Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
996981
Berichten: 9610
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:45

Dee_Es schreef:
Maar als je niet even de straat op en neer kan met de hond dan zou je bij wijze van ook niet kunnen gaan douchen/haar wassen als alleenstaande met kind?

Nou moet ik toegeven dat dat in het begin inderdaad een uitdaging kan zijn maar als je eenmaal een beetje ritme hebt met de kleine dan zou even de straat door met babyfoon (liefst met camera) moeten kunnen toch?

Nog even en je moet er naast gaan zitten op het kamertje waar ze slapen…

Ik ben het met jou eens :j een klein blokje om kan best. Een wandeling van een halfuur zou ik ook niet doen, maar even een korte plas? 5-10 minuten niet te ver van huis kan prima als je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8


herr_balou
Berichten: 1430
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:18

Urbanus schreef:
herr_balou schreef:
Maar ouders die nog even opstap gaan (uit eten, borrelen bij vrienden, boodschappen) en hun kinderen alleen laten 'want ze slapen toch' vind ik eigenlijk incompetent.


Dan vind je me maar incompetent. Ik ga geen boodschappen doen of ver weg, maar een voordeur verderop zitten moet kunnen.

Of niet, lekker doen wat goed voelt. Maar momshamen omdat jij het anders zou doen is triestig.

Als jouw kinderen weten dat jij een deur verderop zit, hoe ze je kunnen bereiken en jij een babyfoon hebt, lijkt me dat nog kunnen.

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:25

Ze zijn 2 en 4, nee dat weten ze niet. Maar als ze wakker worden sta ik in de kamer voor ze in paniek kunnen raken.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Mri
Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:03

Urbanus schreef:
Ze zijn 2 en 4, nee dat weten ze niet. Maar als ze wakker worden sta ik in de kamer voor ze in paniek kunnen raken.


Hier hetzelfde.
Ik heb ook 2 tapo's en vind het ideaal. Mijn kinderen reageren goed op praten via de camera. Zij hebben niet door of ik in de kamer naast hun lig, beneden op de bank zit, in de tuin zit of mijn auto sta te wassen naast het huis.
Of even naar de voordeur van de buren loop om een pakketje op te halen/ af te geven.
Even op de hoek van de straat op het veldje laten plassen en weer naar huis moet prima kunnen. Camera mee, briefje in je zak en lekker gaan.

In het begin voelde ik mij al opgelaten als ik de vuilniszak in de ondergrondse container ging gooien als de kleine sliep. De container is hier 20-25 meter vandaan denk ik. En huis blijft in het zicht.

Mijn oudste dochter (3,5) weet dat ze NOOIT maar dan ook NOOIT de rode deur (buitendeur) open mag doen. En sinds dat ze zindelijk is mag ze de gangdeur en de wc deur zelf openen. Maar verder mogen er GEEN deuren geopend worden zonder toestemming. En dat doet ze ook niet.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Sky_As
Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:50

Mri schreef:
Urbanus schreef:
Ze zijn 2 en 4, nee dat weten ze niet. Maar als ze wakker worden sta ik in de kamer voor ze in paniek kunnen raken.


Hier hetzelfde.
Ik heb ook 2 tapo's en vind het ideaal. Mijn kinderen reageren goed op praten via de camera. Zij hebben niet door of ik in de kamer naast hun lig, beneden op de bank zit, in de tuin zit of mijn auto sta te wassen naast het huis.
Of even naar de voordeur van de buren loop om een pakketje op te halen/ af te geven.
Even op de hoek van de straat op het veldje laten plassen en weer naar huis moet prima kunnen. Camera mee, briefje in je zak en lekker gaan.

In het begin voelde ik mij al opgelaten als ik de vuilniszak in de ondergrondse container ging gooien als de kleine sliep. De container is hier 20-25 meter vandaan denk ik. En huis blijft in het zicht.

Mijn oudste dochter (3,5) weet dat ze NOOIT maar dan ook NOOIT de rode deur (buitendeur) open mag doen. En sinds dat ze zindelijk is mag ze de gangdeur en de wc deur zelf openen. Maar verder mogen er GEEN deuren geopend worden zonder toestemming. En dat doet ze ook niet.


Moet ook prima kunnen.
Echter je zin NOOIT de deur open maken zou ik niet zo zeker van zijn :)
Er zijn legio ouders die hun kinderen leren NOOIT met een vreemde mee te gaan. Maar meerdere testen laten toch zien, dat kinderen zich daar helaas niet altijd aan houden (en dit soort dingen soms gewoon vergeten, bijvoorbeeld in paniek, of als er op ze ingepraat wordt). Nu is dat natuurlijk een ander voorbeeld, maar dan nog, een kind van 3,5 kan nog niet (altijd) de consequenties inzien.

(en in dit geval, wil je het risico natuurlijk ook nooit lopen, dus ik zou de deur gewoon altijd goed op slot doen). gelukkig kun je met een camera waar je ook door kan praten al een hele hoop ondervangen

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

boyca
Berichten: 1072
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:20

Gewoon je hond laten plassen. Ik ging in de ochtend altijd extra vroeg mijn bed uit 06.00 en liep om 06.15 buiten met de hond. Manlief was dan al naar werk en ik was dan om 06.45 terug en de kids sliepen dan nog.
In de avond idem als mijn man of ik er niet was, dan alleen ff plassen en weer terug.
Nooit wat gebeurt en ik had geen enkele keer een wakker kind.

Als we continue gaan stil staan bij wat als.... dan kunnen we niks meer

Puchje
Berichten: 5319
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:25

Mijn man gaat rond middernacht lopen met de hond (10-15 min) en ik ga dan mijn paarden voeren (in de 'achtertuin'). Gaat al 4 jaar prima. We hebben wel een camera hangen in de kinderkamer, maar die gebruiken we eigenlijk alleen om te kijken of alles goed gaat als ze in bed ligt en nog niet slaapt, of wanneer ze aan het spelen is en wij boven zitten te werken.

In de zomer zitten we achterin de tuin (100 meter van het huis af) en dan heb ik wel altijd de tablet met de camera aan staan. Dan krijg ik het een beetje op m'n heupen.. Ze weet dan overigens altijd dat wij achter in de tuin zitten en dat ze ons echt mag roepen bij de achterdeur als er iets is. Maar onze dochter krijgt nachtmerries in de tweede helft van de nacht... In de eerste helft slaapt ze als een roosje.

If it doesn't make you smile, CHANGE IT!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: neline11, Rupser, Thomas5 en 28 bezoekers