Kat met stress, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Evelyne79
Berichten: 3993
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:12

poes schreef:
Evelyne79 schreef:
Kijk eens voor catfence van petsafe.
Dat is een draad die je in de grond kunt doen of tegen je schutting kunt spannen, via het bandje wat de kat om heeft werkt dan de draad. dus op de draad zelf staat geen stroom


Mijn ervaring is dat ontsnappers er snel doorheen leren lopen.


Er zijn 5 standen, kwestie van de juiste stand kiezen en het bandje strak genoeg omdoen dat er contact is

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden


tootje71
Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:30

Kennis van mij heeft haar kat aan een tuigje in de tuin, beestje kan overal bij maar niet naar de buren ( wel in de gaten houden dat hij zich niet vast loopt )

cissy
Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:59

tootje71 schreef:
Kennis van mij heeft haar kat aan een tuigje in de tuin, beestje kan overal bij maar niet naar de buren ( wel in de gaten houden dat hij zich niet vast loopt )

Dat vind ik zo'n enge oplossing, als kat zich in de draad draait is het einde kat. Plus kat kan dan niet weg bij gevaar, in dit geval de peuter van 2.

Ik zou ook gaan voor afzetten van de tuin, er zijn zat bedrijven die daar hele mooie oplossingen voor bieden.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Esther_
Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kat met stress, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:07

Zoals eerder gezegd, kijken of je tuin kunt aanpassen, maar ook binnen zo kat optimaal maken.
Meerdere verstopplekken, op verschillende hoogtes, voeten op verschillende plaatsen, water op verschillende plaatsen, verschillende horizontale en verticale krabmogelijkgeden en spelen met de kat zodat hij z’n natuurlijke gedrag kan uitvoeren. Jagen en krabben is stress ontladend. Zorg dat er iets te krabben valt op ‘spannende’ plekken, zoals drukke plekken en doorgangen.
Kijk eens naar de boeken van Anneleen Bru, hoe je het beste je huis geschikt kan maken voor de kat of schakel een kattenadviseur/therapeut in


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:22

Evelyne79 schreef:
poes schreef:


Mijn ervaring is dat ontsnappers er snel doorheen leren lopen.


Er zijn 5 standen, kwestie van de juiste stand kiezen en het bandje strak genoeg omdoen dat er contact is


Ik ben ermee bekend. Ze weten soms echt goed dat als ze hard genoeg rennen het 1 klap en dan vrijheid is.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, lizy29, lucifertje, OmgiliBot, Rebel_Jits, SnuitjeLove en 117 bezoekers