Dus een dubbel bijbaantje zoeken!

Anoniem

Re: hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:29

Ja hoor hier ook. Naast school elke donderdag avond en de hele zaterdag en soms zondag werken in de horeca. Alle vakanties fulltime werken.

Annalies03
Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:30

jah maar dit gaat m niet worden voor iemand van 14 jaar @theeglas @MariekeB

.::: You musn't be afraid to sparkle a little brighter, darling :::.

AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:33

MariekeB schreef:
Ja hoor hier ook. Naast school elke donderdag avond en de hele zaterdag en soms zondag werken in de horeca. Alle vakanties fulltime werken.


Dat is illegaal als je veertien bent.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:33

Als je 14 bent kun je inderdaad niet veel. Zodra je 15 bent ochtendkrant gaan doen, verdiende ik 250 euro in de maand mee, en dan daarnaast nog wat proberen te zoeken :j

And [o] is coming.

maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:37

Keell94 schreef:
op je 14e ga jij geen paard alleen kunnen onderhouden want een echt baantje mag je nog niet op een krantenwijk en bollenpellen na. Dat kun je dus wel vergeten, je zou kunnen kijken naar een oppasbaantje maar dat is ook geen vetpot en zou denk ik maar af en toe zijn.

Ik ben 22 en kan ook geen paard onderhouden :P nu heb ik wel een huis en een auto en een hond en nog meer vaste lasten maar dan nog, een paard kost gewoon heel veel geld, met alleen de stalling ben je er nog niet.

Ik heb op mijn 12e een pony gekocht maar gewoon met heel veel mazzel, pony zelf betaald en mijn moeder betaalde de stalling (maar €35 per maand) maar tegenwoordig is dat zeldzaam en ben je minimaal €200 pm kwijt aan alleen stalling.

Super lief van je ouders maar denk niet dat het nu rieeel is op jouw leeftijd, zag op je profiel dat je ook verzorgpony's hebt, waarom niet lekker daar nog even van genieten en gewoon lekker gaan sparen?


Hier ook een huurwoning(kje)
Geen auto, geen hond, wel een scooter. (Maar dus geen wegenbelasting en loopt 1/35-40.)
Hier tóch wel een paard. Stalling op 150, en spaargeld er om heen elke maand 50 euro. (alleen voor paard is dan ehh) Maar... wel een minimum van spaarpot van 600 voor onverwachte kosten (dierenarts)
Maar wel een baan van 32 uur in de week.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

cissy
Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:40

Koop geen eigen pony maar zoek een verzorg of bijrijdpony en ga ondertussen als een speer sparen.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Keell94
Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:42

maralyn schreef:
Keell94 schreef:
op je 14e ga jij geen paard alleen kunnen onderhouden want een echt baantje mag je nog niet op een krantenwijk en bollenpellen na. Dat kun je dus wel vergeten, je zou kunnen kijken naar een oppasbaantje maar dat is ook geen vetpot en zou denk ik maar af en toe zijn.

Ik ben 22 en kan ook geen paard onderhouden :P nu heb ik wel een huis en een auto en een hond en nog meer vaste lasten maar dan nog, een paard kost gewoon heel veel geld, met alleen de stalling ben je er nog niet.

Ik heb op mijn 12e een pony gekocht maar gewoon met heel veel mazzel, pony zelf betaald en mijn moeder betaalde de stalling (maar €35 per maand) maar tegenwoordig is dat zeldzaam en ben je minimaal €200 pm kwijt aan alleen stalling.

Super lief van je ouders maar denk niet dat het nu rieeel is op jouw leeftijd, zag op je profiel dat je ook verzorgpony's hebt, waarom niet lekker daar nog even van genieten en gewoon lekker gaan sparen?


Hier ook een huurwoning(kje)
Geen auto, geen hond, wel een scooter. (Maar dus geen wegenbelasting en loopt 1/35-40.)
Hier tóch wel een paard. Stalling op 150, en spaargeld er om heen elke maand 50 euro. (alleen voor paard is dan ehh) Maar... wel een minimum van spaarpot van 600 voor onverwachte kosten (dierenarts)
Maar wel een baan van 32 uur in de week.


Ik zeg niet dat het niet kan hoor, tuurlijk kan het maar onze huur is best hoog in vergelijking wat wij verdienen (zijn ook op zoek naar wat anders maar schiet nog niet echt op) wij wonen best afgelegen dus hebben wel een auto nodig, ook voor het vervoer van de hond erg handig (mijn auto kost ong €100 pm aan wegenbelasting en verzekering en ik heb geen grote of dure auto) voorheen ook altijd een scooter gehad.

Hond kost ook geld en daar hebben wij een spaarpotje voor, maar niet voor ook nog een paard :) heb na de verkoop van mijn pony altijd paarden van anderen gereden en dit beviel ook prima, dus tot ik meer zekerheid heb houd ik het op een bijrijdpaard.

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Anoniem

Re: hoe verdien je snel genoeg geld voor een pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:46

Omdat de TopicStarter (TS) 14 jaar oud is, heb ik het topic van Wikizaken naar Young Rider Talk verplaatst.

love_odin
Berichten: 250
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:53

Onmogelijk is een groot woord.
Ik heb mijn paarden voor 100 per maand per paard in stalling te staan inclusief binnenbak.
Dus dan zou ze het met een krantenwijk af kunnen.

Wat ik dan weer niet snap is dat je 3 verzorg paarden hebt waarvan 1 praktisch bijna van jezelf is.
Waarom zou je dan nog een eigen paard willen.

Daarnaast zit je volgend school jaar in het examen jaar, dan heb je weinig tijd om te werken of om met al die paarden bezig te zijn.

Denk goed na over je keuze


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers