Te groot en zwaar ???

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kan het ?

Natuurlijk geen probleem
45 (38%)
Moet lukken wees wel voorzichtig
20 (17%)
Nipt maar kan nog
9 (7%)
Beter niet
33 (28%)
Absoluut niet
9 (7%)

Totaal aantal stemmen: 116



Sara18
Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:05

Absolem schreef:
Gezien je nog doorgroeit. Wil ik je toch wel heel hard aanraden om flink te sporten. En echt absoluut niet omdat ik je onzeker wil maken of wil afkraken of iet dergelijks, absoluut niet, maar wel omdat een paard maar tussen 15 en 20% van zijn eigen lichaam gewicht maximaal kan dragen op zijn rug zonder echte schade op te lopen aan de rug.

Dus als jij groeit in zowel gewicht als in lengte. Pas je straks alleen nog maar op een paard van minimaal 1,70.


Ik ben zelf ben ook geen dunne dame. Ik weeg 73 kilo en ik ben 1,68 lang, ook nog gezegend met twee enorme dames en ik heb dus een dikke zwemband boven m'n rijbroek zichtbaar als ik in het zadel zit. al het extra gewicht zorgt er bij mij al voor dat het mij stoort in mijn balans. Vandaar dat ik ook niet meer rijd op de arabier van 1,63 tot ik weer 65 kilo weeg, terwijl ik daar eigenlijk kwa lengte prima op pas.


Flink sporten helpt ook niet altijd. Ik ben 1,69 en weeg 67 kilo. Ik pas toch prima in een maatje 34 dus waar al die kilo's vandaan komen...geen idee! Ook sport ik zeker 4 keer per week.

Nico, 31 mei 2018

"No heaven can heaven be, if my horse isn't there to welcome me."


Sara18
Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:09

Een haflinger kan wel.... Je bent 13 jaar en vol in de groei! Gewicht wilt niet altijd iets zeggen... wie weet schiet je nog wat meer de lengte in.. op deze leeftijd was ik ook wat "uit verhouding" om het zo maar even te noemen. Nu ik inmiddels 18 ben en uitgegroeid klopt het hele plaatje weer met lengte en gewicht.
Ik denk dat je wel op een haflinger past. Ik zou dan wel voor een robuust breed type gaan welke rond de 1,50 zit.

Nico, 31 mei 2018

"No heaven can heaven be, if my horse isn't there to welcome me."

Sara18
Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Re: Te groot en zwaar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:35

Bedankt @Absolem !! Ik heb er ook hard voor geknokt. :j

Verder voor TS, ik zou inderdaad eens proef gaan rijden. Wie weet is een haflinger toch niet helemaal wat je zoekt. Zo was ik opzoek naar een grote brede 160+ stoere donkerbruine ruin. En ach... Ik kwam thuis met een o zo schattige witte merrie van 1,55. Kruising tussen een PRE en Arabier. Niet zo breed en stoer dus... maar opslag verliefd :o

Nico, 31 mei 2018

"No heaven can heaven be, if my horse isn't there to welcome me."

Sara18
Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:50

parisvanasch schreef:
Saravda schreef:
Bedankt @Absolem !! Ik heb er ook hard voor geknokt. :j

Verder voor TS, ik zou inderdaad eens proef gaan rijden. Wie weet is een haflinger toch niet helemaal wat je zoekt. Zo was ik opzoek naar een grote brede 160+ stoere donkerbruine ruin. En ach... Ik kwam thuis met een o zo schattige witte merrie van 1,55. Kruising tussen een PRE en Arabier. Niet zo breed en stoer dus... maar opslag verliefd :o


Goed idee maar een standaard bruin zwart wit paard of vos is niets voor mij geef dan maar palomino of schimmel of zo of een dolmatiƫr paars hahaha lekker speciaal net als ik


Kleur is niet belangrijk kwam ik achter bij het zoeken naar een nieuw paard. Bij allle paarden welke ik mooi vond ontbrak de klik. Ik kwam met iets totaal anders thuis qua uiterlijk maar qua karakter was het de perfecte match. Ga vooral op het karakter af. Past het bij je eisen? Bij je toekomstplannen? Is de klik er? Etc etc..
Kleur is een leuk pluspuntje. Staar je niet blind aan alleen de kleur. *D

Nico, 31 mei 2018

"No heaven can heaven be, if my horse isn't there to welcome me."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers