[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninarosierx
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:24

capopjekop schreef:
In je profiel staat 15. Maar goed. Hopelijk zie je nu zelf wel in dat je te groot bent voor je pony?

ik vind zelf persoonlijk echt van niet, maar op de foto lijkt ze veel kleiner dat in het echt

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:34

Dan ben ik wel benieuwd naar een andere foto.

Teskex
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:36

Afbeelding
Heyy allemaal ik had een vraagje!
Vinden jullie mij te groot op janneke?
Ik ben 12 jaar en weeg 34 kg!
Janneke is best sterk en heeft nooit aangegeven dat ik te groot of te zwaar ben daar let ik persoonlijk veel op!
Ik ben 1,45
Hou het netjes maar je mening mag!

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:38

Heb je een foto uit een andere hoek? Nu ben ik geneigd te zeggen dat je te groot bent maar mss vertekend de foto door de hoek

Teskex
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:42

capopjekop schreef:
Heb je een foto uit een andere hoek? Nu ben ik geneigd te zeggen dat je te groot bent maar mss vertekend de foto door de hoek

Bedoel je het naar mij of naar Nina?

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:45

Jou

Ninarosierx
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:52

hier is een filmpje

Ninarosierx
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:57


Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:59

Ninarosierx schreef:
Ninarosierx schreef:
hier is een filmpje

https://youtu.be/WcXePM-z3uU


Ik vind je te groot en met barebackpad springen is vgm niet zo heel fijn voor de rug van je pony.

Teskex
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:00

Afbeelding

Ninarosierx
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:01

Knorretjee schreef:
[quote
hier is een filmpje

https://youtu.be/WcXePM-z3uU[/quote]

Ik vind je te groot en met barebackpad springen is vgm niet zo heel fijn voor de rug van je pony.[/quote]

ze vind het juist beter ze is al 22 en zo is het gewicht op der rug minder.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:04

Als je er zo zeker van bent dat je past, waarom plaats je het dan hier?
Ik vind je zowel te zwaar als te lang.

Teskex vind ik ook niet meer passen.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:05

Bijna niet te beoordelen maar ik heb hem op pauze gezet op het beeld waar jullie er helemaal op staan. Ik vind je hier ook te groot, al is het wat minder erg dan op de foto.

Maar vooral je zadel ligt dramatisch op de pony. Het dieptepunt ligt te ver naar achteren. Ik gok dat je boom te smal is. Daardoor zit jij helemaal achterop de lepel. Ik zou echt een zadelpasser laten komen controleren als je de rug niet kapot wil rijden.

Meisje op de shet vind ik een twijfelgeval. Ik zou er zelf zo iig niet op stappen. Je bovenlichaam is wel al best lang voor de pony.

Teskex
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:06

Nathalie18x schreef:
Als je er zo zeker van bent dat je past, waarom plaats je het dan hier?
Ik vind je zowel te zwaar als te lang.

Teskex vind ik ook niet meer passen.


Ok ik zal het maar verwijderen als het zo nodig moet! :z

Teskex
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:07

capopjekop schreef:
Bijna niet te beoordelen maar ik heb hem op pauze gezet op het beeld waar jullie er helemaal op staan. Ik vind je hier ook te groot, al is het wat minder erg dan op de foto.

Maar vooral je zadel ligt dramatisch op de pony. Het dieptepunt ligt te ver naar achteren. Ik gok dat je boom te smal is. Daardoor zit jij helemaal achterop de lepel. Ik zou echt een zadelpasser laten komen controleren als je de rug niet kapot wil rijden.

Meisje op de shet vind ik een twijfelgeval. Ik zou er zelf zo iig niet op stappen. Je bovenlichaam is wel al best lang voor de pony.


Dat van dat zadel ik hele,aal niet waar u kent de pony niet eens!

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:07

Ik zie de foto toch. Dat zadel past niet op de pony. Daar hoef ik de pony niet voor te kennen

Teskex
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:08

capopjekop schreef:
Ik zie de foto toch. Dat zadel past niet op de pony. Daar hoef ik de pony niet voor te kennen


Wel waar

Ninarosierx
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:10

capopjekop schreef:
Bijna niet te beoordelen maar ik heb hem op pauze gezet op het beeld waar jullie er helemaal op staan. Ik vind je hier ook te groot, al is het wat minder erg dan op de foto.

Maar vooral je zadel ligt dramatisch op de pony. Het dieptepunt ligt te ver naar achteren. Ik gok dat je boom te smal is. Daardoor zit jij helemaal achterop de lepel. Ik zou echt een zadelpasser laten komen controleren als je de rug niet kapot wil rijden.

Meisje op de shet vind ik een twijfelgeval. Ik zou er zelf zo iig niet op stappen. Je bovenlichaam is wel al best lang voor de pony.



Ik heb mijn pony al 8 jaar en ik heb het zadel bij de vorige eigenaar mee gekregen!? ze heeft een hele korte nek en dus kan het zadel echt niet nog verder op de nek leggen.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:11

Bonnie128: qua lengte vind ik je goed passen, maar qua gewicht een randgeval (kan nog net) omdat PRE’s over het algemeen geen gewichtdragers zijn

Ninarosierx: ik vind je echt te groot. Zoals eerder genoemd; bovenlichaam steekt hoog boven de pony uit, beugels zitten veel te kort, en het zadel past niet

Teskex: ik vind je te lang.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:13

@ninarosierx Een zadel op de nek leggen, lijkt me niet erg slim. Weet je waar de nek van een paard zit? FF googlen.
Als je hier iets post met een vraag en je krijgt verstandig advies van mensen die al jaren in de paarden zitten, is het slim om eerst te kijken en nog eens te kijken wat er gezegd wordt, en dan pas boos te worden. Beter nog, helemaal niet boos worden en gewoon het advies ter harte nemen.
Mijn advies: Google eens op Nek Paard.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 14-06-19 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:14

Het zadel past niet dus als het niet naar voren kan. Het is te lang en kiept achterover. Dat de pony het zadel al had wil niet zeggen dat het past. Er lopen zoveel paarden met een slecht passend zadel helaas. Plus de bouw van een pony is nooit hetzelfde. Leeftijd, training, voeding etc hebben invloed op bespiering van oa de rug.

Maar goed. Als je liever eigenwijs bent ook goed. Ik voel niks van dat zadel. Ik vind het alleen sneu voor de pony

Ninarosierx
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:16

capopjekop schreef:
Het zadel past niet dus als het niet naar voren kan. Het is te lang en kiept achterover. Dat de pony het zadel al had wil niet zeggen dat het past. Er lopen zoveel paarden met een slecht passend zadel helaas. Plus de bouw van een pony is nooit hetzelfde. Leeftijd, training, voeding etc hebben invloed op bespiering van oa de rug.

Maar goed. Als je liever eigenwijs bent ook goed. Ik voel niks van dat zadel. Ik vind het alleen sneu voor de pony



we hebben het al een x na laten kijken en het was goed

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:16

Nou, dat is fijn. Dan heb je hier ook geen advies nodig.

LiannePuthzy

Berichten: 6949
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:17

Ninarosierx schreef:
capopjekop schreef:
Bijna niet te beoordelen maar ik heb hem op pauze gezet op het beeld waar jullie er helemaal op staan. Ik vind je hier ook te groot, al is het wat minder erg dan op de foto.

Maar vooral je zadel ligt dramatisch op de pony. Het dieptepunt ligt te ver naar achteren. Ik gok dat je boom te smal is. Daardoor zit jij helemaal achterop de lepel. Ik zou echt een zadelpasser laten komen controleren als je de rug niet kapot wil rijden.

Meisje op de shet vind ik een twijfelgeval. Ik zou er zelf zo iig niet op stappen. Je bovenlichaam is wel al best lang voor de pony.



Ik heb mijn pony al 8 jaar en ik heb het zadel bij de vorige eigenaar mee gekregen!? ze heeft een hele korte nek en dus kan het zadel echt niet nog verder op de nek leggen.


Ik vind je ook te groot, en dat je t zadel mee hebt gekregen hoeft niet te betekenen dat het past. Ik had ook een zadel meegekregen, bleek uiteindelijk veel te smal, was 1 van de smalste maten, mijn pony had juist een hele weide maat nodig

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:25

Ik vind beide laatsten ook niet passen en volgens mij belemmert het zadel van ninarosierx ook de schoudervrijheid, dus het is gewoon te groot, want daarvoor zou het verder naar achteren moeten. Maar ook dat kan niet, want dan ligt het te ver op de rug.