Pony / paard keuren

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnieHorsie

Berichten: 9
Geregistreerd: 15-03-19

Pony / paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 19:31

Hoi allemaal, deze week wordt een pony gekeurd en ik ben heel zenuwachtig! Waar keuren de dierenartsen de meeste pony's op af? En hebben jullie zelf wel eens een pony / paard gekeurd? Groetjes!

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Pony / paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:43

Volgens mij keuren ze niet af, maar geven ze alleen aan als er bemerkingen zijn en geven dan aan of het verstandig of niet verstandig is paard aan te schaffen, en bespreken dan advies voor eventueel verder onderzoek mocht er een bemerking zijn.

Van wat ik zelf zie is het soms dat paarden op een harde volte niet zuiver lopen of niet helemaal door de buigproef heen komen, vaak word dan aangeraden om na een aantal weken een herkeuring te doen, vooral omdat een keuring altijd een moment opname is.

AnnieHorsie

Berichten: 9
Geregistreerd: 15-03-19

Re: Pony / paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 21:00

Oké bedankt mijn pony is goedgekeurd!!

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Pony / paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:22

Wat leuk! Gefeliciteerd. Veel plezier met je pony!

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Pony / paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 15:52

Gefeliciteerd <3 Veel plezier met je pony gewenst, maar dat komt vast wel goed !
Op dat moment ben ik zelf ook rustig opzoek maar, blijkbaar is het op het moment erg lastig om te vinden wat ik zoek.

xjust_amyx

Berichten: 13
Geregistreerd: 06-10-19
Woonplaats: In de buurt bij Rotterdam ;)

Re: Pony / paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:42

Gefeliciteerd! Veel plezier met je paard! :)

AnnieHorsie

Berichten: 9
Geregistreerd: 15-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 19:30

ittheclown schreef:
Gefeliciteerd <3 Veel plezier met je pony gewenst, maar dat komt vast wel goed !
Op dat moment ben ik zelf ook rustig opzoek maar, blijkbaar is het op het moment erg lastig om te vinden wat ik zoek.



Bedankt! Wat zoek je precies? Misschien weet ik nog wel iets!

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Pony / paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 16:10

Een Grote D tot een E dus ongeveer vanaf 145 tot 156.
Leeftijd zo tussen de 5 en de 11 , hoeft geen dressuur topper te zijn, ik wil gewoon een maatje om verschillende dingen te ondernemen.
Ik heb geen wedstrijd ambities wil graag in de bak mijzelf wat verder ontwikkelen gewoon puur voor het lijfje etc soepel te houden, en verder buitenritten maken, mischien af en toe een sprongetje.

Verder vind ik een redelijk nuchter karakter belangrijk dus geen super gevoellig diertje dat bij schrikken gelijk de benen neemt, dit inverband met dat ik alleen veilig naar buiten moet kunnen.

Ik heb een plekje op een paddock paradise, dus met dagelijks aantal uren weide aangevuld met hooi, kleine stabiele kudde, schuilstal etc, dus een paard dat redelijk hoog in het voer moet zitten is hier ook niet zo geschikt.

AnnieHorsie

Berichten: 9
Geregistreerd: 15-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 18:59

ittheclown schreef:
Een Grote D tot een E dus ongeveer vanaf 145 tot 156.
Leeftijd zo tussen de 5 en de 11 , hoeft geen dressuur topper te zijn, ik wil gewoon een maatje om verschillende dingen te ondernemen.
Ik heb geen wedstrijd ambities wil graag in de bak mijzelf wat verder ontwikkelen gewoon puur voor het lijfje etc soepel te houden, en verder buitenritten maken, mischien af en toe een sprongetje.

Verder vind ik een redelijk nuchter karakter belangrijk dus geen super gevoellig diertje dat bij schrikken gelijk de benen neemt, dit inverband met dat ik alleen veilig naar buiten moet kunnen.

Ik heb een plekje op een paddock paradise, dus met dagelijks aantal uren weide aangevuld met hooi, kleine stabiele kudde, schuilstal etc, dus een paard dat redelijk hoog in het voer moet zitten is hier ook niet zo geschikt.



Als ik iets weet zeg ik het je! Ik weet niet of je al misschien op sites kijkt, maar anders zou je ook op verkoop sites kunnen kijken! En op facebook met groep aan sluiten!

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Pony / paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:49

Than, ja ik hou allerlei sites in de gaten, heb een redelijk ruim budget maar valt me eerlijk gezecht een beetje tegen wat er op het moment aangeboden word. Ik zoek echt geen bewegings topper of een dressuur pony, mijn voorkeur ligt juist bij de vlakkere gangen inverband met mijn lijf. Merk toch dat het veel ponys onderin de D maat zijn wat echt niet passend gaat zijn, of gelijk paarden van 170 haha. Ma is echt 156 mischien te rekken tot 157 maar thats it, stal regelement helaas

AnnieHorsie

Berichten: 9
Geregistreerd: 15-03-19

Re: Pony / paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 14:02

Ja ik herken het!