Alternatief voor medical pet shirt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Alternatief voor medical pet shirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-22 12:50

Ik heb een week geleden een kat van een fokker overgenomen. Ze was op dat moment denk ik 2-3 weken geleden gesteriliseerd. Het probleem is dat ze zichzelf heel veel wast, inclusief het wondje dat daardoor maar niet weg wil en wat geïrriteerd raakte. De dierenarts heeft ons nu een medical pet shirt meegegeven tot het genezen is, maar ze vindt het echt verschrikkelijk. Gisterenavond heeft ze niets anders gedaan dan heel zielig naar ons miauwen, alsof ze bedoelde "help mij". Ze kwam ook niet gezellig bij ons in de zetel zitten zoals anders. Nu weet ik niet of het echt puur dat pakje is dat ze vreselijk vindt, of dat het ook pijn doet aan haar wondje. Ik vroeg me af of er misschien alternatieven zijn om te voorkomen dat ze eraan likt, naast zo'n shirt en een kraag, want dat lijkt me al helemaal vervelend. Of misschien iets om het wondje af te dekken onder de shirt, zodat die er al zeker niet in kan plakken. Iemand tips?

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Britta31
Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Alternatief voor medical pet shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 16:43

Heb je de kraag al geprobeert?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Alternatief voor medical pet shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:59

Katten zijn gewoon dramaqueens met zo'n shirtje aan, maar ze vinden het vaak beter dan zo'n lampenkap. Gewoon even doorbijten en over een paar dagen kan het weer af! :)

Ibbel
Berichten: 49074
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:58

Sommige katten denken echt dat ze niet meer kunnen lopen met z'n shirtje aan. Even een dagje doorzetten, en dan komen ze er achter dat ze nog steeds kunnen lopen met zo'n ding en dat de wereld niet vergaat. Pijn zou er na 3 weken echt niet meer moeten zijn, hooguit jeuk.
Je zou wat honingzalf of calendulazalf op de wond kunnen doen, dan plakt het in ieder geval niet aan het shirtje, en het helpt bij de genezing.

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 01:10

Dankjewel voor de reacties!
Kraag nog niet geprobeerd, maar dan kan ze zich nergens meer wassen, en kan me ook inbeelden dat ze er overal mee tegenaan loopt en daar dan bang van wordt. Dierenarts zei ook dat de de meeste katten dat al helemaal vreselijk vinden.
Dramaqueen is het goede woord inderdaad :') . Ze zal er dan toch maar even doorheen moeten denk ik!
Het wondje is een beetje open omdat het ook ietsje ontstoken was, dus denk dat ze er misschien wel pijn door kan hebben. Maar zalf is een goede!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Princesj
Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Alternatief voor medical pet shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:00

Gewoon het pakje aan en als eigenaar even doorbijten. Hoe beter je het advies van de dierenarts opvolgt, des te sneller je er vaak vanaf bent..

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Alternatief voor medical pet shirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 11:18

Ze is er al wat meer aan gewend inderdaad. Loopt soms nog wel een beetje raar maar ze is wel gewoon zichzelf!
Wondje geneest goed dus hopelijk mag het snel weer uit :)

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Koekie_186, Leo en 75 bezoekers