Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:56

Je weet niet of de hond alleen kan blijven,dan is alleen thuis geen optie.


mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:58

Jester_ schreef:
Honden kunnen prima 8 uur zonder plassen. Mijn oudere hond laat ik nu vaak om 10 uur uit en dan pas 18 weer. Ik ben wel gewoon thuis, maar dan slaapt ie ook gewoon. 22 uur laatste rondje, dus daar zit oook 12 uur tussen. Dus ik zie echt geen problemen met 8 uur niet wandelen



8 uur niet wandelen is niet zn probleem, maar 8 uur alleen thuis is voor een roedeldier gewoon niet fijn.

Als iemand een paard compleet alleen op een weiland zet zonder andere paarden in de omgeving, gedurende 8 uur per dag, gaat heel Bokt uit zn stekker want: paarden zijn kuddedieren en horen niet alleen gehouden te worden.....

Maar bij een hond die een roedeldier is, zou het wél moeten kunnen om die hele dagen alleen te houden.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:06

mvdende schreef:
Jester_ schreef:
Honden kunnen prima 8 uur zonder plassen. Mijn oudere hond laat ik nu vaak om 10 uur uit en dan pas 18 weer. Ik ben wel gewoon thuis, maar dan slaapt ie ook gewoon. 22 uur laatste rondje, dus daar zit oook 12 uur tussen. Dus ik zie echt geen problemen met 8 uur niet wandelen



8 uur niet wandelen is niet zn probleem, maar 8 uur alleen thuis is voor een roedeldier gewoon niet fijn.

Als iemand een paard compleet alleen op een weiland zet zonder andere paarden in de omgeving, gedurende 8 uur per dag, gaat heel Bokt uit zn stekker want: paarden zijn kuddedieren en horen niet alleen gehouden te worden.....

Maar bij een hond die een roedeldier is, zou het wél moeten kunnen om die hele dagen alleen te houden.


Je slaat hiermee voor mij volledig de spijker op z'n kop. En dan zeggen 'het is maar max 15 dagen per jaar) alsof die hond zich dat beseft. Dat is het mooie aan honden, die leven in het NU. Altijd, in het nu. De enige reden dat ik geen hond heb is omdat ik soms hele dagen van huis ben voor studie. Dat is de énige reden, want alles in mij schreeuwt dat ik een hond in mijn leven wil. Ik kan met een hond mentaal helemaal opladen van deze chaotische wereld. Mijn weerbaarheid en emotionele kwaliteit van leven zouden drastisch omhoog schieten. Maar ik doe het niet, want het is niet eerlijk naar de hond om hem alleen te laten.

Als je niet bereid of in de mogelijkheid bent om je leven op een hond in te richten moet je het niet doen. Een hond moet niet in jouw leven passen, je moet je leven aanpassen op de hond.

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:16

mvdende schreef:
Jester_ schreef:
Honden kunnen prima 8 uur zonder plassen. Mijn oudere hond laat ik nu vaak om 10 uur uit en dan pas 18 weer. Ik ben wel gewoon thuis, maar dan slaapt ie ook gewoon. 22 uur laatste rondje, dus daar zit oook 12 uur tussen. Dus ik zie echt geen problemen met 8 uur niet wandelen



8 uur niet wandelen is niet zn probleem, maar 8 uur alleen thuis is voor een roedeldier gewoon niet fijn.

Als iemand een paard compleet alleen op een weiland zet zonder andere paarden in de omgeving, gedurende 8 uur per dag, gaat heel Bokt uit zn stekker want: paarden zijn kuddedieren en horen niet alleen gehouden te worden.....

Maar bij een hond die een roedeldier is, zou het wél moeten kunnen om die hele dagen alleen te houden.


Je mag van mij rustig een paard 8 uur alleen in een weiland zetten hoor. Gaat ie ook niet dood aan. Als hij daarvoor en daarna gewoon aandacht heeft krijgt ie er heeeeelemaal niks van als dat eens gebeurd. Tussendoor komt dus nog iemand hem even uitlaten, wandelen voor een uurtje oid vanuit pawshake en dan weer alleen.

En je kunt een paard ool niet vergelijken met een hond. Mijn hond leeft ook zonder roedel. Ja ik ben zijn baas, maar ben geen hond. Ik kan niet blaffen en snuffel hem ook niet aan zijn kont. Niet elke hond wil in een roedel leven en de meeste doen dat is ook niet.

Hij is niet heeeeele dagen alleen. Hij is 5 dagen een paar uurtjes alleen, ws is dat 8 uurtjes doe nog onderbroken worden ook. Poehpoeh

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:18

Er zijn 10000den mensen die dagelijks werken en de hond dan thuis hebben. Hebben die dan allemaal een ongelukkig leven? En tuurlijk pas je je leven aan op de hond, maar soms is dat ook een beetje andersom. Het zijn soms net kinderen, die moeten zich ook af en toe aanpassen

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:27

Vrienden van ons hadden een webcam. Hun 2 honden gaven echt geen seconde het idee dat ze eenzaam waren overdag. Ze lagen super illegaal dwars over de bank, liepen af en de de tuin in (luik) om te stoeien samen of in de zon te bakken en als ze iemand thuis hoorde komen gingen ze snel van de bank af en keken dan met zo‘n blik: ben je er nu al _O-

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:40

Britta31 schreef:
Maar 8 uur lijkt zo lang zonder uitgelaten te worden.S'nachts kan de hond het ook natuurlijk.Ik wil graag alles op een rij hebben voordat de hond er is.Lijkt mij wel verstandig.Jeetje,het topic is al 5 pagina's.


En een pawshaker die even uitlaat zie je niet zitten?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

ingvdh
Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:06

Op dagen dat de hond bij ons 8 uur (plus reistijd, dus al gauw 9 uur) alleen zat hadden we een deal met het buurmeisje, die liet dan even uit.

Voor die dagen dat de hond de hele dag alleen zit zou ik wel wat regelen. Pawshake is een mooie oplossing.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:40

Waar ik wel benieuwd naar ben: TS heeft het steeds over een hondje. Waar denk je dan aan?
Heb je al een bepaald ras in gedachten?

Britta31
Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-22 17:46

Middelgroot,gewoon uit het asiel.Ik weet al wel welke rassen ik niet wil en wel.Kijken wat er in het asiel zit.Het is geen opwelling van ons,ik wil mij goed voorbereiden.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

MirandaMalik
Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:55

Sizzle schreef:
Vrienden van ons hadden een webcam. Hun 2 honden gaven echt geen seconde het idee dat ze eenzaam waren overdag. Ze lagen super illegaal dwars over de bank, liepen af en de de tuin in (luik) om te stoeien samen of in de zon te bakken en als ze iemand thuis hoorde komen gingen ze snel van de bank af en keken dan met zo‘n blik: ben je er nu al _O-

Ze zijn toch ook niet alleen, ze zijn met z'n tweeën, dat maakt wel veel verschil.

Wij hebben 1 bejaard hondje, ze is nauwelijks alleen want ik ben bijna altijd thuis.
We hebben ook een luik waar de hond en kat allebei door naar buiten kunnen.
De hond kan daardoor altijd naar de tuin en daar kan ze ook haar behoefte doen, is wel makkelijk want ze is nooit goed geweest in het ophouden.
Als ik die buiten in een hok zou doen zou ze vreselijk ongelukkig zijn, ze houdt ervan lekker op de bank onder een dekentje te liggen. :=
Er zijn natuurlijk ook honden die best graag buiten blijven, onze vorige een kruising husky vond dat heerlijk.
Maar met een luik kunnen ze zelf kiezen, dat is heel fijn.
Een hond die je normaal binnen hebt, in de vakantie alleen buiten in een hok stopt, dat vind ik zielig..

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:05

poes schreef:
Britta31 schreef:
Maar 8 uur lijkt zo lang zonder uitgelaten te worden.S'nachts kan de hond het ook natuurlijk.Ik wil graag alles op een rij hebben voordat de hond er is.Lijkt mij wel verstandig.Jeetje,het topic is al 5 pagina's.


En een pawshaker die even uitlaat zie je niet zitten?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Elin_
Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:52

Jester_ schreef:
Omdat jullie het niet doen of jou het niet kan, wil niet zegfen dat het niet mogelijk is. Ik heb mijn hond ook liever niet 8 uur alleen,maar soms is dat zo. Ze leeft nog steeds en komt niks tekort

Wat egoïstisch :7
Omdat jij een hond wil. Een gezelschapsdier, maar wel naar jouw eisen en wensen. Sorry een dier brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Anders moet je er geen nemen.


Elin_
Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:54

mvdende schreef:
Jester_ schreef:
Honden kunnen prima 8 uur zonder plassen. Mijn oudere hond laat ik nu vaak om 10 uur uit en dan pas 18 weer. Ik ben wel gewoon thuis, maar dan slaapt ie ook gewoon. 22 uur laatste rondje, dus daar zit oook 12 uur tussen. Dus ik zie echt geen problemen met 8 uur niet wandelen



8 uur niet wandelen is niet zn probleem, maar 8 uur alleen thuis is voor een roedeldier gewoon niet fijn.

Als iemand een paard compleet alleen op een weiland zet zonder andere paarden in de omgeving, gedurende 8 uur per dag, gaat heel Bokt uit zn stekker want: paarden zijn kuddedieren en horen niet alleen gehouden te worden.....

Maar bij een hond die een roedeldier is, zou het wél moeten kunnen om die hele dagen alleen te houden.


Je slaat de spijker op zijn kop. Vooral betreffende het paarden deel en bokt vs nu met hond die het ineens wel mag / kan. Echt niet oké :n


Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:07

Elin_ schreef:
Jester_ schreef:
Omdat jullie het niet doen of jou het niet kan, wil niet zegfen dat het niet mogelijk is. Ik heb mijn hond ook liever niet 8 uur alleen,maar soms is dat zo. Ze leeft nog steeds en komt niks tekort

Wat egoïstisch :7
Omdat jij een hond wil. Een gezelschapsdier, maar wel naar jouw eisen en wensen. Sorry een dier brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Anders moet je er geen nemen.


Ik leef voor mijn hond en heb alles voor haar over. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet af en toe alleen kan zijn. We hebben het potverdorie over 8 uurtjes met een wandeling tussendoor. En nieteens elke dag, maar enkel tijdens een weekendje weg of een midweek halleluja zeg. Ik heb het geluk dat ik mijn hond ten alle tijde onder kan brengen, maar mocht dit een dagje moeilijk worden is er geen man over boord als ze verdorie 8!!! uurtjes alleen is met een wandeling tussendoor

En zelfs bij mijn ouders is de hond nog wel is alleen. Dan gaan ze om 6 weg en zijn ze 2 uur thuis. Gewoon meteen gaan wandelen en er is echt nietssss aan de hand. Mensen moeten nou eenmaal ook soms werken. En ook, snachts ligt een hond toch ook gewoon alleen in de kamer? De uitzonderingen die bij mensen in bed slapen

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Elin_
Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:42

Jester_ schreef:
_"]
[

Ik leef voor mijn hond en heb alles voor haar over. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet af en toe alleen kan zijn. We hebben het potverdorie over 8 uurtjes met een wandeling tussendoor. En nieteens elke dag, maar enkel tijdens een weekendje weg of een midweek halleluja zeg. Ik heb het geluk dat ik mijn hond ten alle tijde onder kan brengen, maar mocht dit een dagje moeilijk worden is er geen man over boord als ze verdorie 8!!! uurtjes alleen is met een wandeling tussendoor

En zelfs bij mijn ouders is de hond nog wel is alleen. Dan gaan ze om 6 weg en zijn ze 2 uur thuis. Gewoon meteen gaan wandelen en er is echt nietssss aan de hand. Mensen moeten nou eenmaal ook soms werken. En ook, snachts ligt een hond toch ook gewoon alleen in de kamer? De uitzonderingen die bij mensen in bed slapen


Oke dus als ik een paard neem. Heel goed ervoor zorg incl solarium aan toe. Fysiotherapeut er altijd bij, altijd borstel en knuffels geef is het oke als ik hem alleen laat staan of voornamelijk op stal?
Ik werk ook 40 uur. Hond is max 4 uur alleen (door roosters partner en mij erop aan te passen) en anders gaat hij naar de dagopvang. Je kiest een dier en houdt daarbij rekening met de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken. Niet dat je er 101 redenen eromheen verzint waardoor het toch wel mag, want je doet er zoveel omheen..


Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:48

Maar dat is toch een heel anders verhaal? Het gaat niet over altijd alleen zijn, maar 5 dagen een paar uurtjes. Als een paard een flinke wond heeft en krijgt boxrust geadviseerd, doen mensen dat toch ook? Dat is toch ook iets tijdelijks? Een paard snapt ook niet waarom dat ineens is, net als een hond. Het 1 praat het ander toch niet goed?

Als ts zou zeggen hij is altijd alleen vind ik het een heel ander verhaal. Maar ook niet ieder dier vind het fijn in een pension, dan is hij beter af thuis.

Iemand anders zijn keuzes zijn niet persee fout omdat jij het anders zou doen. Zo vind de 1 een paard 24/7 buiten zielig en de ander niet. Respecteer gewoon elkaar keuzes en meningen. Zolang een dier niet mishandeld word hebben we niks te maken met andersmans keuzes

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:41

Ik vind het ook best te doen. Honden slapen ook nog erg veel toch. Als er na 3 uurtjes alweer iemand is voor een uur en dan nog eens 3 uurtjes zie ik echt het probleem niet zo. Zeker aangezien dit enkel om vakanties gaat.

Dat overal willen meezeulen van honden of ze met twee willen houden is ook niet altijd de oplossing. De 1 kan tegen het 1 goed en de ander niet.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

nuscaniels
Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:08

Mijn hond doe ik er echt geen plezier mee als ik die overal mee naartoe zou nemen.
Wandelen in bos of op heide, helemaal prima. Over de markt, door het winkelcentrum of andere drukke plekken zoals een braderie dikke nee.
Dan beter een paar uur alleen thuis dan verplicht mee.

Het leven is als een kerstmuts

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:44

Één van mijn honden, nu 5 jaar, kan zijn behoefte soms 8 uur ophouden s nachts maar niet altijd, laat staan overdag. Die honden zijn er ook. Ze zijn vrij zeldzaam op zijn leeftijd maar eenmaal oud geworden zie je het vaker. Heb 2 oudjes gehad die er s nachts uit moesten en die ik 7x per dag uit liet. Wel met behulp van familie of vriendin. Ik slaap al jaren vaak geen volledige nachten. Ook dat kan een keerzijde zijn van huisdieren. Vandaag was ik vrij. Om 03.00 uur was de eerste wandeling en om 07.00 de 2de. Slechte nacht gehad en we gaan nu weer wel zien wat het gaat worden komende nacht. Ik ben er al volledig aan gewend en hopelijk mag ik het nog jaren moeten doen. Echter eerlijk is eerlijk het zou fijn zijn als het niet meer hoeft ooit

Elin_
Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:22

Jester_ schreef:
Maar dat is toch een heel anders verhaal? Het gaat niet over altijd alleen zijn, maar 5 dagen een paar uurtjes. Als een paard een flinke wond heeft en krijgt boxrust geadviseerd, doen mensen dat toch ook? Dat is toch ook iets tijdelijks? Een paard snapt ook niet waarom dat ineens is, net als een hond. Het 1 praat het ander toch niet goed?

Als ts zou zeggen hij is altijd alleen vind ik het een heel ander verhaal. Maar ook niet ieder dier vind het fijn in een pension, dan is hij beter af thuis.

Iemand anders zijn keuzes zijn niet persee fout omdat jij het anders zou doen. Zo vind de 1 een paard 24/7 buiten zielig en de ander niet. Respecteer gewoon elkaar keuzes en meningen. Zolang een dier niet mishandeld word hebben we niks te maken met andersmans keuzes



Citaat:
Hij is niet heeeeele dagen alleen. Hij is 5 dagen een paar uurtjes alleen, ws is dat 8 uurtjes doe nog onderbroken worden ook. Poehpoeh


Ik vind 40 uur per week (met een enkele wandeling tussendoor) echt heel veel. Nogmaals je zet je paard ook geen 40 uur per week op stal. Basisbehoefte. Of anders geen dieren nemen...

Ergens is het alleen laten van een roedel dier ook gewoon een vorm van mishandeling. Niet de meest herkenbare vorm zoals slaan of schoppen, maar wel door Willens en wetens voor eigen geluk iets te ontnemen om.. kosten te besparen, gemak of simpelweg niet erkennen of serieus nemen van behoeften.


Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:29

Geen 40 uur per week op stal? :') sorry hoor maar het gemiddelde paard staat 14 uur per dag op stal, als ze al geluk hebben.

Sorry maar ik vind echt dat je enorm overdrijft

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:53

Elin_ schreef:
Jester_ schreef:
Omdat jullie het niet doen of jou het niet kan, wil niet zegfen dat het niet mogelijk is. Ik heb mijn hond ook liever niet 8 uur alleen,maar soms is dat zo. Ze leeft nog steeds en komt niks tekort

Wat egoïstisch :7
Omdat jij een hond wil. Een gezelschapsdier, maar wel naar jouw eisen en wensen. Sorry een dier brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Anders moet je er geen nemen.


Meen je dit echt?? Ik probeer mijn hond ook zo weinig mogelijk alleen te laten, maar soms loopt het echt zo dat hij acht uur alleen is. Werk dat uitloopt, treinvertraging, onverhoopt naar ziekenhuis en zo kan ik wel 100 redenen bedenken waardoor het soms zo kan lopen, waarvan de reden ook kan zijn dat het soms nou eenmaal zo is.

Ben je dan meteen egoistisch? Mijn hond heeft op zo’n dag vast niet de leukste dag van de week, maar het leven is niet altijd alleen maar leuk. Voor niemand. En als dan het ergste wat hij mee moet maken is, dat hij heel af en toe een dagje acht uur alleen is, lijkt me dat een alles behalve vervelend leven voor een hond.

Soms moet je dingen ook een beetje kunnen relativeren hoor :)

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:29

Simbaa schreef:
Elin_ schreef:

Wat egoïstisch :7
Omdat jij een hond wil. Een gezelschapsdier, maar wel naar jouw eisen en wensen. Sorry een dier brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Anders moet je er geen nemen.


Meen je dit echt?? Ik probeer mijn hond ook zo weinig mogelijk alleen te laten, maar soms loopt het echt zo dat hij acht uur alleen is. Werk dat uitloopt, treinvertraging, onverhoopt naar ziekenhuis en zo kan ik wel 100 redenen bedenken waardoor het soms zo kan lopen, waarvan de reden ook kan zijn dat het soms nou eenmaal zo is.

Ben je dan meteen egoistisch? Mijn hond heeft op zo’n dag vast niet de leukste dag van de week, maar het leven is niet altijd alleen maar leuk. Voor niemand. En als dan het ergste wat hij mee moet maken is, dat hij heel af en toe een dagje acht uur alleen is, lijkt me dat een alles behalve vervelend leven voor een hond.

Soms moet je dingen ook een beetje kunnen relativeren hoor :)


Tuurlijk niet.

Maar een keer 8 uur alleen door onvoorziene omstandigheid is natuurlijk wél anders dan een vakantie plannen (voor je eigen plezier) en de hond "moet het maar oké vinden om dan ff 5 dagen achter elkaar 8 uur per dag alleen te zijn"

Hier gebeurd het echt ook wel eens dat de hond een dag alleen is, en dat komt ook echt wel eens door een 'leuk uitje' van mij. Maar dat is dan maar één dag en de volgende dag maak ik het goed met extra aandacht en een extra lange wandeling.

En dit gebeurt maximaal 1 keer per maand en eerder 1x per 2 maanden.

Elin_
Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:33

Thanks. Idd dat. En daarnaast quote ik ook iemand die zelf zegt dat hond niet hele dag alleen is, maar 8 uur dag. 5 dagen lang (minus wat uitlaat beurten) bijna fulltime baan rond zegmaar.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eshz, IASCrawler, OmgiliBot, YandexBot en 154 bezoekers