Wandelen met pup èn volwassen hond. Hoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wandelen met pup èn volwassen hond. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:00

dat doe ik hier ook, en op smalle weggetjes. Het helpt wel dat mijn hond erg rustig was met de blessure :+ geen gekke dingen deed zoals eruit proberen te springen :)

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3


Lukasje
Berichten: 11153
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wandelen met pup èn volwassen hond. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 19:03

Ja, dat hoop ik de pup te kunnen aanleren, dat ze het gewend geraakt en er dan graag in mee”rijdt” voor de stukken dat ze niet mag lopen.

Don't take anything for granted

pipo
Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:13

Aanleren is vrij makkelijk hoor, neem een lekker stuk bullepees mee of gedroogd pensstaafje en hup daar gaan ze heerlijk kluivend mee.
Mijn fietskar heeft ook een groot draagvermogen. [ img ]

Weet zo uit m’n hoofd niet meer hoeveel, maar meer dan dat er nu inzit.

Lisitano
Berichten: 4921
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:04

Ik ging gewoon een uur weg met beide honden. Nou scheelt het dat mijn volwassen hond heel zelfstandig is en altijd wel wat voor zichzelf gaat doen.
Omdat pup natuurlijk snel moe is ging ik naar een kleiner gebied, een beetje scharrelen en snoepjes zoeken in een boomstam, een beetje spelen bij een zandbult en gewoon lekker zitten en om ons heen kijken.
Je volwassen hond wordt ook wel moe van wat spelletjes of uitgebreid snuffelen of wat speuren.

Als je de beweging goed doseert kan een pup wel wat langer lopen hoor. Die 5 minuten regel is allang achterhaald.

Ik was dus wel een uur weg maar wel in het tempo van de pup en ik wandel niet de hele tijd. Pup is nu bijna 5 maanden en is mooi fit. Ik denk dat als je gewoon kijkt naar hoe het met je pup is je het prima in kan schatten. De hele tijd spelen en rennen is wel wat veel. Soms geef ik pup ook even een time out door aan te lijnen en dus even brokjes te snuffelen of gewoon lekker te knuffelen.

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wandelen met pup èn volwassen hond. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:19

KimD die had volgens mij gewoon een bolderkar waar ze de pup in deed. Die zal vast nog wel hier rond snuffelen in dit topic en anders even een PB sturen :)

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Lukasje
Berichten: 11153
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-22 22:44

pipo schreef:
Aanleren is vrij makkelijk hoor, neem een lekker stuk bullepees mee of gedroogd pensstaafje en hup daar gaan ze heerlijk kluivend mee.
Mijn fietskar heeft ook een groot draagvermogen. [ [url=m/4sRA1s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet zo uit m’n hoofd niet meer hoeveel, maar meer dan dat er nu inzit.


Hoe snoezig !

Don't take anything for granted

Lukasje
Berichten: 11153
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-22 22:45

JesdaJinn schreef:
KimD die had volgens mij gewoon een bolderkar waar ze de pup in deed. Die zal vast nog wel hier rond snuffelen in dit topic en anders even een PB sturen :)


Dat had ik vroeger maar vond het voor mezelf niet prettig trekken.

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers