Hond terugbrengen naar asiel?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 09:05

Ik zit vandaag met een serieus dilemma...

4 maand geleden hebben we een hond geadopteerd om te introduceren in onze roedel van 3.

De 1e introductie ging goed, 3 maand lang ging het goed. Hij is beste maatjes met onze stafford reu.

De roedel nu:
Diego, Bordercollie reu, 12jaar
Loki, Stafford reu, 3 jaar
Jago, Kleine kruising, 9jaar
En onze laatste aanwinst; Paco, kruising stafford, 2jaar

Vorige maand viel Paco onze bordercollie aan. Niet om een akefietje, niet om even te laten weten dat hij iets niet leuk vind, neen, echt going for the kill!
Niet loslaten en letterlijk de stukken eruit scheuren! Gelukkig was ik thuis!!
Paco wou al vanaf dag 1 de baas zijn en mijn bordercollie is een dagje ouder en is vanwege ziekte zwakker geworden, heeft hij dus zijn kans gezien?

Dus, benchen gekocht en de 2 staffords dan maar in de bench als we niet thuis zijn. (4u overdag en snachts)

Dit weekend echter, viel paco op de speelweide wéér mijn BC aan! Zonder aanleiding, en weer om te verscheuren! Ditmaal echter, toen ik die klootzak van mijn BC probeerde te halen, kwam onze andere stafford ook en die viel ook de BC aan!!!!
Daar stond ik dus, met 2 staffords die mijn BC in doodsgreep hadden! Heb nooit in mijn leven zo hard geschreeuwd en gebruld en heb letterlijk de 2 staffords bijna opgehangen aan hun leiband voordat ze lossten.
Die zijn gelijk de lege stal ingevlogen en met de BC weer een ritje spoed.

Ik vertrouw de jongens dus niet meer!

Het is dus duidelijk dat Paco de roedel serieus verstoort en ik hem uiteraard niet meer bij de BC laat!
Maar nu. Het is een leuke hond verder, geen problemen, leuk karakter en beste maatjes met mijn stafford die helemaal is opgefleurd.
Ik heb de mogelijkheid om de jongens gescheiden te houden, maar ik zie dat dit geen leven is voor Paco.

Ik probeer nu al een tijdje contact te zoeken met het asiel, maar die reageren niet op mail en nemen de telefoon niet op. Je mag niet langsgaan zonder afspraak.
Nu denk ik zowieso dat Paco beter af is bij iemand als enige hond, waar hij alle aandacht krijgt. Het is echt een hond die bij zijn mens wil zijn.
Het asiel is een 2uur lange rit hier vandaan. Nu ben ik aan het twijfelen om gewoon te rijden?
Maar wat als ze mij voor de deur laten staan omdat ik geen afspraak vast krijg?

Ik weet dus even niet meer wat te doen.

Mijn BC gaat ten onder van de stress. Paco is niet gemaakt om zijn dagen in de bench of alleen in de tuin de slijten. En ik ga natuurlijk niet mijn oude BC in de tuin gooien voor een jonge hond die zijn plek niet kent ....

Zouden jullie ook gewoon rijden?
Of kan ik beter afwachten tot een afspraak?
Ik probeer ze nu al 3 weken te bereiken om de situatie te bespreken! Hun blijven zowieso tot 12maand na adoptie eigenaar, dus ergens anders herplaatsen is geen optie.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them


speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:10

ws blijft dit zo doorgaan. Dus is het eerlijk voor je BC van 12? Of voor hem een anders huisje zoeken waar ie van zijn "oude" dag kan genieten tot het over is.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 09:12

Terwijl ik dit bericht typ, krijg ik telefoon van het asiel!
We mogen vandaag langs om alles te bespreken!

Er mag dus een slotje op dit topic of het mag verwijderd worden.

@ speurneus;
Mijn BC blijft zowieso hier tot zijn laatste dag.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:13

Oei dat is wel een serieus vervelende situatie. Normaal gezien zou ik zelf proberen een afspraak te maken. Maar als ze zelf zo ontzettend moeilijk te bereiken zijn én je het al weken probeert zou ik de hond inladen en gaan rijden. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze heel moeilijk gaan doen over de afspraak. En dan nog, je hebt het geprobeerd (zowel de hond als het maken van de afspraak), dat ze je maar helpen om een oplossing te vinden.

Het wel of niet weigeren ivm geen afspraak is een zorg voor later. Die is er nu nog niet en kun je ook nog niet oplossen.

Dat terzijde, wat een verschrikkelijke poedersuiker situatie. In principe ben ik ook van 'adopt, don't shop' en elk dier gaat pas weg als het overlijd. Maar die principes zijn altijd goed voor in theorie. Niet alles is werkbaar en oplosbaar. Succes!

Edit, tegelijk gepost met je update. Fijn! Succes!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:14

Ik zou een hond waarvoor ik 12 jaar heb gezorgd echt niet weg kunnen doen. Ik zou inderdaad langs het asiel rijden om contact te leggen. Wat wel jammer is is dat je volgens mij dan een hond echt terug moet geven aan het asiel waar hij misschien lang zit maar ik dacht te hebben gelezen dat je een hond dan ook niet zo aan iemand anders mag geven. Daarbij kan het me voorstellen dat je in deze situatie ook niet te lang zelf wil zoeken naar een andere baas voor Paco.

Lijkt me wel een hele lastige situatie.

Edit :wat fijn dat je langs kunt!

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

sterregoud
Berichten: 1799
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:17

Een Stafford die voor de kill gaat, kan niet bij je oude border collie. Eigenlijk vind ik dat een stafford die zo snel ernstig aanvalt sowieso geen plaats heeft in onze samenleving. Je zal er maar langs lopen met je hond, en dan kan jou eigen beestje gaan hemelen, alleen manier omdat je op de verkeerde tijd, plaats bent.

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 09:18

Judith_ schreef:
Oei dat is wel een serieus vervelende situatie. Normaal gezien zou ik zelf proberen een afspraak te maken. Maar als ze zelf zo ontzettend moeilijk te bereiken zijn én je het al weken probeert zou ik de hond inladen en gaan rijden. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze heel moeilijk gaan doen over de afspraak. En dan nog, je hebt het geprobeerd (zowel de hond als het maken van de afspraak), dat ze je maar helpen om een oplossing te vinden.

Het wel of niet weigeren ivm geen afspraak is een zorg voor later. Die is er nu nog niet en kun je ook nog niet oplossen.

Dat terzijde, wat een verschrikkelijke poedersuiker situatie. In principe ben ik ook van 'adopt, don't shop' en elk dier gaat pas weg als het overlijd. Maar die principes zijn altijd goed voor in theorie. Niet alles is werkbaar en oplosbaar. Succes!

Edit, tegelijk gepost met je update. Fijn! Succes!


Het asiel belde mij net op! Alsof ze voelden dat ik een topic schreef :Y)
Ik ben ook van het principe dat ze hier blijven tot ze doodvallen, ze zijn allemaal geadopteerd.
Maar als een hond niet gelukkig is in de situatie en ik geen oplossing heb. Vind ik het beter om iets anders te zoeken.
Het is verder echt een super hond! Heel braaf, ook naar andere honden, en echte mensen en kindervriend. Maar hier thuis wil hij dus letterlijk vechten om leiderschap en dat anvaard ik niet!

Alleen zitten is niks voor hem, het is echt een hond die je prima mee naar werk zou kunnen nemen of naar terras of ... ik gun hem dat dus ook ipv hier nu weg te kwijnen omdat hij niet in de roedel past.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 09:19

sterregoud schreef:
Een Stafford die voor de kill gaat, kan niet bij je oude border collie. Eigenlijk vind ik dat een stafford die zo snel ernstig aanvalt sowieso geen plaats heeft in onze samenleving. Je zal er maar langs lopen met je hond, en dan kan jou eigen beestje gaan hemelen, alleen manier omdat je op de verkeerde tijd, plaats bent.


Hij is verder helemaal niet agressief naar andere mensen of honden toe.
Het gaat hier thuis puur om leiderschap en vandaar dat hij dus ook alleen de "baas" aanvalt nu die ziek is. Gebeurd in de natuur in een roedel ook.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 09:20

moonsparkle schreef:
Ik zou een hond waarvoor ik 12 jaar heb gezorgd echt niet weg kunnen doen. Ik zou inderdaad langs het asiel rijden om contact te leggen. Wat wel jammer is is dat je volgens mij dan een hond echt terug moet geven aan het asiel waar hij misschien lang zit maar ik dacht te hebben gelezen dat je een hond dan ook niet zo aan iemand anders mag geven. Daarbij kan het me voorstellen dat je in deze situatie ook niet te lang zelf wil zoeken naar een andere baas voor Paco.

Lijkt me wel een hele lastige situatie.

Edit :wat fijn dat je langs kunt!


De BC gaat ook zowieso idd nooit weg.
Ik vind het ook spijtig voor Paco, maar hij kan hier zo niet blijven en verdiend en leuke plek. Er zit verder geen Kwaad in, maar kan niet in een roedel geplaatst worden tenzij HIJ de baas is.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:25

Jeetje heftig verhaal! Hopelijk vindt Paco een passender huisje. Hoe reageert je andere Stafford nu op de oude Bordercollie? Hopelijk is dat nu niet ook verstoord.

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 09:29

Mloes schreef:
Jeetje heftig verhaal! Hopelijk vindt Paco een passender huisje. Hoe reageert je andere Stafford nu op de oude Bordercollie? Hopelijk is dat nu niet ook verstoord.


Die reageert verder wel ok, maar voor de zekerheid blijft hij ook in de bench als we niet thuis zijn.
Je weet maar nooit ..
Hij is hier opgegroeid en heeft verder nooit problemen gehad met de BC, accepteert hem ook als leider.
Ik hoop dus idd dat dat verder niet gaat veranderen. Maar ik neem zowieso mijn voorzorgsmaatregelen nu.

Ik denk wel dat Paco snel een goede thuis zal vinden. De ideale metgezel voor iemand die alleen is.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

ThioroJarig
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:31

Die hond kan inderdaad niet in je roedel blijven. Tenzij de oude BC wegvalt (en dat lijkt hij te willen bespoedigen). Op zich is het normaal roedelgedrag, ook het feit dat de andere staff ineens mee vecht. Maar in een huishouden is dat uiteraard ongewenst. Paco zal blijven doorgaan. De andere staff zal misschien ophouden als Paco weg is, maar misschien toch ook de oude BC blijven viseren. Dat is iets om in de gaten te houden.

Wij hebben het ook ooit gehad met 2 honden. Dachten er leuk een speelmaatje bij te halen. Maar in de puberteit begon de jongste ook de oudste toe te takelen. Niet ernstig maar toch wel regelmatig wondjes en de oudste bleef uiteindelijk gedeprimeerd in haar mand liggen. We hebben de jongste toen herplaatst en de oudste fleurde weer helemaal op.

Hopelijk kan het asiel je helpen.

Britta31
Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:35

Het is toch wachten tot ze een mens aanvallen.Ik zou er voor kiezen om ze in te laten slapen.Het risico is te groot.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

mvdende
Berichten: 5638
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:36

BillyJ schreef:
sterregoud schreef:
Een Stafford die voor de kill gaat, kan niet bij je oude border collie. Eigenlijk vind ik dat een stafford die zo snel ernstig aanvalt sowieso geen plaats heeft in onze samenleving. Je zal er maar langs lopen met je hond, en dan kan jou eigen beestje gaan hemelen, alleen manier omdat je op de verkeerde tijd, plaats bent.


Hij is verder helemaal niet agressief naar andere mensen of honden toe.
Het gaat hier thuis puur om leiderschap en vandaar dat hij dus ook alleen de "baas" aanvalt nu die ziek is. Gebeurd in de natuur in een roedel ook.



Dus als ie buiten een dominante reu tegen komt die hem probeert te domineren, bijvoorbeeld een reu die op Paco gaat lopen rijden, dan accepteert hij dat ?

Dan vliegt hij er niet in? (Een nette snauw om duidelijk te maken dat ie er niet van gediend is,is natuurlijk geen probleem. Maar gaten maken of echt voor de kill gaan is not done!)

Kan je daar je handen voor in het vuur steken? Vertrouw je hem dan voor 10000% dat ie niet gaat grijpen?


Alléén als jij er voor de volle 100% zeker van bent dat hij een andere hond NOOIT grijpt en dit uitsluitend een eigen roedel dingetje is, zou ik hem terug brengen naar het asiel.

En anders een enkeltje dierenarts!
Laatst bijgewerkt door mvdende op 02-11-21 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 09:36

Thioro schreef:
Die hond kan inderdaad niet in je roedel blijven. Tenzij de oude BC wegvalt (en dat lijkt hij te willen bespoedigen). Op zich is het normaal roedelgedrag, ook het feit dat de andere staff ineens mee vecht. Maar in een huishouden is dat uiteraard ongewenst. Paco zal blijven doorgaan. De andere staff zal misschien ophouden als Paco weg is, maar misschien toch ook de oude BC blijven viseren. Dat is iets om in de gaten te houden.

Wij hebben het ook ooit gehad met 2 honden. Dachten er leuk een speelmaatje bij te halen. Maar in de puberteit begon de jongste ook de oudste toe te takelen. Niet ernstig maar toch wel regelmatig wondjes en de oudste bleef uiteindelijk gedeprimeerd in haar mand liggen. We hebben de jongste toen herplaatst en de oudste fleurde weer helemaal op.

Hopelijk kan het asiel je helpen.


Het probleem situeert zich idd alleen hier in de roedel. Verder kan hij goed met alle honden.

Ik hoop ook dat mijn andere staffie nu niet gaat denken dat hij ook wel de baas kan zijn.
Hij is nu ook in zijn puberteit natuurlijk. Maar voorlopig zie ik daar geen probleem in. We houden het wel goed in de gaten en ze blijven voorlopig niet alleen thuis, tenzij in de bench of buiten apart.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:38

Britta31 schreef:
Het is toch wachten tot ze een mens aanvallen.Ik zou er voor kiezen om ze in te laten slapen.Het risico is te groot.

Hoezo? Hond-gerichte agressie is heel wat anders dan mens-gericht. Nou ben ik wel van mening dat een hond als uit dit topic niet zomaar bij Jan en alleman geplaatst moet worden ivm die hond-agressie. Dit kan ook een incident zijn naar deze BC, maar het kan ook een patroon zijn.

Super zuur TS, hoop dat het asiel je gaat horen en dat je eigen roedel niet verstoord is.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Dees
Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:39

BillyJ schreef:
Ik denk wel dat Paco snel een goede thuis zal vinden. De ideale metgezel voor iemand die alleen is.


Ja leuk, bij iemand die er lekker mee gaat wandelen, misschien af en toe zelfs wel even los laat.
En dan komen ze een dame tegen met zo'n chiwawa achtig beest en hop... daar vervalt je Paco weer even in het agressieve gedrag.

"zit geen kwaad in" zeg jij. Maar zou je hem je beste vriendin meegeven?
Jij weet inmiddels wel beter.

Iemand schreef het al eerder in dit topic: honden die in agressiviteit van 0 naar 100 gaan in slechts enkele seconden, daarvoor is geen plaats in onze samenleving.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 09:39

sterregoud schreef:
Dus als ie buiten een dominante reu tegen komt die hem probeert te domineren, bijvoorbeeld een reu die op Paco gaat lopen rijden, dan accepteert hij dat ?

Dan vliegt hij er niet in?

Kan je daar je handen voor in het vuur steken? Vertrouw je hem dan voor 10000% dat ie niet gaat grijpen?


Alléén als jij er voor de volle 100% zeker van bent dat hij een andere hond NOOIT grijpt en dit uitsluitend een eigen roedel dingetje is, zou ik hem terug brengen naar het asiel.

En anders een enkeltje dierenarts!


Buiten ook met dominante honden in deze 4maand geen problemen!
Hij laat zich rijden bvb en hoogstens snauwt hij ze even af als ze zijn bal proberen te pakken, maar hij vertoont geen agressie.
Het is echt alleen bij mijn BC, welke de leider is in onze roedel.
Als enige hond is hij dus ideaal. Maar niet in een roedel.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 09:41

Dees schreef:
BillyJ schreef:
Ik denk wel dat Paco snel een goede thuis zal vinden. De ideale metgezel voor iemand die alleen is.


Ja leuk, bij iemand die er lekker mee gaat wandelen, misschien af en toe zelfs wel even los laat.
En dan komen ze een dame tegen met zo'n chiwawa achtig beest en hop... daar vervalt je Paco weer even in het agressieve gedrag.

"zit geen kwaad in" zeg jij. Maar zou je hem je beste vriendin meegeven?
Jij weet inmiddels wel beter.

Iemand schreef het al eerder in dit topic: honden die in agressiviteit van 0 naar 100 gaan in slechts enkele seconden, daarvoor is geen plaats in onze samenleving.


Ik zou hem zelfs meegeven aan mijn moeder, tis dat ze al een hond heeft...

Buiten, ook naar dominante honden en reuen helemaal 0,0 agressie.
Toont aan de riem zelfs helemaal geen interesse en snuffelt lekker verder naast je. Ook los luistert hij prima en rent niet zomaar op een andere hond af.
Hij durft een kleine waarschuwing geven als een andere hond zijn bal afpakt, maar blijft er verder gewoon bijstaan en gaat ook niet naar agressie om zijn bal terug te krijgen bvb
Het probleem is alleen thuis om leiderschap!

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:44

Terug naar asiel, dit blijft een probleem. Zeker als hun 12 maanden eigenaar zijn is dat ook de bedoeling als het niet goed gaat in overleg met hun uiteraard.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 02-11-21 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

The end

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:45

Gelukkig was de vraag ook niet 'afmaken of niet'. De situatie is toch helemaal niet te beoordelen vanaf één geschreven tekst?

De situatie is ook helemaal niet te beïnvloeden door een hoop bokkers? Tenzij die bokkers toevallig werken in het asiel waar de hond nu terug naar toe gaat? Laat ze daar de situatie maar herevalueren met het eerlijke verhaal van TS erbij.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:45

Heel verstandig van je om de hond terug te brengen.Een stafford is ook wat anders dan een border collie,die heeft ook al zou hij jonger zijn geen schijn van kans.

ThioroJarig
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:46

mvdende schreef:
Dus als ie buiten een dominante reu tegen komt die hem probeert te domineren, bijvoorbeeld een reu die op Paco gaat lopen rijden, dan accepteert hij dat ?

Dan vliegt hij er niet in? (Een nette snauw om duidelijk te maken dat ie er niet van gediend is,is natuurlijk geen probleem. Maar gaten maken of echt voor de kill gaan is not done!)

Kan je daar je handen voor in het vuur steken? Vertrouw je hem dan voor 10000% dat ie niet gaat grijpen?


Alléén als jij er voor de volle 100% zeker van bent dat hij een andere hond NOOIT grijpt en dit uitsluitend een eigen roedel dingetje is, zou ik hem terug brengen naar het asiel.

En anders een enkeltje dierenarts!


Als je elke reu die dominant gedrag van een andere reu niet pikt gaat inslapen, dan blijven er niet veel over.
Als eigenaar van een reu hoor je te weten dat ze onderling wel eens haantjesgedrag kunnen vertonen en dus weten met welke honden je ze samen kunt zetten.
Voordat het tot rijden en een gevecht komt hadden de eigenaren al lang en breed moeten ingrijpen.

Wat hier beschreven wordt is een eigen roedel issue. Niet een hond die liefst elke andere hond zou verscheuren.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:46

Dees schreef:
BillyJ schreef:
Ik denk wel dat Paco snel een goede thuis zal vinden. De ideale metgezel voor iemand die alleen is.


Ja leuk, bij iemand die er lekker mee gaat wandelen, misschien af en toe zelfs wel even los laat.
En dan komen ze een dame tegen met zo'n chiwawa achtig beest en hop... daar vervalt je Paco weer even in het agressieve gedrag.

"zit geen kwaad in" zeg jij. Maar zou je hem je beste vriendin meegeven?
Jij weet inmiddels wel beter.

Iemand schreef het al eerder in dit topic: honden die in agressiviteit van 0 naar 100 gaan in slechts enkele seconden, daarvoor is geen plaats in onze samenleving.


Ik ben het hier wel mee eens. Ik lees regelmatig over incidenten. Vorige week waren er nog 2 in het nieuws. Dat moeten we echt proberen te voorkomen, geen risico's meer nemen.

Goed dat je het belang van je bc bovenaan stelt, ts.
Ik zou sowieso wachten tot deze oude hond er niet meer is voordat je je roedel weer aanvult.
Hem zijn rust gunnen. En het is niet dat je direct zonder honden zit :)

Het is een lastige kwestie, succes en wijsheid voor jou.

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 09:50

In het asiel ga ik natuurlijk de gehele situatie uitleggen.
Zoals ik eerder heb uitgelegd is dit echt en roedelprobleem.
Ik ga dan ook het asiel op hun hart drukken om hem als enige hond te herplaatsen.
Moest hij agressie vertonen naar andere honden was het idd een ander verhaal. Maar buiten de BC is er dus helemaal niks aan de hand en kan hij prima met alle honden.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, ComscoreBot, gillian, Larissajulia, Poekkie, Tink89 en 39 bezoekers