Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
secricible
Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 11:00

Ideaal zou ik rond 22.00 nog willen lopen. Dan hoef ik 's ochtends ook de kinderen niet op stel en sprong aangekleed hoeven hebben om weer te lopen.

Ik denk dat ik idd ff aan de buren vertel dat ik 's avonds ga lopen en een briefje meeneem voortaan. En dan niet te ver lopen.
Dank jullie wel!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:05

Overdag laat ik lang en goed uit. In de avond rond 20.00 snel naar het einde van de straat om te plassen. Dat is 50m. Moet zeggen dat mijn hond zo’n beetje op commando poept en plast

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:09

secricible schreef:
Art_Ificious schreef:
Vraag me serieus af wat mensen er tegen hebben om de hond in de tuin te laten?

Katten van je buren komen vast ook wel eens hun behoefte in je tuin doen, of vogels, muizen, ratten.

Ik ben niet anders gewend dan dat onze honden overdag gewoon in de tuin lopen en dus gewoon in de tuin gun behoeften doen. Ja ook toen we zelf nog kinderen waren en dus buiten speelden.


Onze hond weigert te poepen in de tuin, en het is slecht voor het gras.
oh OK.
Ik heb het omgekeerde gehad. Een hond die nooit wou plassen of piepen bij het wandelen. Zelfs niet toen die een dag mee was naar Brussel. Hele tijd janken maar niets willen doen... Tot die terug in eigen gemeente ons huis zag in de verte, toen zette hij zich pas neer :') een pup van 7 maanden was hij toen.

Leef en laat leven.

laura1987
Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:51

Zelf krijg ik binnenkort mijn oude speurhond weer terug en heb ook zoiets van “ hoe ga ik dat doen als de kleine (3) slaapt”.
Mijn idee was om gezellig samen met haar en hem nog een rondje te lopen na het eten, dus rond 18:30 uur en hem dan rond 22:00 uur even snel te laten plassen in de straat. Ik ben dan niet verder weg dan dat ik afval weggooi dus dat durf ik wel aan.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Jacquelinee_
Berichten: 1508
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Brabant

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:10

Hier ook wel eens baby alleen moeten laten om de hond uit te laten omdat manlief lange tijd in het ziekenhuis lag. Eerste keer babyfoon geprobeerd mee te nemen, had ik bij de buren al geen bereik meer.
Nu Google nest camera als babyfoon en over de hele wereld kan ik kijken. Ook had ik standaard een briefje in m'n zak bij m'n telefoon en legitimatie met *op dit adres ligt een baby te slapen*. Stel dat er wat met mij zou gebeuren onderweg, dat politie/ambulance daar wel van op de hoogte was.

Don't worry, be happy schoentje :)

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:13

Ik ga toch ook maar eens zo'n briefje in mn zak stoppen :+

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Kimbers
Berichten: 5101
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:35

Ik stuurde mijn moeder een appje als ik naar buiten ging en ook weer als ik thuis was. Mocht ik onverhoopt toch een obgeluk oid krijgen dan wist er in ieder geval iemand dat mijn kinderen alleen thuis waren.

Zo'n briefje is leuk maar ik heb liever dat iemand met een sleutel van mijn huis weet waar ik uithang.
Ging wel maar alleen een blokje om. Langer voelde niet oke.

little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:41

Een goede vriendin van mij laat gewoon de hond een half uur uit en baby blijft alleen thuis.
Het is maar net hoe makkelijk je er zelf mee om wilt gaan denk ik .

chanicha
Berichten: 12136
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:45

Ik liet onze bouvier ook uit als de kinderen op bed lagen, had wel een briefje in mijn zak dat er kinderen thuis waren.
Mijn man werkte ‘s avonds en ‘s nachts.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

x_Nadia
Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:46

Toen mijn zoon net een half jaar was kwam ik er ook alleen voor te staan.
Wij wonen gelukkig in een hofje met aan beide kanten een grasstrook en bosjes.

Ik liet de hond ook altijd daar uit savonds.
Ook de babyfoon mee en alle ramen en deuren op slot.
En over het kinderen alleen thuis laten is denk ik net hoe je er tegenaan kijkt.
Zomers zit ik vaak bij de buren(tevens al jaren goede vrienden) dan doe ik het zelfde.
Het is ook letterlijk mijn poort uit en hun poort in.

Zolang ik de babyfoon heb en deze nog niet leeg is vertrouw ik het prima, als ie leeg is haal ik of de lader of ik ga ook gewoon naar huis.
De deuren en ramen zijn dan wel altijd op slot en ik heb het geluk dat ik met de verdere buren ook goed contact heb en iedereen de buurt wel een beetje in de gaten houd.

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012

Sky_As
Berichten: 4688
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:49

Ik zou zorgen voor een camera (zo 1 waar je ook door kan praten eventueel) op de kamers en dan met de telefoon het in de gaten houden tussendoor. En zorgen dat alle deuren goed op slot zijn......

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

996981
Berichten: 9676
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:01

Wat vervelend ts :(:)

Je kunt prima even een stukje met de hond gaan wandelen als de kinderen goed vast slapen. Je kunt inderdaad je buren even inlichten dat je er nu alleen voor staat en dat je kinderen rond 22:00 even alleen thuis zijn. Ze willen vast even extra opletten :j

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Jis_
Berichten: 11565
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:04

anca schreef:
En..... een briefje met je naam en adres en de regel dat je kinderen alleen thuis zijn ivm even hond uitlaten.


Dat deed ik vroeger altijd. Nooit nodig gehad maar je zult maar vallen oid.ik deed een kort rondje s avonds


Dit deed ik ook ja als mijn man op reis was, ging niet ver even langs de kant van de weg met zicht op huis.

little_birdy schreef:
Een goede vriendin van mij laat gewoon de hond een half uur uit en baby blijft alleen thuis.
Het is maar net hoe makkelijk je er zelf mee om wilt gaan denk ik .


Dat is waar, ik liep zelf een keer s’nachts in mijn luier op straat, achter mijn zus aan die paps en mams ging zoeken. Die zaten bij de buren andere buren vonden ons :+

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Ladygiroc
Berichten: 5075
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:32

Ik heb een veld voor de deur. Dus savonds loop ik naar het eind van de straat en weer terug. Ben binnen 5 minuten weer terug.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:43

Ik ben zowel 's ochtends als 's avonds nog wel aan het werk buiten als de kinderen slapen. Ik heb een babyfoon op radiofrequentie die tot 3km gaat die ik heel scherp kan afstellen. Ik ging ook wel overdag rijden tijdens een middagslaapje (paarden aan huis). Dus ik zou gaan voor een goede babyfoon (gewone babyfoons stoppen er buiten vaak mee) en die meenemen.

Majabeestje
Berichten: 3803
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:50

Overdag lekker wandelen, 's avonds even gauw uit voor plas/poep.
Als mijn man weg was toen de kinderen nog jong waren ging ik even gauw naar het veldje. Binnen paar minuten weer terug.

snorkel1986
Berichten: 3003
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:01

Peppertree schreef:
Ik ben zowel 's ochtends als 's avonds nog wel aan het werk buiten als de kinderen slapen. Ik heb een babyfoon op radiofrequentie die tot 3km gaat die ik heel scherp kan afstellen. Ik ging ook wel overdag rijden tijdens een middagslaapje (paarden aan huis). Dus ik zou gaan voor een goede babyfoon (gewone babyfoons stoppen er buiten vaak mee) en die meenemen.


Hier ook altijdgereden in de middagslaap

Wel het spul aan huis.. en ook klussen in de schuur ja hoor en rustig langer als een uur met een babyfoon zonder camera je herkent de huiltjes snel genoeg

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

VanHuisUit
Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:06

Hier ook jarenlang gehad als mijn (nu ex)man in het buitenland was. Ik heb de honden geleerd op een bepaald stukje gras vlakbij hun behoefte snel te doen. Ook altijd handig dat poepen/ plassen op commando als je bijv op vakantie bent en je moet ff snel de auto uit e.d.

Kost even wat tijd maar het belaalt zo terug!

En begrijp je zorg hoor, vond het ook nooit prettig. Maar 5 minuutjes zit je zelf ook wel eens op het toilet of zoiets en dan kun je er ook niet altijd direct zijn.

Ik wachtte altijd wel tot zoonlief echt goed sliep.

Maar vond het 's ochtends soms ook een gedoe.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Ineke2
Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:20

KahluaB schreef:
Ineke2 schreef:
Oei dat zou ik zelf echt niet doen. Wat als er dan brand uitbreekt of iets?

9 van de 10x gaat het goed he, maar je vergeeft het je zelf toch nooit…

Max 5-10 minuten in de buurt met de hond met babyfoon is toch net even wat anders.

Ik was gewoon thuis hé, en keek op de slaapkamer van de kinderen vanuit de bak.

O dat maakt het wel iets anders ja. De meesten van ons hebben geen paarden aan huis. Sorry, had ik naar moeten vragen voor ik de conclusie trok.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

renee16
Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:21

Ik heb om deze reden een babyfoon met een app aangeschaft. Ik ben alleen met straks een baby (nu nog niet geboren) en een hond. De hond zal Savonds en tijdens een (middag)dutje toch uitgelaten moeten worden. Daar wil ik de baby niet voor wakker maken.
Dus app mee en dichtbij huis blijven.

Ook handig wanneer ik een kleine boodschap wil doen tijdens een slaapje, de monitor of app van de babyfoon bij de buren laten (zij hebben de sleutel voor noodgevallen).

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Jis_
Berichten: 11565
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:21

snorkel1986 schreef:
Peppertree schreef:
Ik ben zowel 's ochtends als 's avonds nog wel aan het werk buiten als de kinderen slapen. Ik heb een babyfoon op radiofrequentie die tot 3km gaat die ik heel scherp kan afstellen. Ik ging ook wel overdag rijden tijdens een middagslaapje (paarden aan huis). Dus ik zou gaan voor een goede babyfoon (gewone babyfoons stoppen er buiten vaak mee) en die meenemen.


Hier ook altijdgereden in de middagslaap

Wel het spul aan huis.. en ook klussen in de schuur ja hoor en rustig langer als een uur met een babyfoon zonder camera je herkent de huiltjes snel genoeg


Hier ging ik nog wel eens oudste kind(eren) om de hoek van school halen, ook met briefje in zak, maar dat niet meer op het moment dat de jongste ging kruipen dan was het wel wakker maken helaas en mee

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:23

Komt wel eens voor dat ik 's avonds alleen ben. Inderdaad, snel even plasje en weer terug naar binnen. Heb wel een camera op de babykamer met geluid, dus app aan en gaan.

Summerdreams
Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:32

Hond in de tuin of voor de deur laten plassen oké maar verder zou ik zelf niet gaan.
Laatst nog in het nieuws geweest dat een jongetje zijn ouders ging zoeken die met de babyfoon bij de buren zaten, kindje is toen doodgevroren.nou is het hier geen min 10 maar je kind kan ook aangereden worden of wat dan ook. Maar misschien ben ik een doemdenker, dat kan ook..

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Emori
Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:39

Ik doe nog een groot rondje met de kinderen mee als de kinderen wakker zijn. Voordat ik ga slapen doet ze nog een plasje in de tuin..

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Jis_
Berichten: 11565
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:42

Summerdreams schreef:
Hond in de tuin of voor de deur laten plassen oké maar verder zou ik zelf niet gaan.
Laatst nog in het nieuws geweest dat een jongetje zijn ouders ging zoeken die met de babyfoon bij de buren zaten, kindje is toen doodgevroren.nou is het hier geen min 10 maar je kind kan ook aangereden worden of wat dan ook. Maar misschien ben ik een doemdenker, dat kan ook..


Gewoon geen risico nemen inderdaad, je hebt ook nog iets als sloten en vijvers

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, JackieT, YandexBot en 159 bezoekers