Vreemde hond blaft naar opaas

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:35

Ah de witjes en kruising herder hier hadden juist de neiging om mensen niet meer te laten gaan.als wij erbij waren binnenkomen mwa vooruit dan maar baas we zullen nu even niks doen. Om ervoor te gaan zitten dan. In stilte blijven aanstaren :)) :+ opstaan was een ander probleem dan. Mijn laatste witte was van de optie eerst veel geluid en hap als dat niet hielp. daarna eens navragen bij de baas of dat ok was.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


axel_1997
Berichten: 1782
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:41

Als je een opvang runt neem ik aan dat je zelf nog meer ervaring hebt dan je dochter. Is het geen idee om een keer mee gaan naar de volgende kennismaking? Gewoon als extra paar ogen op de achtergrond. Misschien valt je dan iets op wat het mysterie oplost.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

Esther
Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Vreemde hond blaft naar opaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:58

Rottweiler is natuurlijk een waakhond en verdedigt zijn thuis.
Ik heb een kruising rottweiler die meegaat met mijn uitlaatservice. Bij het uit huis halen moet ik een lus om zijn kop hengelen en gaat hij mee. Buiten huis en met wandelen is hij mijn grootste vriend, luistert super en duwt zijn kop onder mijn hand voor een aai. Weer terug in zíjn huis mag ik de riem afdoen, voer geven en moet ik gaan, een aai geven oid is dan geen sprake meer van.

Wellicht kun je op die honden passen op voor de hond vreemd terrein, dan heeft hij niks te verdedigen.

Sprakeloos

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:18

marleen_usar schreef:
Ik hoor net dat hij buiten ook blaft naar vreemden, het is een kruising rottweiler, herdershond. Hij is binnen verder erg lief het is alleen als ze op staat.

Gebaseerd op je verhaal en vooral deze post: neem het risico niet. Dit gaat echt mis. Niet riskeren, echt.

La Vie en Rose 

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:27

Esther schreef:
Rottweiler is natuurlijk een waakhond en verdedigt zijn thuis.
Ik heb een kruising rottweiler die meegaat met mijn uitlaatservice. Bij het uit huis halen moet ik een lus om zijn kop hengelen en gaat hij mee. Buiten huis en met wandelen is hij mijn grootste vriend, luistert super en duwt zijn kop onder mijn hand voor een aai. Weer terug in zíjn huis mag ik de riem afdoen, voer geven en moet ik gaan, een aai geven oid is dan geen sprake meer van.

Wellicht kun je op die honden passen op voor de hond vreemd terrein, dan heeft hij niks te verdedigen.


Eigenaar zegt dat ze dit gedrag in huis nog niet eerder gezien heeft. Bij waken zou je denken dat de hond het bij elk bezoek doet. Hij doet het ook alleen als ze wil opstaat niet als ze net binnen komt. Zou me niks verbazen als deze hond best onzeker is, ook omdat hij zo uitvalt buiten, maar goed giswerk.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:43

Dit gedrag had een hond van een oud-collega van mijn vader ook. Vergelijkbaar ras hond. Ik mocht er niet meer op bezoek gaan en ben daar nu nog steeds blij mee, ook al vond ik het wel jammer. Hond'lief' vloog de oud-collega op een dag aan toen hij zijn partner een kus wilde geven. In dit geval zou ik zeggen: een gewaarschuwd mens... Mijn kind had daar absoluut niet mogen oppassen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

KittyDylan
Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:54

Wij hebben ook een hondje (Boerenfox) die blaft en gromt naar vreemden. Niet per se gemeen, maar ze lijkt te 'vergeten' dat er iemand was. Ook als ze net een paar tellen daarvoor geaaid werd (want zittend is er geen gevaar)
Onze hond is dan ook wat onzeker.

Als je er zelf niet goed bij voelt zou ik het ook niet doen :)

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

anca
Berichten: 1765
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:57

Daar zou ik mijn dochter niet aan wagen.

hartelijke groeten,
anca

senna21
Berichten: 11748
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Vreemde hond blaft naar opaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:01

Bij twijfel geen domme fouten maken.
Soms past een opdracht gewoon niet.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Vreemde hond blaft naar opaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:22

Dit klinkt als een accident waiting to happen.
Je dochter per direct laten stoppen met deze klus. Dit gaat zo niet goedkomen.


Iedereen een Connemara!!


.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:10

Punz schreef:
Dit klinkt als een accident waiting to happen.
Je dochter per direct laten stoppen met deze klus. Dit gaat zo niet goedkomen.

Precies. En als die hond haar aanvalt heb je kans dat de twee anderen ook mee gaan doen.Dan ligt ze straks in het ziekenhuis en kan het voor de honden ook slecht aflopen.

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:16

Dat is wel een heel pittig scenario maar dat uitvallen naar mensen buiten is ook echt wel een ding, eigenaar heeft dan weinig controle en ziet dat zelf blijkbaar niet als probleem omdat uitlaten niet hoeft bij het oppassen maar hoe goed schat deze persoon eigen hond in. Krijg er een beetje een doet hij anders nooit gevoel bij en zou het risico niet nemen inderdaad.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Vreemde hond blaft naar opaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:22

Niet aan beginnen.


Die hond is nu al aan het 'regelen' wie wat mag in zijn huis. Met baas erbij notabene.

De kans dat dit escaleert zonder zijn baas erbij is levensgroot.
Dan moet je wel héél handig zijn met honden, om dat goed en veilig te kunnen begeleiden.

En gezien wat ik ervan lees hier, is dat echt níét aan de orde met je dochter.


Niet doen.
Waag dat kind er niet aan.
Als deze doorzet en bijt is hij sterk genoeg om echt ernstige schade te maken.

Gewoon Echt Niet aan beginnen.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:33

karuna schreef:
Ras zegt niks, elke hond heeft zo zijn eigenaardigheden. De twee die ik lang heb gehad, nu nog een over kon ik gewoon niet zomaar bij iedereen achterlaten. Zelfs nu ze milder is geworden is het gewoon niet veilig in onervaren handen. Onervaren in de zin van zeer goed kunnen inschatten en het lezen van een hond bij onvoorspelbaar gedrag. Bij minder ervaren mensen is het drie twee een hap gegarandeerd. Als je haar kunt lezen geeft het minder risico.

Mwah, in een situatie als deze sta ik toch liever tegenover een maltezer dan tegenover een rottweiler-herder kruising.
5kg kan gemeen zijn maar pak je ook nog bij het nekvel op als het uit de hand loopt. Probeer dat maar eens met 40 a 45 kg.

Een kruising als deze die gromt als ze beweegt zou ik voor passen. En wij hebben hier twee mechelse herders zitten. Als zo'n type gromt dan menen ze het over het algemeen ook. Een dergelijke waarschuwing zou ik dus ook serieus nemen,die hond wil jou dochter daar niet, waarom maakt in wezen niet uit gezien het haar huis niet is. Hij waarschuwt netjes. Jouw dochter kan daar niets aan doen, hoogstens de eigenaar en dan nog zou ik het af raden om haar alleen te laten met de hond in kwestie.

De oudste hier heeft 1 persoon waarbij hij de haren recht zet als die het erf op komt en zachtjes gromt als hij in de buurt komt. Wij kunnen dan wel zeggen dat hij moet op houden en dan laat hij het en dan legt hij zich bij ons in de buurt neer en houdt hem in de gate zonder dreigen. Maar komt die persoon binnen zonder ons dan heeft hij gewoon een mechel in zijn been hangen. En zoals ik het begrijp is het de bedoeling dat jouw dochter het huis zal betreden zonder de eigenaresse er bij. Gewoon niet doen dus. Het zijn geen pure waakhonden maar beschermingshonden.. Om één of andere reden ziet ie jouw dochter als indringer en hij doet wat van hem verwacht wordt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-01-22 11:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vreemde hond blaft naar opaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:42

Dat bedoel ik dus ook. Grote hond is meer schade

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 13 bezoekers