Twijfel over tweede hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
KimD
Berichten: 20409
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:44

bloemm schreef:
@KimD, de pups zijn 2 weken oud en fokster heeft een wachtlijst. Daar staan we wel op (hebben we ons 1,5 jaar geleden al op laten zetten voor als we er een zouden willen) maar als we nee zeggen is het ook prima.


Ja snap ik, maar ik neem aan dat de toekomstige baasjes al ingelicht zijn?

Ik had ook een wachtlijst maar wist wel welke mensen voor dit nest waren.

De dag na de geboorte zijn de mensen ingelicht of er een pup voor hun bijzat of niet.

Of heeft de fokker nog niet alles verkocht? Dan zou je er natuurlijk nog bij kunnen als je wilt.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Twijfel over tweede hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:12

Hier altijd 2 honden gehad later zelfs 3 en vorig jaar overleden er plots 2 binnen enkele maanden. Zowel de hond als wij moesten hier enorm aan wennen. Nu heb ik 2 pups aangehouden van mijn nest en ondanks dat het wel pittig is 2 pups tegelijk op te leiden is het wel weer lekker druk in huis.
Onze hond bloeide weer op en speelt graag met haar pups. Ik sport met haar nog dus ze krijgt ook haar quality time.
[ img ]
[ img ]

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

stalxpaard
Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Twijfel over tweede hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:40

Vroeger hadden wij altijd 2 honden. Toen een poosje 3 . Dat was echt veel teveel. Daarna zijn ze nog 3 jaar met z'n tweeën geweest en nu sinds juni hebben we onze labrador vrij abrupt moeten laten gaan. Ondanks dat we allemaal heel erg moesten wennen aan nog maar een hond in huis. Bevalt dat eigenlijk toch wel prima. De wens voor een pup is er wel. Maar jouw genoemde nadelen wegen hier ook mee. En dan zakt die wens toch ook wel weer weg. Weet niet of dat echt willen is, of toch nog gemist van onze blonde vriend. Plus dat het hondje wat we nu nog over hebben best wel is opgebloeid nu hij alleen is. Hij is gewoon meer een einzelganger dan dat wij eigenlijk besefte.

2 honden samen zijn heerlijk, als ze goed klikken en aan elkaar gewaagd zijn. Tegenwoordig is er altijd wel iemand thuis. Maar zo niet is het ook makkelijk om iemand te vinden die hem wil uitlaten omdat hij maar klein is en heel braaf. Met 2 wordt dat toch al lastiger en zeker als ze groter zijn en veel bewegingsbehoefte hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK, Jokonootje, liesje_rosa, nowylover, tessaenhenk en 135 bezoekers